mitä hyötyä visa electronista ?

  • Viestiketjun aloittaja veera
  • Ensimmäinen viesti
veera
Siis miks pankissa ei enää tarjota tavallista pankkikorttia vaan löydään tuo visa electron pöytään ?
Mitä parempaa siinä on ?

Eihän se edes käy joka paikassa, pitää aina varmistaa että "käykö visa electron teillä" ja sitten kun välillä on kassalla niin ei sillä voi maksaakaan kun kone ei huoli ja pitää joko jättää ostokset siihen tai hakea seinästä käteistä.
Ärsyttää.
 
No se hyöty siitä on ettei voi ylittää tiliään kun se on reaaliajassa.
Minulla on sekä tavallinen pankkikortti että Visa Electron, joista jälkimmäistä pidän ihan itsekurisyistä mukanani. Toimii mulla mutta siihen pitää asennoitua niin että ei ole pelkästään sen varassa.
 
vieras
käy ulkomailla,ja sä et voi ylittää tiliä sillä kun se summa lähtee samantien sun tililtä toisin ku tavallisella pankkikortilla ja sitte toi vuosimaksu on alle 26v ilmanen....jne
 
tossuliini
Mulla on toi Visa Electron-kortti ja olen huomannut kuinka kätevä se on maksaessa. Meillä on vain muutama paikka missä se ei käy, muuten se käy lähes joka paikassa. Etelä-Suomessa taisin maksaa sillä joka paikassa.
 
hei
Mä pidin sen siihen asti, kunnes täytin 26. Sen jälkeen siinä ei minusta mitään järkeä ollut, kun sekin tulee sitten maksulliseksi ja on melkein samanhintainen kuin pankkikortti.

Ja tosiaan, se ei toimi ihan joka paikassa (aina pitää kysyä) ja lauantaisin ruokakaupassa on kiva odotella, kun on muitakin ostoksilla, että se kone varmentaa sun tiliä... meinaan syntyy kiva jono taakse, kun siinä saattaa mennä useampi minuutti.
 
veera
No en kyllä koskaan osta niin paljon että tili voisi ylittyäkään ja alle 26v en ole ja ulkomailla en käy.
Hei yksi positiivinen syy, on kk-maksultaan halvempi kuin tav. pankkikortti (kait)
 
Mieheltä varastettiin lompakko saksalaisessa bussissa taskusta, meni visa electron ja pari tonttua euroja. Rahat jäi kortin taakse jotenkin jemmaan, kai sitten johonkin Visa-säätiöön. :headwall:
 
toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska perinteisistä pankkikorteista luovutaan kokonaan. Tuon electronin saa sellainenkin, jolle ei varsinaista luottokorttia myönnetä.
Mulla ei tavallista pankkikorttia ole koskaan ollutkaan. Ei ole muita tuloja ollut viime aikoina kuin äippäraha ja kotihoidontuki. En siis olis muuta saanutkaan.

Hyvin on kortti pelittänyt. En ole pitkiin aikoihin edes kysynyt käytkö kortti, kun nykyään se käy lähes kaikkialla. Vielä ei ole sattunut etten ostoksia olis saanut kotimaassa. Kaikkialla ulkomailla ei tietenkä toimi, mutta just tultiin Ruotsista ja Tanskasta lomilta ja siellä kelpasi hyvin isommissa liikkeissä.
 
Hapsukka
Jaa, musta siinä on samat hyödyt kun pankkikortissakin (ei sekään ihan kaikkialla käy). Ja sen ois tarkotus olla turvallinen kortti, ulkomailla sillä ostettaessa tarvii aina sen pin-koodin, eli jos kortti varastetaan niin varas ei sitä pysty käyttämään. Mun käsittääkseni Suomessakin pitäis aina varmistaa henkilölisyys/pyytää se koodi kun Electronilla maksetaan, mutta eipä nuo missään kaupassa sitä noudata, yhdessä välissä oli semmonen buumi että melkein joka paikassa kysyttiin paperit (vissiin olivat luottokunnasta muistutelleet), mutta pian se taas hiipui ja välillä ei kysytä edes yli 50 ostoksissakaan henkkareita...

Musta siis ihan hyvä kortti ja kätevä kun saa ulkomailla käytettyä/nostettua rahaa seinästä.
 

Yhteistyössä