Mitä evästä sairaalakassiin?

Eli mitä evästä te laitatte sairaalakassiin mukaan, itsellenne ja miehelle?

Yritän tässä pähkäillä, että mikä olis sellasta että vois pakata jo valmiiksi kassiin, jos tuleekin äkkilähtö, eikä ehdi sen parempia eväitä tekemään esim. leipää tms.
 
Juotavaa, pillimehut on oikein hyviä. Niitä meinaan menee sitten :D

Jotain semmoisia välipalakeksejä, Elovena/Paussi, saa energiaa ja kuitua. Banaaneja tai muita hedelmiä.
Varsinaiseen synnytykseen en kyllä itse tarvinnut syötävää evästä, juotava riitti. Tulevalle isälle ehkä kannattaa ne leivät varata.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 07:45 liplap kirjoitti:
Juotavaa, pillimehut on oikein hyviä. Niitä meinaan menee sitten :D

Jotain semmoisia välipalakeksejä, Elovena/Paussi, saa energiaa ja kuitua. Banaaneja tai muita hedelmiä.
Varsinaiseen synnytykseen en kyllä itse tarvinnut syötävää evästä, juotava riitti. Tulevalle isälle ehkä kannattaa ne leivät varata.
Joo, pillimehuja olen jo pakannutkin...tosi on että itselle tuskin synnytystilanteessa ruoka maistuu, sen jälkeen kylläkin.

Kerran on tullu jo synnytettyä, mutta sillon tuli äkkilähtö sairaalaan rv 30, ei siinä oltu edes vielä varattu mitään evästä kassiin, kun ei oltais uskottu synnytyksen alkavan niillä viikoilla.

Nyt on taas tässä raskaudessa ennenaikaisuuden riski, joten kassi pitää pakata jo hyvissä ajoin.
 
Sairaalassa ei mahdottomia eväitä itselle tarvi, ainakin meidän synnärillä saa syötävää aina kun pyytää :) Ehkä jos jotain itselle mieluisaa haluaa ottaa mukaan, joku tietty mehu/limsa tai suklaata, jne...
Tulevalle isälle kannattaa jotain varata, yleensä synnärillä on mahdollisuus keittää kahvit (10-20 cent possuun) ja ruokailla henkilökunnan ruokalassa henkilökunnan hintaan. (joka on ainakin täällä 5?). Kannattaa tiedustella etukäteen onko sairaalassa mikroa ja jääkaappia isien käytössä, niin helpompi tietää minkä tyyppistä evästä ottaa mukaan.
 
Mä pakkasin etukäteen sellaisia 'pilaantumattomia' kuten pari energiajuomaa miehelle, suklaapatukoita kummallekin ja urheilujuomaa mulle. Meille ainakin kerrottiin jo valmennuksessa, että sairaala tarjoaa synnyttäjälle mehuja ja mehukeittoja synnytyksen aikana ja osastolla on jääkaappi josta löytyy isillekin purtavaa.
Jep, tossahan toi kassi nyt sitten seisoo eteisessä odottamassa, toivottavasti olis kohta jo tarpeellinen... viikkoja tänään 38...
 
En ole kyllä kummallakaan kerralla ottanut mitään syötävää mukaan! Ainakin Jorvissa saliin tuotiin mehukannu ja synnytyksen jälkeen saatiin miehen kanssa saliin jos jotakin syötävää ja juotavaa. =) Samoin osastolla saa äidit itse hakea osaston keittiöstä aina syötävää, kun nälkä yllättää..ja nälkähän on koko ajan!! :D
 
Ainakin tuolla Tammisaaressa on niin hyvät pöperöt ja ruoka-aikoja sen verran tiuhaan ettei mitään eväitä tarvittu. Sairaalan kahvilasta sai sitten suklaata yms. jos himo iski.
En meinaa seuraavankaan synnytykseen evästä viedä.
 
En laita mitään muuta kuin tuon pillimehun. Senkin vain ja ainoastaan siksi, että saa synnytyksen jälkeen juotua samalla kun imettää. Mehuahan on toki sairaalankin puolesta tarjolla, mutta mukista juominen ja makuulla imettäminen ei ihan toimi... Viimeks tuli siinä jossain välissä tosi kova jano, kun vauva kuitenkin oli rinnalla sen tunnin verran.

