Mitä jos lapset vaatteet katoaa päiväkodissa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Taas vaihteeksi on lapsen varusteita hukassa. Tällä kertaa melkein uudet kurahanskat. Joku on "vahingossa" vienyt kotiin meidän nimikoidut hanskat ja jättänyt tilalle vastaavat halpahallista ostetut. Meillä on ollut vastaavat halpaversiot aikaisemmin ja ne hajosi melkein heti. Sitten päätin ostaa uolta kalliimmat kintaat ja nyt niitä ei enää ole missään. Kyllä täytyy olla joko sokea tai tyhmä, jos ei huomaa, et lapsella on ihan vieraan näköiset hanskat kädessä. Kun ovat vielä ihan eri värisetkin.

Mutta siis mitä sitten jos hanskoja ei löydy mistään eli kukaan ei palauta niitä? Onko päiväkodissa varahanskoja vai joudunko ostamaan uudet varusteet joka kerta kun ilmeisen lukutaidottomat tädit pukee mun lapsen vaatteita jollekin muulle? En periaatteestakaan halua ostaa uusia, kun ärsyttää tuollainen niin paljon. Käskettiin nimikoida kaikki vaatteet sukista alkaen ja niin olen tehnyt. Siitä huolimatta vaatteet on milloin kenenkin lokerossa tai muuten vaan hukassa. Ja kyseessä on pienten ryhmä eli lapset ei itse ylety vaatelokeroihin.
 
Kai se on vaan voi, voi. Meiltä on vaihtunut hattu ja kengät. Samanlaiset on tulleet kotiin mutta nimikoimattomat. Varmaan ovat vaihtuneet jumpassa tms. tapahtumassa missä on muidenkin hoitopaikkojen lapsia. Kengät olisi kyllä kiva saada vaihdettua takaisin. Ne kun ovat huonommassa kunnossa kuin meidän omat oli :snotty:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Kai se on vaan voi, voi. Meiltä on vaihtunut hattu ja kengät. Samanlaiset on tulleet kotiin mutta nimikoimattomat. Varmaan ovat vaihtuneet jumpassa tms. tapahtumassa missä on muidenkin hoitopaikkojen lapsia. Kengät olisi kyllä kiva saada vaihdettua takaisin. Ne kun ovat huonommassa kunnossa kuin meidän omat oli :snotty:
Tosi kiva kun saa tilalle huonommat kengät. Valititko hoitajille silloin ja mikä oli reaktio?
 
vieras
siis tosi ikävää....että vanhemmat ovat epärehellisiä....

oletko miettinnyt että pienten ryhmissä nuo 3 vuotiaat saattaa kyllä heitellä vaatteitansa vähän minne sattuu nim.merk. kokemusta on
 
kokemusta on
hei mitä hoitajat voi tehdä jos vanhemmat nimenomaan ottaa itse väärät kengät?? eihän ne voi aikuisia ihmisiä kädestä pitäen tulla neuvomaan.....eri asia on jos ne on puettu lapsille väärin
 
No tarhassa sellaista vaan tapahtuu ja that´s it. Ei voi mitään. Meijän pojalla on vahingossa vaihtunut jopa talvihaalari tarhakaverin paria numeroa isompaan. Tai siis toisinpäin, eli pojan tarhakaverin äiti oli vahingossa kiireessä pukenut pojalleen meidän juniorin haalarin, joka tarhan kiireissä oli päätynyt hoitajien toimesta vahingossa ko. poitsun naulakkoon ja hänen haalarinsa vastaavasti meidän pojan narikkaan. Eikä meidän ukkelikaan huomannut vaihtumista, vaan puki pojalle muitta mutkitta pari numeroa liian suuren ja vähän erilaisenkin (remuja tosin molemmat...) haalarin päälle. Tämä vaihtokauppa korjaantui tietysti kyllä heti seuraavana päivänä. Mutta siis tarhassa voi ihan epähuomiossa vaihtua / kadota vaikka mitä. Niin se vaan menee.
 
