Mitä ihmettä, jos suurimmalle osalle tupakoinnin lopetus on helppoa,

  • Viestiketjun aloittaja mitttäää
  • Ensimmäinen viesti
mitttäää
niin miksi ihmeessä kukaan polttaa? Olen ollut polttamatta vuoden ja voin sanoa että puolet siitä oli aika vaikeaa. Ekat 3 kuukautta varsinkin oli hirveitä (kontrolloimattomia itkunpuuskia, raivareita jne..). Moni täällä sanoo, että 3 vuorokauden kuluttua helpottaa. No huhhuh :D . Jos se on vaan kolmesta päivästä kiinni noin monilla, niin miksei sitten vaan lopeta?
 
itselleni tupakointi on ollu tapa ja aina on ollu helppo lopettaa ja helppo alottaa uudestaan. 3-5vuorokautta on saattanu olla jotain vierotusoireita mutta ei sen enempää. joillekki se vaan on jostain syystä helpompaa, kuka tietää miksi.
 
"vaimo"
Mieheni on polttanut n. 25 vuotta, mutta ei vain ole saanut lopetettua useista yrityksistä huolimatta. Viimeksi oli polttamatta 3 viikkoa, mutta ratkesi taas. On kokeillut reseptilääkkeitäkin. Mikä ihme voisi auttaa?
 
Suzyanne
Eiköhän se ole aika yksilökohtaista, joillekin on helpompaa ja joillekin vaikeampaa, en usko että sitä voi millään verrata, uskon että joillakin voi oikeasti viekkarit kestää kuukausia, ja joillakin vain päiviä.
 
Mä poltin ja lopetin ku aloin esikoistani odottamaan. Ennen raskautta yritin lopettaa varmaan sata eri kertaa mut aina ratkesin polttamaan. Kun raskaustesti näytti plussaa oli lopettaminen melko helppoa koska siihen oli joku syy: en halunnut saastuttaa sillä myrkyllä lastani. Nyt pelkään että aloitan polttamisen uudelleen vaikken halua! :(
 
minmin
Mistä olet saanut päähäsi että suurimmalle osalle tupakoinnin lopettaminen on helppoa?
Itse olen kuullut sellaisen että kolmasosalle lopettaminen on suht helppoa, kolmasosalle vaikeaa mutta onnistuvat siinä, ja kolmasosa on niitä jotka eivät vain pysty lopettamaan.
 
"vieras"
Tupakoinnin lopetus oli yksi helpoimmista asioista joita olen tehnyt. Kaduttaa etten lopettanut jo aiemmin. Ei tullut yhtään vieroitusoireita tms. Tupakkaa poltin 10v. Enkä kaipaa sitä.
 
.....
Mulle tupakointo oli vain tapa. Poltin vissiin 5+ vuotta, välillä aski päivässä välillä kaks tupakkaa. Sitten yhtenä talvena en vaan jaksanu raahautua paukkupakkasessa parvekkeelle ja siit se jäi, pikkuhiljaa.

Vieläkin tekee mieli tupakkaa, esim jos jossain ulkona pitää odotella niin käväsee mielessä että voi kun olis tupakka niin olis jotakin tekemistä, mutta tässä rahatilanteessa en rupea polttamaan.
 
"vieras"
Lopetin 1/2v sitten tupakoinnin poltettuani yli 20v. Minulla se onnistui ilmeisesti aika helposti, koska en ole alkanut polttaa uudelleen. Olen kuullut, että vain muutama prosentti lopettajista onnistuu ensimmäisellä yrittämällä.
Fyysiset vieroitusoireet menivät ohi parissa viikossa, mutta nämä henkiset eivät ilmeisesti mene ollenkaan. Eli ajattelen tupakointia monta kertaa viikossa sellaisissa tilanteissa joissa aiemmin poltin.
Viime aikoina ollut stressiä ja tupakanhimo on moninkertaistunut. Myös kesän tulo vaikuttaa, olisi varmaan tosi vaikeaa mennä festareille tai terassille kaljalle ja olla polttamatta. Saa nähdä miten käy...
 

Yhteistyössä