Mitä järkeä on ottaa kotivakuutusta? Onko kellekään muka ikinä sattunu mitään semmosta että sitä ois tarvinnu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on sattunut. Otetaan yksi tulipalo vuokra-asunossa, lisätään nuukuus vakuutuksen kohdalla => taloudellinen katastrofi kun joka ikinen kippo, kuppi, vaate ja mööpeli vaurioituu käyttökelvottomaksi. Ihan v*tun hauskaa ostaa ihan kaikki uusiksi, kun ei ole kotivakuutusta.

hullu on se joka kotivakuutusta ei ota. mistä sä voit tietää ettei koskaan satu mitään? Omassa tuttavapiirissä on ollu vesivahinkoa, tulipaloa jne. Ilman vakuutusta olisivat olleet pulassa.

meil o pesukone ja läppäri hajonnu. pyörä varastettu. kaverin lapsi sotki tussilla niiden uuden sohvan, saivat melkeen koko hinnan takas.. ja sit jos käy niin että vaikka naapuri polttaa asuntonsa ja sun kaikki tavarat menee savusta piloille ni mistään et saa mitään jos ei oo vakuutusta

kaksi varastettua polkupyörää ja yksi hajonnut läppäri ovat maksaneet meidän kotivakuutusmaksut monelta vuodelta takaisin. Kaverilta varastettiin koko irtaimista kahta kissaa myöten ja heillä ei ollut vakuutusta. Onneksi murron tehnyt huumehörhö oli lisäksi tyhmä naapuri joten tavarat saatiin takaisin. En itseasiassa tiedä ketään, joka ei joskus olisi hakenut korvauksia kotivakuutuksesta.

Mitä olen katsonut niin niissä taitaa olla aika helkkarinmoiset omavastuut jos mietitään pientä vahinkoa tai vanhaa esinettä. Eli iso vahinko tai kallis esine niin silloin vissiin hyötyy?
Mites jos esim. lapsi kaataa uuden taulutelkkarin, niin korvaako vakuutus?

Polkupyörä on varastettu kaksi kertaa ja saanut korvauksen niistä, ulkoavaimet on mennyt hukkaan ja saanut korvauksen lukon vaihdosta, lattiaparketit meni pilalle kun turposi ja sain korvauksen niistä, hyötyä on ollut todella paljon kotivakuutuksesta.

Meillä lapsi tönäisi mopolla ohikulkijaa, jolta meni lonkka säpäleiksi. Kotivakuutuksen vastuuvakuutusosio korvasi sen ohikulkijan sairaalakulut yksityisessä sairaalassa. Lapsi maksaisi varmaan puoli elämäänsä niitä kuluja ilman vakuutusta.

Mitä olen katsonut niin niissä taitaa olla aika helkkarinmoiset omavastuut jos mietitään pientä vahinkoa tai vanhaa esinettä. Eli iso vahinko tai kallis esine niin silloin vissiin hyötyy?

Meillä on omavastuu 110 euroa. Sitä halvemmat kylla maksettua ihan itse, mutta kun on kyse 1500 euron polkupyörästä ei 110 euroa tunnu missään. Ja kyllä, vakuutus korvaa jos lapsi kaataa telkkarin.

Irtotavarassa on 150€ omavastuu ja kiinteistossä 250€ ainakin minulla ja hyötyä on ollut, ei siitä tietenkään ole hyötyä työttömälle tai köyhälle jolla ei ole mitään kallista tavaraa.

Ensinnäkin jos asut vuokralla niin useimmiten on pakko olla. Toisekseen, on ollut hyötyä. Esimerkiksi itse poltin vahingossa vuokra-asuntimme parkettiin jäljet kun keraaminen kuuma vuoka hajosi. Korjaus maksoi n. 1500 eur, omavastuu kuitenkin vain 150 eur.

On korvannut mm.
-kaksi tietokonetta
-lastenrattaat
-moccamasterin (joo,o satasen siitäkin sai!)
-jääkaapin
-polkupyörävarkauden
-voi olla jotain muutakin,en muista

[QUOTE="mää";23211570]On korvannut mm.
-kaksi tietokonetta
-lastenrattaat
-moccamasterin (joo,o satasen siitäkin sai!)
-jääkaapin
-polkupyörävarkauden
-voi olla jotain muutakin,en muista[/QUOTE]

ai niin ja pyykinpesukone!

mulla on vielä sellanen ettei alle 5v vanhoista mene omavastuuta eikä noi meidän mööpelit paljoo yli viiden vuoden ole säilyneet!

Yhteistyössä