MITÄ ihmeen järkeä on kerätä S-bonuksia tai plussapisteitä??

• Viestiketjun aloittaja Kissanminttu-76
  • Ensimmäinen viesti
Kissanminttu-76
Tätä taas ihmettelin, kun Prismassa kuuntelin kahden akan keskustelua ja leveilyä bonuksistaan. Kyllä me asiakkaat ne maksamme tuotteitten hinnoissa, ei ketjut ilmaiseksi meille maksa mitään. Ihan suoraan ne lisätään päivittäiselintarvikkeitten hintaan. Mä ostan sieltä missä on hyviä tarjouksia, Prismassa, Cittarissa, Valintatalossa, Tokmannilla, lähikaupassa tai missä vain. En todellakaan mene siihen ketkuun, että alan kerätä turhia pointseja. Mitä enemmän niitä tulee, sen enemmän on maksanut turhasta. Ottaisin mieluummin suoraan edullisemmat hinnat kuin pisteitä, joilla yritetään saada tyhmä asiakas yhden kaupan vangiksi.

Jokainen tyylillään ;)
Mä käyn vaikka missä ja kassalla katson onko sopivaa bonuskorttia. Ja niitä riittää :whistle: s-marketeissa on kuulema halvempaa kuin sittarissa, mutta täältä sittariin on lyhyempi matka niin menen sinne ja taas töiden jälkeen menen alepaan kun se on matkan varrella.

vieras
Ihan kuin haluat. Sä maksat , ja me etukorttilaiset saadaan sunkin etusi itsellemme. Se kuitenkin olisi saman hintainen se tuote , oli se etukortti tai ei,koska suurin osa suomalaisista tahtoo näitä etuja

Mä en ole hankkinut S-Etukorttia. Enkä varmaan hankikaan. Mitä järkeä on maksaa ensin satanen, että pääsee tuhlailemaan lisää...??! Ja sitä korttiahan pitäis tosiaan käyttää sit aikas paljon, että siitä jotakin hyötyis. :headwall:

Järjetön varmaan
No totta puhuttuna sä saat ne plussat/bonukset tai mitkä ikinä myös niistä tarjoustuotteista, jos asioit sellaisessa liikkeessä missä niitä "jaetaan". Ja totta puhuttuna sen asiakaskortin "omistaminen" ei mitenkään estä ketään asioimasta jossain muussa kaupassa. Se että ostaa tarjoustuotteita tai sitä mikä on missäkin edullisinta, ei mitenkään estä plussien/bonusten keräämistä. Saapi sitten jossain vaiheessa osan itseltään kiskotuista centeistä takaisin.

Itse ostan aina sieltä missä on edullisinta, olispa sitten alepa, s-market, tarjoustalo tai vaikka r-kioski, silti kerään itselleni niitä bonuksia useamman sata euroa vuodessa, enkä todellakaan ole mikään ketju-uskollinen asiakas. Kysynpä toisaalta, mikä järki on jättää keräämättä ne bonukset?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan kuin haluat. Sä maksat , ja me etukorttilaiset saadaan sunkin etusi itsellemme. Se kuitenkin olisi saman hintainen se tuote , oli se etukortti tai ei,koska suurin osa suomalaisista tahtoo näitä etuja
Mä käyn ennemmin K-ryhmän kaupoissa, keskitän ostokseni sinne. Enkä suostu hankkimaan mitään älyttömän kalliita kortteja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Mä en ole hankkinut S-Etukorttia. Enkä varmaan hankikaan. Mitä järkeä on maksaa ensin satanen, että pääsee tuhlailemaan lisää...??! Ja sitä korttiahan pitäis tosiaan käyttää sit aikas paljon, että siitä jotakin hyötyis. :headwall:
mä en maksanut kuin 20e ja loput maksan siten että aina kun sinne rahaa kertyy ne vähennetään siittä lopusta (eli 80e).Sen jälkeen sinne rupeaa kertymään rahaa,käyn vain s-marketissa ( täällä missä asun ei ole kuin s-market ja pieni k lähikauppa) eli sama sitä korttia on näyttää jos ostan ruokaa esim,500e/kk niin en mä siinä mitään häviötä tee jos näytän korttia samalla kun annan rahat ;)

Tyhmyyttä
Minullakin on bonuskortit moneen paikkaan, mutta en hae vain yhdestä paikasta niin kuin nuitten korttien idea olisi. Jokainen ketju ottaa voittonsa jostakin, ja eri ketjuilla on eri tuotteet halvempia. Kaikki bonukset yms. lisätään suoraan tuotteitten hintaan, minkä vuoksi bonusjärjestelmä-kaupat ovat hinnoiltaan kalliimpia kuin monet muut putiikit, esim. Lidl, Tokmanni jne.

vieras
Mä käyn ennemmin K-ryhmän kaupoissa, keskitän ostokseni sinne. Enkä suostu hankkimaan mitään älyttömän kalliita kortteja.
Siis maksaahan se K korttikin.
Ja sen osuuskauppamaksunhan saa takaisin jos eroaa, tietääkseni.

vieras
ei musta 20e kortti ole kallis,koska siittä ei tosiaan tarvitse maksaa kuin 20e ja sen jälkeen loput "maksat" niillä bonuksilla.