vierass
Pyytäkää tätejä kyselemään kadonneiden vaatteiden perään. Päiväkoti olisi kustantanut meille uudet kengät jos kadonneita ei olisi löytynyt. Oli siis vaihtuneet toisen lapsen kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis tosi ikävää....että vanhemmat ovat epärehellisiä....

oletko miettinnyt että pienten ryhmissä nuo 3 vuotiaat saattaa kyllä heitellä vaatteitansa vähän minne sattuu nim.merk. kokemusta on
Meillä on pitkä 3-vee, eikä hän ainakaan ylety päiväkodin vaatelokeroihin. Ja kuopus vielä vähemmän ja hänen hanskansa on tällä kertaa hukassa.
 
Meiltä hävis pojalta kanssa kumisaappaat pari vuotta sitten ja tilalle tuli samanlaiset, mutta ilmannimeä jalinttaan astutut. Nyt pari viikko sitten hoitsu huomautti, että hyllyllä on tytöllä kahdet isoveljen vanhat saappaat ja rupesin tutkimaan niinpä olikin ja toiset oli ne vaihtuneet joku oli ystävällisesti palauttanut vaivihkaan ne takaisin.
Tosin tässä ajassa olivat jo jääneet pieniksi ja pohjat oli sileänä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
hei mitä hoitajat voi tehdä jos vanhemmat nimenomaan ottaa itse väärät kengät?? eihän ne voi aikuisia ihmisiä kädestä pitäen tulla neuvomaan.....eri asia on jos ne on puettu lapsille väärin
Ihmettelen, jos vanhemmat ei tunnista oman lapsensa vaatteita. Aika kiire pitää olla, jos "vahingossa" pukee pari numeroa liian pienen toppahaalarin lapselleen ja jos se on vielä eri värinen.
 
lokakuun lilja
Voihan joku tarhakavereiden lasten vanhemmista olla varas. Siellä lokerikossa ne vaatteet lojuvat ihan vapaasti pitkäkyntisten armoilla.

Päiväkoti ei ole velvollinen korvaamaan.

Jos tavarat eivät löydy tiukalla kyselyllä/etsinnällä niin sitten veikkaisin tosissaan, että joku on varastanut ne.

Ja aika ikävä tuo asenteesi lastesi hoitajia kohtaan.
 
eev
Kokemuksesta: Monet iskät ei tunnista lastensa vaatteita. Meillä on pariinkin kertaan eräs iskä vienyt lapseni kengät ja tilalle on jäänyt kolmea numeroa pienemmät samanlaiset... Ja muille vaatteilel käynyt samoin joskus.

Kannattaa kysellä päiväkodista. Jos ei ilmaannu niin joudut itse ostamaan uudet. Näin se menee. Hävikkiä tulee kaikille joskus.
 
