Mitä häälahjaksi?

Rahaa olen antanut. Lauantaina ollaan menossa häihin, meitä on minä ja mies ja poika 1v ja annetaan 50e. Olen yleensä askarrellut rahasta jotain. Pari kertaa olen tehnyt rahapuun eli puun oksaan kiinnittänyt kolikoita, jotka olen tyllillä koristellut näyttämään kukkasilta. Sen olen pystyttänyt kauniiseen maljakkoon ja pakannut sellofaaniin. Aina on kehuttu. :) Tuleviin häihin tein silkkipaperista ruusuja, joiden keskellä on 10e seteli. Aikaisemmin olen tehnyt vastaavia esim rippilahjaksi. Tällä kertaa vein ruusut kukkakauppiaalle, joka tekee niistä juhlavan kukka-asetelman.
 
Miten ois jokin avioliitto-opus. Esim. Nicky & Sila Lee: Avioliitto-opas. Päivä Osakeyhtio 2002, on suositeltava kirja. Siihen on saatavana työkirjakin. Yhteensä maksavat muistaakseni reilut 30e.
 
minusta 50 euroa on ihan hirveän paljon = mieti; 300 markkaa !!!! ei kai ikinä markkaaikana olisi tullut laitettua sen hintaista häällahjaa/rahasummaa? kyllä 20 euronen riittää, 30 on ihan ehoton maksimi.
 
Vanhojen etikettisääntöjen mukaan häälahjan arvo vastaa hääaterian arvoa. Eihän sitä kukaan enää noudata, mutta itse olen pitänyt sen jonkinlaisena ohjenuorana lahjan ostossa. Eli kahdelta aikuiselta 50? on mielestäni melko sopiva summa. Eihän se tänäpäivänä vastaa useinkaan hääaterian arvoa, mutta kohtuullista mielestäni kuitenkin.
 

Yhteistyössä