TYKSissä on synnärillä kyllä äidille syötävää ja vastavapäätä synnärin ovea kauppa, joka on auki tosi varhaisesta myöhään, että isäkään tuskin jää nälkäiseksi...

Sitten siellä lapsivuodeosaston puolella tutut kantoi kyllä herkkuja ja kaikkea mitä halusin siinä määrin, ettei tarvinnu huolehtia niistäkään :)
 
pikku myyn äiti
Menee vähän ohi ap:n kysymyksen, mutta mulla eka synnytys kävi niin nopeasti, että hyvä kun ehdittiin sairaalaan :LOL:
Toki suunnittelin itselle ja miehelle evästä; pillimehuja, suklaata jne. Mutta mies toi sitten jälkeenpäin minulle nopeasti energiaa antavaa ruokaa/herkkuja :D
 
Aion ottaa mukaan maksamakkaravoileipiä, kun olen niitä (suht) tunnollisesti koko raskauden vältellyt, vaikka hirveästi tekee mieli... Saa sitten vedellä niitä heti synnytyksen jälkeen oikein antaumuksella! :D

Miehelle otetaan ihan kunnon ruokaa mikrossa lämmitettäväksi ja omia voileipiä, kun on niin hankalasti allerginen, että kanttiinista tuskin sopivaa pöperöä löytyy.

Juomia en aio ottaa, kun sairaalassa kuulema tarjotaan mehua, kiisseliä, jugurttia ym., mutta jotain hedelmiä ja ehkä suklaata meinasin itselleni varata. Saas nyt nähdä, mitä sitten sattuu olemaan kaapissa kun lähtö tulee... ja voihan sitä käydä matkalla kaupassa, jos päivällä lähdetään, ensisynnyttäjällä tuskin on niin hirmuinen kiire.
 
ei ole tullut mieleenkään että sinne jotain evästä tarvittais :) Mut ehkäpä jotain juomaa vois varatakkin, mut tuntuu jotenkin hassulta että alkaisin jotain voileipiä vääntämään ennen lähtöä. Ei sinne varmaankaan nälkään kuole, mieskään =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 16:39 vieras kirjoitti:
ei ole tullut mieleenkään että sinne jotain evästä tarvittais :) Mut ehkäpä jotain juomaa vois varatakkin, mut tuntuu jotenkin hassulta että alkaisin jotain voileipiä vääntämään ennen lähtöä. Ei sinne varmaankaan nälkään kuole, mieskään =)
Ei varmaankaan kuole, mutta meidän sairaalasta annettiin ohje, että isälle eväät. Yöaikaan kun ei ole kanttiini auki ja yöksi ruokaa on varattu vain äideille ja menekkiä kuulemma vaikeaa arvioida. Voi tulla miehelle pitkä nälkäinen yö, jos ei mistään saa mitään. Päivisin tietysti eri asia.
 
meillä ei ainakaan saanut äiti syödä synnytyken aikana mitään..mies sitten kipas itelleen viereisestä hesestä kunnon safkat..äitille vaan vettä ja mehua ja heti synnytyksen jälkeen sitten äitille tuotiin leipää.

en aio siis tälläkään kertaa ottaa evästä..jos synnytys niin kestää että ukolle tulee nälkä niin kerkee varmaan jossain välissä lähikaupassa käymään tai hesellä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 16:52 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 16:39 vieras kirjoitti:
ei ole tullut mieleenkään että sinne jotain evästä tarvittais :) Mut ehkäpä jotain juomaa vois varatakkin, mut tuntuu jotenkin hassulta että alkaisin jotain voileipiä vääntämään ennen lähtöä. Ei sinne varmaankaan nälkään kuole, mieskään =)
Ei varmaankaan kuole, mutta meidän sairaalasta annettiin ohje, että isälle eväät. Yöaikaan kun ei ole kanttiini auki ja yöksi ruokaa on varattu vain äideille ja menekkiä kuulemma vaikeaa arvioida. Voi tulla miehelle pitkä nälkäinen yö, jos ei mistään saa mitään. Päivisin tietysti eri asia.
niin no joo, onhan tuossa tietysti pointtinsa jos siis sattuu koko yö menemään, en tullut ajatelleeksi.
 
