Mitä hyvää punajuuresta?

Mulla olis punajuurta ja siitä tekis mieli jotain hyvää. :D Ideoita? Mä ensin ajattelin jotain laatikkoa/paistosta, käytössä olis myös esim. kinkkusuikaletta, kermaa ja aurajuustoa, toki myös esim. sipulia ja porkkanaa. Maku.fi-sivuilta löysin jonkun punajuuri-kinkkulaatikon, mutta siihen tuli riisiä ja sitä en mä halua. :| Punajuuri-jauhelihalaatikko siellä myös oli mutta ei mulla ole jauhelihaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Paistos kinkusta, puniksesta, sipulista ja perunasta :p tai tee 'pihvejä' eli paistat pannulla viipaleina. :p Olettaen, että ovat raakoina, ei purkissa. :D
Juu raakoina ovat. :D Mut kun mä en syö perunaakaan. :whistle: Mutta miksei punajuuri-kinkku-sipulipaistos vois olla hyvää. =) Miten mä sen niin kun tekisin? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Paistos kinkusta, puniksesta, sipulista ja perunasta :p tai tee 'pihvejä' eli paistat pannulla viipaleina. :p Olettaen, että ovat raakoina, ei purkissa. :D
Juu raakoina ovat. :D Mut kun mä en syö perunaakaan. :whistle: Mutta miksei punajuuri-kinkku-sipulipaistos vois olla hyvää. =) Miten mä sen niin kun tekisin? :D
On hyvää sekin, heität kaikki viipaleina/suikaleina vuokaan ja liha/kasvisliemi päälle ja eikun uuniin. :p
 
pimu
äiti on tehny semmosta paistosta johon on raastanut karkeaksi raasteeksi punajuuren ja siihen pippuria, aurajuustoa. En tiedä onko laittanut muuta, se vaan uuniin kypsymään niin nam :p
 
pimu
äiti on tehny semmosta paistosta johon on raastanut karkeaksi raasteeksi punajuuren ja siihen pippuria, aurajuustoa. En tiedä onko laittanut muuta, se vaan uuniin kypsymään niin nam :p
 
Tuli muuten hyvää. :D Ensin kipon pohjalle punajuurta siivuina, sitten sipulia siivuina, sitten kinkkusuikaletta. Hiukan suolaa ja pippuria, purkki kermaa ja uuniin... Paistamisen lopulla lisäsin päälle aurajuustoa ja juustoa. :p Oli NIIN hyvää. Suussa maistuis mut maha ei vedä. :|
 
Miuski harmailee
Punajuuri on niiiiin herkkua!! Yksi meidän perheen suosikeista on tällainen: keitetyt punajuuret aika paksuina viipaleina uunipellille. Päälle vuohenjuusto siivuja, rakuunaa ja hunajaa. Sitten uuniin siksi aikaa, että vuohenjuusto alkaa vähän sulamaan. Vielä päälle paahdettuja pinjansiemeniä ja nam :) Kannattaa kokeilla vaikka grillatun lihan taikka kalan kanssa.
 
rew
Keitä punajuuret ja viipaloi ne. Jaa viipaleet leiville, maun mukaan tumma tai vaalea leipä käy. Leikkaa päälle vuohenjuustoviipaleita. Valuta päälle vähän öljyä ja mausta mustapippurilla. Gratinoi uunissa. NAM!
 

Yhteistyössä