Vieras
Kun me käydään s marketissa, niin samllahan sitä s bonus korttia vilauttaa, me käydään myös abc asemalla tankkaamassa, menee ruokaan ja bensaa kk 500 ? +sähkölaitos, elisan puh liittymät, ne nyt sattumalta oli jo meillä kun otettiin kortti niin niistäkin saa bonusta, saadaan vuodessa yli 200 ? s ketjusta rahaa, eli kyllä se nyt kannattaa kun vilauttaa sitä korttia kun on muuten s marketin vaki asiakas, abc

Itse koen siinä olevan järkeä omaa ostokäyttäytymistäni ajatellen. Jokainenhan toki ostaa ostoksensa sieltä, mistä näkee sen järkevimmäksi tai käytännöllisimmäksi. Prisma on hintavertailujen mukaan kokonaisedullinen ( esimerkkilinkissä Tampereen kauppojen hintavertailuja viime vuoden lopulta: http://www.laaninhallitus.fi/lh/biblio.nsf/10D5B84A4DB517D6C22572130048D95C/$file/2006%20Ruokakori%20Tampere.pdf ) ja kun sieltä vielä saan hyvät bonukset, niin ruoka ja päivittäistavarat ovat entistä halvempia. Miksi en haluaisi 60-80? kuussa ylimääräistä rahaa vain sillä, että valitsen oikeat ostospaikat?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kun me käydään s marketissa, niin samllahan sitä s bonus korttia vilauttaa, me käydään myös abc asemalla tankkaamassa, menee ruokaan ja bensaa kk 500 ? +sähkölaitos, elisan puh liittymät, ne nyt sattumalta oli jo meillä kun otettiin kortti niin niistäkin saa bonusta, saadaan vuodessa yli 200 ? s ketjusta rahaa, eli kyllä se nyt kannattaa kun vilauttaa sitä korttia kun on muuten s marketin vaki asiakas, abc
meillä myös näin,abc:llä tankataan melkeinpä aina (pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta) joten kyllä sitä rahaa sinne tilille kertyy mukavasti,varsinkin kun ostokset tedään s-marketeissa.

omena
Se kortin maksu on osuusmaksu, jonka sä saat pois, jos haluat luopua jäsenyydestäsi. Me kerrytettiin aikoinaan tuo maksu ostoksillamme pikku hiljaa. En mä oo kortista huolimatta mikään "kauppauskollinen" vaan käyn siellä, mikä sillä hetkellä tuntuu sopivimmalta. Silti meillekin on pikku hiljaa kertynyt jo 1500 euroa "ylimääräistä rahaa" S-tilille.

Minusta on hyvinkin järkevää keskittää ostokset S-ryhmän kauppoihin. Meillä lähin kauppa on S-market, isoista kaupoista Prisma on lähinnä ja ABC on työmatkan varrella, joten siitä on kätevä tankata. Mieluummin minä käyn yhdessä lähellä olevassa kaupassa, kuin kiertelen kaikki kaupat tarjousten perässä, tuhlaten siinä vain aikaa ja bensaa.

Sen satasen saa takaisin, jos joskus haluaa erota sieltä. Mutta ei sitä edes halua erota, kun kuussa saa monta kymppiä bonuksina =)

Ja pitää vielä lisätä, että me usein käytetään noita bonuksia kaikkeen kivaan... hotelliyöpymisiin tai ulkona syömiseen yms - sehän on tavallaan ilmaista hupia tuolla tavoin :D

mä en maksanut kuin 20e ja loput maksan siten että aina kun sinne rahaa kertyy ne vähennetään siittä lopusta (eli 80e).Sen jälkeen sinne rupeaa kertymään rahaa,käyn vain s-marketissa ( täällä missä asun ei ole kuin s-market ja pieni k lähikauppa) eli sama sitä korttia on näyttää jos ostan ruokaa esim,500e/kk niin en mä siinä mitään häviötä tee jos näytän korttia samalla kun annan rahat ;)
Oothan sä ensin maksanut siitä kortista sata euroa! Vaikkakin osissa mutta kuitenkin. Miksi suomalaiset kuluttajat menevät tällaisiin pelleilyihin mukaan??! :eek:

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Minusta on hyvinkin järkevää keskittää ostokset S-ryhmän kauppoihin. Meillä lähin kauppa on S-market, isoista kaupoista Prisma on lähinnä ja ABC on työmatkan varrella, joten siitä on kätevä tankata. Mieluummin minä käyn yhdessä lähellä olevassa kaupassa, kuin kiertelen kaikki kaupat tarjousten perässä, tuhlaten siinä vain aikaa ja bensaa.
Niimpä. Juosta nyt esim jonkun leivän perässä mikä on citaris 1,69? kun se ois s marketissa norm hinnalla 1,89?

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Sen satasen saa takaisin, jos joskus haluaa erota sieltä. Mutta ei sitä edes halua erota, kun kuussa saa monta kymppiä bonuksina =)
Mulla on jo Ykkösbonuskortti, ollut monen monta vuotta. Kerran olen saanut sieltä ihan jopa 9 ? bonusta... Että näin! :headwall:

Oothan sä ensin maksanut siitä kortista sata euroa! Vaikkakin osissa mutta kuitenkin. Miksi suomalaiset kuluttajat menevät tällaisiin pelleilyihin mukaan??! :eek:

Mutta saahan sen rahan sitten takaisin, jos haluaa 'erota' S-ryhmästä.

vieras
En ole kun 20e! loput edelleenkin maksan pikkuhiljaa bonuksilla mitkä kertyvät sille bonus tilille joka on mulle ilmaista rahaa,joten en ole maksanut kuin 20e!

Yhteistyössä