:(
Kun minulla ei kertakaikkiaan ole varaa matkustaa toiselle puolelle suomea, pitäisikö minun kieltäytyä koko kummiudesta?
Tämänhetkinen tilanne vain on sellainen, siskoni on saanut myös vauvan ja jommankumman ristiäiset pitää jättää väliin, koska matkaan menee melkein 200 euroa. Näen kyllä pari kertaa vuodessa molempia vauvoja, mutta nyt en vain pääse molempien ristiäisiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lisäänpä vielä, että minä kyllä miettisin sitä kummiksi lupautumista silti. Jos kerran ei ole varaa lähteä edes ristiäisiin niin miten sinä sitä kummiutta aiot hoitaa, kun et voi lasta käydä katsomassa koskaan. Oletko edes nähnyt vauvaa?
ei meilläkään yksi kummi päässyt .... Tartu ihmeessä tilaisuuteen et sie sen huonompi ole vaikka et nyt ristiäisiin pääsisikäänAlkuperäinen kirjoittaja :(:Kun minulla ei kertakaikkiaan ole varaa matkustaa toiselle puolelle suomea, pitäisikö minun kieltäytyä koko kummiudesta?
Veikkaan että loukkaantuvat. Itse ainakin loukkaantuisin. Ja jos todella kummiksi haluaisin, kaivaisin ne rahat vaikka mistä, että pääsisin pienen ensimmäiseen juhlaan - ja siihen ainoaan, jossa kummilla todella on tärkeä rooli.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tämänhetkinen tilanne vain on sellainen, siskoni on saanut myös vauvan ja jommankumman ristiäiset pitää jättää väliin, koska matkaan menee melkein 200 euroa. Näen kyllä pari kertaa vuodessa molempia vauvoja, mutta nyt en vain pääse molempien ristiäisiin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lisäänpä vielä, että minä kyllä miettisin sitä kummiksi lupautumista silti. Jos kerran ei ole varaa lähteä edes ristiäisiin niin miten sinä sitä kummiutta aiot hoitaa, kun et voi lasta käydä katsomassa koskaan. Oletko edes nähnyt vauvaa?
ajattelin vain että loukkaantuukohan vanhemmat tästä jos en tule paikalle..
Sylikummi on ihan samanlainen kummi kuin kaikki muutkin kummit. Mua ärsyttää tämä kummien "arvottaminen" mitä toiset tekee tuolla sylikummiudella.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Jos SYLIKUMMI puuttuu tilasuudesta, se siirtyy seuraavalle läheiselle kummille. Näin meille sanoi pappi. Meiltä meinaan puuttu, eikä ole kaduttanut että sylikummi vaihtui.
Sylikummi ei ole mikään virallinen käsite, kirkon tietoihin ei erotella sylikummia ja muita kummeja. Lasta voi myös kummin sijasta kastetilaisuudessa pitää sylissä vaikka isä tai äiti.Alkuperäinen kirjoittaja minä:Jos SYLIKUMMI puuttuu tilasuudesta, se siirtyy seuraavalle läheiselle kummille. Näin meille sanoi pappi. Meiltä meinaan puuttu, eikä ole kaduttanut että sylikummi vaihtui.
onko sillä jotain merkitystä, kenen nimi ekana? meillä ei kellään lapsella ollut sylikummia.Alkuperäinen kirjoittaja mutta:Kastetodistuksessa kuitenkin lukee sylikummien nimet ensimmäisenä ja isommalla. Kenen nimen laitat ekana jos kaikki samassa arvossa?
jaa minkä seurakunnan kastetodistuksessa?Alkuperäinen kirjoittaja mutta:Kastetodistuksessa kuitenkin lukee sylikummien nimet ensimmäisenä ja isommalla. Kenen nimen laitat ekana jos kaikki samassa arvossa?
Kukas sie oot sitteAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ootkohan mun kaveri
Ei ainakaan meidän kastetodistuksessa ole näin. Kaikki on tasa-arvoisia.Alkuperäinen kirjoittaja js:jaa minkä seurakunnan kastetodistuksessa?Alkuperäinen kirjoittaja mutta:Kastetodistuksessa kuitenkin lukee sylikummien nimet ensimmäisenä ja isommalla. Kenen nimen laitat ekana jos kaikki samassa arvossa?