Mulla oli litran mehupurkki ja karkkia, mehua meni ku en YHTÄÄN tykänny niistä sairaalan litkuista.
Mut tosiaan KYS:sille ei ois sitä mehuakaan välttämättä tarvinnu, tarjosivat limpparia, leipää, jogurttia... Eikä tarvinnu ees pyytääkkään :)
 
esikoinen tulossa
ei kai se isäkään yhdessä yössä nälkään kuole, eli varmaan on ehtinyt päivän aikana syömään eli sen yhden yön menee tarvittaessa mehun voimalla, vai mitä? toki halutessaan voi pakata mukaan vaikka mitä, mutta me ajateltiin pärjätä mehulla ja suklaalla...
 
Esikoinen tännekin
:LOL: Anteeksi että naurattaa (siis ihan positiivisessa mielessä) :LOL:

Mutta kun kuulostaa ihan siltä, kuin me oltais johki eväs retkelle miehinemme lähdössä :LOL:

Hyvä tällain esikon odottajana vielä naureskella, kun ei tiedä mikä se edessä päin odottaa ja millaista synnyttäminen kaikkine kipuineen on :x

Mutta ihan vakavasti, niin kyllä minäkin olen miettinyt tuota sairaalakassin sisältöä, ja juoman/ruuan suhteen myös. Ainakin pillimehuja aion ottaa ja suklaata/karkkia. Ne todennäköisesti jää kuitenkin minulta syömättä, mutta mies saa niistä energiaa ja verensokerin nousemaan, jos nälkä yllättää.

Mielestäni päivällä ei ole mitään ongelmaa, kun kanttiini on auki, mutta entäpä jos synnytys onkin yöllä? Ja lähtö myös?

Ja ylipäänsä, saako synnytyksen aikana syödä mitään? Ja eivätkö ne tarjoa sairaalasta syömistä jos vain pyytää?? Meille ei ainakaan valmennuksessa puhuttu mitään tälläisistä jutuista :eek: Ja tottahan nyt syöminen on ihmiselle elintärkeä asia :p

Mutta on mun ielestä törkeää, jos isukki on mukana siinä häärimässä, ettei hänelle anneta mitään syömistä :whistle:
 
2 kertaa on oltu synnyttämässä ja kummallakaan kerralla ei ole ollut eväitä mukana. Mehua on saatu synnytyssaliin ja isille vähän purtavaakin kun alkoi hiukan toista heikottaa :whistle: B) synnytyksen jälkeen olen saanut itsekin syötävää. Ja osastollahan saa myös ruokaa, siinä vaiheessa isikin on käynyt jo kotona syömässä ja vieraat on tuoneet mulle vaikka mitä purtavaa esim. sairaalan kioskista.
 
No mulla on vähän huonot fiilikset ekasta synnärireissusta, silloin piti lähteä tyksiin synnyttämään ja me asutaan porissa...mitään evästä ei ehditty ottaa mukaan, ei edes juotavaa.

Iltapäivällä neljän aikaan alkoi supistukset, siitä lähdettiin sairaalaan, illalla klo 22 poika syntyi, syötävää juu tuotiin synnytyksen jälkeen 2 LEIVÄNKÄNTTYÄ, VÄHÄN VOITA PÄÄLLE!!!! ne sitten piti jakaa miehen kanssa, molemmilla tietty hirveä nälkä, ei se auttanu kuin kärvistellä aamuun.

Mutta että tuon jälkeen aion todellakin ottaa omat eväät, sen mitä nyt lähtiessä ehtii mukaan kaappaamaan, luultavasti hedelmiä.

En nyt ihan voileipiä ala vääntämään, mut jotain pitää varmuuden vuoksi olla.

Tämän toisen synnytän luultavasti ihan täällä porissa, että sen puoleen...täällä on edes vähän paremmat eväät.
 
Purkkaa
Tuntuu ehkä hassulta, mutta jos synnytys venahtaa niin juotavaa on hyvä olla mukana mutta myös esim. purukumia.

