Mitä järkeä on elämässä, joka kuluu vain ja ainoastaan perheen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja alone
  • Ensimmäinen viesti
alone
No rouva ei osaa lähteä kun ei ole niitä ystäviä ja kavereita seurana. Niiden puute on tähän tilaan ajanutkin. En uskalla enää mihinkään harrastuksiinkaan mennä yksin, kun olen niin ujo :( Ei tässäkään mitään järkeä ole, kun elämä on yhtä perhettä ja siivousta.
 
Se on mun omaa elämää, käyn mä tosin muutaman kerran viikossa jumpassa/salillakin (yleensä mulla on lapset mukana siellä ja ovat jumpan ajan lapsiparkissa). Töihin mulla ei ole ikävä yhtään, eikä enää tee mieli käydä useasti baareissakaan tms. Mä viihdyn kotosalla oikein hyvin, ihan vaan perheen kanssa :heart:
 
"mmmm"
Miksi pitäisi olla "omia" harrastuksia? Minä ainakin nautin siitä, kun käymme perheenä luistelemassa, hiihtämässä, pulkkamäessä...

Miksi pitäisi olla "omaa" aikaa, jos parasta/miuluisinta ajanviettoa on yhteinen aika omien lasten ja miehen kanssa?
 
alone
[QUOTE="vieras";23002914]Sitä järkeä, että mielestäni elämän tärkein työ on kasvattaa lapset hyvin. :)[/QUOTE]

On se. Mutta miten pää kestää olla vain koko ajan kotona ja tehdä kotitöitä ja lässyttää lapsille.. kun ei päivän aikana mitään kerrottavan arvoista tapahdu lasten lisäksi kun mies tulee kotiin. Ei ole mitään puhuttavaa.
 
No rouva ei osaa lähteä kun ei ole niitä ystäviä ja kavereita seurana. Niiden puute on tähän tilaan ajanutkin. En uskalla enää mihinkään harrastuksiinkaan mennä yksin, kun olen niin ujo :( Ei tässäkään mitään järkeä ole, kun elämä on yhtä perhettä ja siivousta.
No lähtekää vaikka miehen kans! Pitäkää kaksistaan välillä hauskaa ilman lapsia! Tai tehkää vaikka niinku me, että ottakaa lapset mukaan sinne hauskanpitoon! Kyllä taas kotielämä maistuu kaikille pienen tai isomman reissun jälkeen :)
 
5t4rfv
Minusta koti on just se paikka, missä haluan olla! :) Täällä on kaikki mitä tarvitsen! En haluaisi mennä minnekään muualle, mutta välillä on vaan pakko... Yritän vältellä ihan sukulaisiakin... Minä en taas tajua, että mitä järkeä on millään muulla, kuin sillä omalla perheellä...
 
alone
No lähtekää vaikka miehen kans! Pitäkää kaksistaan välillä hauskaa ilman lapsia! Tai tehkää vaikka niinku me, että ottakaa lapset mukaan sinne hauskanpitoon! Kyllä taas kotielämä maistuu kaikille pienen tai isomman reissun jälkeen :)
Ei me miehen kanssa käydä missään yhdessä, ei olla ikinä käyty kun miehellä ollut omat kaverit. Kaipaisin vapaata kodista ja lapsista ja miehestä enkä mitään väkisin järjestettyä perhejuttua missä menetän hermoni kumminkin lapsiin.. Siksi pohdin tälläisiä.
 
No rouva ei osaa lähteä kun ei ole niitä ystäviä ja kavereita seurana. Niiden puute on tähän tilaan ajanutkin. En uskalla enää mihinkään harrastuksiinkaan mennä yksin, kun olen niin ujo :( Ei tässäkään mitään järkeä ole, kun elämä on yhtä perhettä ja siivousta.
Lasten ja kodinhoidon ohessa ehtii opiskella, lukea lehtiä, kirjoja, selata netistä uutisia, palstailla ;), tehdä töitä...
 
"mä vaan"
No miksi sun elämäs on sellaista, ettei ole muuta sisältöä? Kannattaa varmastikin koittaa etsiä muutakin sisältöä elämään, jos alkaa tuntumaan "turhalta" se oma elämä.

Itse saan kovasti sisältöä elämääni perheestäni ja kotona vietetystä ajasta, mutta kieltämättä kaipaan jotain muutakin pientä siihen, kuten ystävät, omat harrastukset (käsityöt, askartelu, vapaaehtoistoiminta jne)...
 

Yhteistyössä