Mitä ihmettä tapahtui?

Meillä on takana vuosien suhde, johon toki mahtuu kaikkea. Takana on monellakin mittarilla mitattuna totaalinen helvetti. Ja tämä ei ole vitsi, vaan olemme kokeneet asioita joita moni ei koe koko elämänsä aikana.

Mies oli töissä ulkomailla jonkin aikaa, ja toki siihenkin aikaan mahtui vastoinkäymisiä, luottamuspulaa, uskottomuutta ja ties mitä. Mutta järkyttävintä on ollut se, että en ole enää varma kuka sieltä palasi kotiimme.

Riitoja on toki, kuten on kaikilla. Mutta mieheni on alkanut haukkua ja loukata minua aivan uusilla tavoilla, mitä hän ei aiemmin ole koskaan tehnyt. Hän pilkkaa riitojen aikana ilmeitäni matkimalla niitä, hän haukkuu minua loiseksi (koska tienaa itse enemmän kuin minä) ja lisäksi hän on alkanut riehua, hakata seiniä ja heitellä tavaroita, saattaa jopa töniä minua. Kaiken kestän, sillä tiedän aiheuttavani osan, eihän kukaan tappele yksin. Mutta eniten on alkanut häiritä se, että minä olen kuulemma tehnyt hänestä tällaisen.

On kuulemma minun vikani, että häneltä palaa käämi täysin. On minun vikani että hän valehtelee, on minun vikani että hän petti jne. Kaikki on minun vikaani. Olen kuulemma persoonallani tappanut koko suhteemme jo ennen kun se on edes ehtinyt aikanaan alkaa. En edes ymmärrä enää miksi hän on kanssani, sillä hänen puheidensa perusteella olen kaikki paha, mitä hänen elämässään on.

Siis mitä tehdä? Mitä rakastamalleni ihmiselle tapahtui ja koska on syytä lähteä eri teitä?
Kiitos jo etukäteen.
 
Kuullostaa tosi kauheelle. En tiedä voiko tuossa tilanteessa tehdä mitään kun molempien pitäisi haluta jatkaa suhdetta. Miehesi puheet kuullostaa siltä ettei enää halua jatkaa ja purkaa pahaa oloaan sinuun ja helppohan toista on syyttää vaikka oikeasti hän itse on päätökset tehnyt eikä niistä voi toista syyttää. Mielestäni ei kauaksi aikaa kannata suhteeseen jäädä koska itse kärsii kun puhuu toisesta noin alentavasti. Voithan yrittää puolustaa itseäsi. Niin miten tässä tilanteessa riidellään rakentavasti jos toista ei kiinnosta enää....
 
Luitko meidän perheen (elokuun? numerosta) jutun lyöty äiti. Siinä mies oli ihan samanlainen (siis myös pahoinpiteli naista), aina oli naisen vika, että hän löi. Ja kun lapset pelästyivät isän riehumista ja äiti otti heidät syliin, mies riisti lapset äidin sylissä ja vaati äitiä lupaamaan, ettei tämä enää lohduta lapsia, kun ei ole mitään syytä lohduttaa. tässä vaan pari esimerkkiä. Kuulostaa tosi pahalle toi sun juttu. Mä lähtisin kyllä ennen kun lyö, jos ei vakavan keskustelun jälkeenkään ole halukas muuttumaan. Toi sun syyllistäminen kyllä viittaa siihen, ettei näe itsessään vikaa ja sä olet jo alkanu alistua, kun otat osan syytä niskoilles. Lähde niin kauan kun sulla on vielä omaa tahtoa ja voit!
 

Yhteistyössä