Viimeksi kun oltiin kakkosta hakemassa meni 26 h ja ei tietenkään hammasharjaa missään lähettyvillä siinä kun valvoi vuorokauden niin kyllä purkka kummasti raikasti oloa...

:LOL: tämä on vielä ihan totta!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:56 Esikoinen tännekin kirjoitti:
Ja ylipäänsä, saako synnytyksen aikana syödä mitään? Ja eivätkö ne tarjoa sairaalasta syömistä jos vain pyytää?? Meille ei ainakaan valmennuksessa puhuttu mitään tälläisistä jutuista :eek: Ja tottahan nyt syöminen on ihmiselle elintärkeä asia :p

Mutta on mun ielestä törkeää, jos isukki on mukana siinä häärimässä, ettei hänelle anneta mitään syömistä :whistle:
Kyllä meille esikoisen synnytyksen lomassa tarjottiin kaikki ruoat, jotka osastolle sillä aikaa tuotiin, lounasta syötiinkin sitten kun synnytys kesti ja kesti. Miehelle oli kaikki samat pöperöt, niistä vaan pitää sitten maksaa erikseen. Ja ihan automaattisesti tilasivat Tammisaaressa miehelle ruoat, piti sitten ilmoittaa koska aikoo mennä kotiin, ettei tule turhaan omaa annosta osastolle. Eli palvelu pelasi!
 
Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu, mutta miksi kaikki tuntuvat ottavan kauhean sokerisia eväitä? Pillimehuja, suklaata, karkkia... Saahan noilla verensokerin nousemaan ja energiaa äkkiä, mutta siitä vasta huono ja heikko olo tulee kun verensokeri laskee yhtä nopeasti.

Mä olen kyllä niin kranttu ja "terveystietoinen" ruokailija, että joudun siksikin ottamaan omat eväät. :ashamed: Ajattelin ottaa erilaisia pähkinöitä, hedelmiä, ja ehkä proteiinipatukoita, jne.

Onneksi sairaalan edessä on kebab-paikka, mies saa toivon mukaan eväänsä sieltä! Meillä on molemmilla tapana syödä pienehköjä annoksia ja usein, joten monen tunnin syömättömyys ei tule ikinä onnistumaan.

Onko muuten mahdollista että äitiä kielletään syömästä synnytyksen aikana? Tietty ponnistuvaiheessa ja supistusten aikana kiinnostus ruokaan on varmasti aika pientä... :p
 
Eikös se ole niin, että äidin ei anneta juurikaan syödä synnytyksen aikana, koska jos tuleekin äkkilähtö leikkaussaliin niin mahassa ei saa olla kauheesti tavaraa, joku tukehtumisriski tms. Kaikkihan ei sitä epiduraalia ota/saa, joten silloin joudutaan tietenkin nukuttamaan...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 08:01 Mansku kirjoitti:
No mulla on vähän huonot fiilikset ekasta synnärireissusta, silloin piti lähteä tyksiin synnyttämään ja me asutaan porissa...mitään evästä ei ehditty ottaa mukaan, ei edes juotavaa.

Iltapäivällä neljän aikaan alkoi supistukset, siitä lähdettiin sairaalaan, illalla klo 22 poika syntyi, syötävää juu tuotiin synnytyksen jälkeen 2 LEIVÄNKÄNTTYÄ, VÄHÄN VOITA PÄÄLLE!!!! ne sitten piti jakaa miehen kanssa, molemmilla tietty hirveä nälkä, ei se auttanu kuin kärvistellä aamuun.

Mutta että tuon jälkeen aion todellakin ottaa omat eväät, sen mitä nyt lähtiessä ehtii mukaan kaappaamaan, luultavasti hedelmiä.

En nyt ihan voileipiä ala vääntämään, mut jotain pitää varmuuden vuoksi olla.

Tämän toisen synnytän luultavasti ihan täällä porissa, että sen puoleen...täällä on edes vähän paremmat eväät.
Tiedätkös mitä täällä Porissa synnytyksen aikana/jälkeen tarjotaan ja kuinka paljon? Saako isä mitään? =)
Meille kun ei noista asioista ole puhuttu... :/
 

Yhteistyössä