turhaan hämmästelet
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
hei mitä hoitajat voi tehdä jos vanhemmat nimenomaan ottaa itse väärät kengät?? eihän ne voi aikuisia ihmisiä kädestä pitäen tulla neuvomaan.....eri asia on jos ne on puettu lapsille väärin
Ihmettelen, jos vanhemmat ei tunnista oman lapsensa vaatteita. Aika kiire pitää olla, jos "vahingossa" pukee pari numeroa liian pienen toppahaalarin lapselleen ja jos se on vielä eri värinen.
Kuules: kaikki eivät ole niin tarkkoja. Varsinkaan miehet.
Aika inhimillistä, että vanhempi olettaa lapsensa lokerossa olevan haalarin olevan hänen lapsensa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meiltä hävis pojalta kanssa kumisaappaat pari vuotta sitten ja tilalle tuli samanlaiset, mutta ilmannimeä jalinttaan astutut. Nyt pari viikko sitten hoitsu huomautti, että hyllyllä on tytöllä kahdet isoveljen vanhat saappaat ja rupesin tutkimaan niinpä olikin ja toiset oli ne vaihtuneet joku oli ystävällisesti palauttanut vaivihkaan ne takaisin.
Tosin tässä ajassa olivat jo jääneet pieniksi ja pohjat oli sileänä.
Eli joku oli röyhkeästi käyttänyt teidän saappaat loppuun ja sitten pokkana palautti parin vuoden päästä? Mä en kyllä ikipäivänä voisi pukea lapselleni varastettuja vaatteita. Mutta ehkä meitä on moneksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja turhaan hämmästelet:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
hei mitä hoitajat voi tehdä jos vanhemmat nimenomaan ottaa itse väärät kengät?? eihän ne voi aikuisia ihmisiä kädestä pitäen tulla neuvomaan.....eri asia on jos ne on puettu lapsille väärin
Ihmettelen, jos vanhemmat ei tunnista oman lapsensa vaatteita. Aika kiire pitää olla, jos "vahingossa" pukee pari numeroa liian pienen toppahaalarin lapselleen ja jos se on vielä eri värinen.
Kuules: kaikki eivät ole niin tarkkoja. Varsinkaan miehet.
Aika inhimillistä, että vanhempi olettaa lapsensa lokerossa olevan haalarin olevan hänen lapsensa.
No kyllä mä huomaisin, jos yrittäisin pukea pari numeroa liian pientä toppapukua lapselleni. Eihän sellainen voi mitenkään mahtua päälle. Että kyllä pitää olla tyhmä tai välinpitämätön, jos ei sellaista asiaa tajua.

 
Gluteus maximus
Meillä on kadonnut tytön uudet housut, hanskat, paitoja, kurahousut jne. Kaikki nimikoituja ja yleensä aivan uusia. Ihmeellistä asia on siksi, koska vain tytön vaatteet katoavat mystisesti. poika 3,5v ja tyttö 2v ovat samassa pk-ryhmässä ja vierekkäiset lokerikot. Käsittämätöntä.

Meille on tullut muutaman kerran väärät vaatteet tytön päällä tai laukussa. olen pesyyt ne ja palauttanut päiväkotiin. sekaannuksia tapahtuu, mutta en voi käsittää että eikö vanhemmat tunnista omien lasten vaatteita. Minä ainakin tiedän heti onko oma vai vieras vaate.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuun lilja:
Voihan joku tarhakavereiden lasten vanhemmista olla varas. Siellä lokerikossa ne vaatteet lojuvat ihan vapaasti pitkäkyntisten armoilla.

Päiväkoti ei ole velvollinen korvaamaan.

Jos tavarat eivät löydy tiukalla kyselyllä/etsinnällä niin sitten veikkaisin tosissaan, että joku on varastanut ne.

Ja aika ikävä tuo asenteesi lastesi hoitajia kohtaan.
Joo asenteessa on varmaan vikaa, mut alkaa pikku hiljaa nyppiä kun vähän väliä on jotain ongelmaa. Aina on joku hukassa tai jotain muuta pielessä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä on kadonnut tytön uudet housut, hanskat, paitoja, kurahousut jne. Kaikki nimikoituja ja yleensä aivan uusia. Ihmeellistä asia on siksi, koska vain tytön vaatteet katoavat mystisesti. poika 3,5v ja tyttö 2v ovat samassa pk-ryhmässä ja vierekkäiset lokerikot. Käsittämätöntä.
No sitten teidän ryhmässä jonkun vanhemmat varastaa tahallaan niitä vaatteita. Ehkä varkaalla ei ole tarvetta pojan vaatteille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Kai se on vaan voi, voi. Meiltä on vaihtunut hattu ja kengät. Samanlaiset on tulleet kotiin mutta nimikoimattomat. Varmaan ovat vaihtuneet jumpassa tms. tapahtumassa missä on muidenkin hoitopaikkojen lapsia. Kengät olisi kyllä kiva saada vaihdettua takaisin. Ne kun ovat huonommassa kunnossa kuin meidän omat oli :snotty:
Tosi kiva kun saa tilalle huonommat kengät. Valititko hoitajille silloin ja mikä oli reaktio?
Mä sanoin että kengät eivät ole meidän ja sain vastaukseksi kummastuneen katseen ja olkien kohautuksen. Nyt mä olen tehnyt niin että jos vaan nimen lisäksi saa lisättyä puhelinnumeron niin olen sen kirjoittanut.

