No, oletetaan, että kyseessä olisi kuitenkin yhden ihmisen normaali ravintolaillallinen, että ei mitään tarjoon-kierroksen-skumppaa-koko-ravintolalle -tapauksia.Alkuperäinen kirjoittaja Käppers;29200310:Ehkä ne kutsuu poliisin ja saa syytteen petoksesta? Käy koettamassa ja tule kertomaan, miten kävi.
No jos ihminen vilpittömästi unohtaa lompsansa kotiin tai ei muistanut, että lainanlyhennys on lähtenyt tililtä tms. tms. niin tuskin täyttää ihan näpistyksenkään tunnusmerkkejä.Alkuperäinen kirjoittaja Käppers;29200333:Näpistys sitten? Tuskin kuitenkaan päästävät ilman seurauksia menemään.
Tällaisia juttuja varten mulla on puhelimessa pankin sovellus ja avainlukukortti lompakossa.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29200352:No jos ihminen vilpittömästi unohtaa lompsansa kotiin tai ei muistanut, että lainanlyhennys on lähtenyt tililtä tms. tms. niin tuskin täyttää ihan näpistyksenkään tunnusmerkkejä.
Varmaan vois jättää jotain tärkeetä omaisuutta pantiksi ja käydä hakemassa rahaa kotoa.Mä olen myös miettiny samaa jo pitkään. Haluaisin kuulla miten menettelevät jos esim olisi vain unohtunut se lompakko kotiin ja huomaisi asian vasta syötyään.
Varmaan kannattaa tarkistaa ennen ravintolaan menoa että rahat on mukana. Selvästihän täällä on jo sanottu että poliisiasia, tai joku ravintoloitsijahan voi antaa laskun. Se on vähän niinkuin myymälävarkaus.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29200383:Entä jos lompakko on jäänyt kotiin? Lämmittääkö se avainlukukortti siinä tapauksessa paljonkin?
Vai niin, sitä mieltäkö olet??? Ei ravintolan omistajaa kiinnosta yhtään sinun lainanlyhennyksesi, vaan lompsanunohduksesi, vaan maksu ostetusta tuotteesta ja palvelusta. Tämä maksamattomuus on aina lievä petos.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29200352:No jos ihminen vilpittömästi unohtaa lompsansa kotiin tai ei muistanut, että lainanlyhennys on lähtenyt tililtä tms. tms. niin tuskin täyttää ihan näpistyksenkään tunnusmerkkejä.