Mitä hedelmiä allergiselle?

Lapsemme (10 kk) on allerginen todella monelle ruoka-aineelle ja myöskään useat hedelmät, kuten banaani ja omena ei käy. Lapsemme ei myöskään pysty syömään riisiä tai maissia, joten mitkään riisikakut ei käy. Mikä hedelmä on sopinut parhaiten teidän allergisille lapsille? Entä onko kaupassa mitään riisikakkujen tapaisia, jotka olisivat luontaisesti gluteenittomia eikä niissä olisi riisiä tai maissia. Soija onneksi käy, joten myöhemmin ainakin varmaan soijajugurttia yms. voi antaa. Mutta, mitä kokeilisin antaa vauvalle välipalaksi soseiden lisäksi tällä hetkellä? Kaupan valmiit hedelmäsoseetkaan ei käy, koska niissä on riisitärkkelystä.

nyt harmaana
ananas, viinirypälesose, hunajameloni, vesimeloni yms marjoista puolukka, mustikka.. osta kaupan pakastemarjoja jos itsellä ei ole, sulata, sokeroi vähän ja soseuta. PAljon parempia kuin piltit. Lakka eli hilla on kanssa hyvin siedetty mutta tosi kallis kaupasta ostettuna.. ja

Olisiko vielä lisää vinkkejä? Lähinnä vielä kaipailen jotain, mitä voisin ostaa valmiina kaupasta, kun mennään jonnekin. Kotona kyllä mielellään teen itse ja kokeilinkin mm. melonia ja hyvin maistui. Ongelmana on vaan se, mitä valmista voisin ottaa kylään / matkoille mukaan? Taitaa kuitenkin olla aika hankala löytää mitään sopivaa kaupasta..?

Kaupassa on myytävänä sellaisia hedelmäsäilykkeitä omassa mehussa, ovat kylmähyllyssä ainakin meidän s-marketissa.. Minusta niissä on oikea hedelmää mehussa, sellainen pieni, vähän läpi näkyvä purkki. Niin ne on varmaan ihan ok jos vaan hedelmät sopii mitä niissä on... ja itse olen antanut pojalle ihan tavallisia purkkiananaksi, aukaissut kotona ja laittanut muovikuppiin ja sitten tarjonnut reissun päällä välipalaksi...

hain linkin esimerkistä sull emitä oon itse antanut http://www.omatmerkit.inex.fi/omdet.asp?viewID=1092&productID=1061

Yhteistyössä