 
Meillä pari kertaa kadonnut paitoja ja hanskoja ja yleensä olleet naapurin lokerossa ja saatu takaisin. Osa vähän viiveellä, kun ei ole heti huomannut reppua tutkia tms. Ihan kiva, kun naapurin kanssa ihan samanlaisia ja kokoisia hanskojakin. Kannattaa siis kysyä naapurilokeroiden omistajilta.

Nyt tulossa ryhmänvaihdos että toivottavasti uudessa ryhmässä ei ala tavarat häviämään tai ainakin palautuvat, jos häviää. *koputtaa puuta
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä on kadonnut tytön uudet housut, hanskat, paitoja, kurahousut jne. Kaikki nimikoituja ja yleensä aivan uusia. Ihmeellistä asia on siksi, koska vain tytön vaatteet katoavat mystisesti. poika 3,5v ja tyttö 2v ovat samassa pk-ryhmässä ja vierekkäiset lokerikot. Käsittämätöntä.
No sitten teidän ryhmässä jonkun vanhemmat varastaa tahallaan niitä vaatteita. Ehkä varkaalla ei ole tarvetta pojan vaatteille.
En voi uskoa tuohon varastamiseen. Eihän kellään voi olla pokkaa tehdä niin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä on kadonnut tytön uudet housut, hanskat, paitoja, kurahousut jne. Kaikki nimikoituja ja yleensä aivan uusia. Ihmeellistä asia on siksi, koska vain tytön vaatteet katoavat mystisesti. poika 3,5v ja tyttö 2v ovat samassa pk-ryhmässä ja vierekkäiset lokerikot. Käsittämätöntä.
No sitten teidän ryhmässä jonkun vanhemmat varastaa tahallaan niitä vaatteita. Ehkä varkaalla ei ole tarvetta pojan vaatteille.
En voi uskoa tuohon varastamiseen. Eihän kellään voi olla pokkaa tehdä niin.
Jos niissä on nimi ja siitä huolimatta kukaan vanhempi ei palauta niitä päiväkotiin, niin mitä muita vaihtoehtoja jää jäljelle? Jos hoitajat vielä kyselee kaikilta, et onko teille ilmestynyt ylimääräiset siniset housut tms, eikä kukaan tunnusta, niin jotain on pielessä. Multa kysyttiin kerran onko meile ylimääräisiä sukkahousuja kotiin tullut ja tarkistin sen jälkeen kaikki tytön vaatteet sekä kotona että päiväkodin lokerossa, eikä löytynyt. Mun mielestä oli itsestään selvää, et tarkistan onko ne kadonneet housut meillä vai ei.
 
meillä katosi aikoinaan rukan sadetakki jota ei löytynyt mistään (päiväkodissa) olin mielestäni laittanut nimem fiksusti taskuläppään kun tiesin että menee sitten myöhemmin kiertoon ... tästä opimme sen että kun jouduimme ostamaan uuden niin selkään sisäpuolelle tuli lapsen nimi kissan kokoisin kirjaimin samoin ulkopuolelle käsivarteen (ei muuten ole kadonnut) kaikki mahdolliset vaatteet olen vetänyt kangastussilla mahdollisimman isolla jottei kukaan "erehdy" ainoa haitta puoli on se kun kumminkin laitan vaatteet kiertoon myöhemmin niin lapseni nimeä ei oikein saa peittoon
 

Yhteistyössä