Mitä etua lapsille on asua kahdessa perheessä

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
meidän heittopussi on ainakin onnellinen ja tasapainoinen lapsi.
Niin sun mielestä
no tervetuloa katsomaan koska tahansa.
tää on meille hyvä ratkaisu ja mennään lapsen ehdoilla.
asutaan todella lähekkäin ja musta isälläkin on oikeus viettää arkea lapsensa kanssa. ja ennenkaikkea lapsella isänsä kanssa.

?
ei varmaan etua ole. Mutta millä tavoin muuten ratkaisisitte asian niin, että lapsi näkisi kumpaakin vanhempaa yhtä paljon? Mun mielestä se ajaa kuitenkin edelle.
Vai olisko kuitenki niin,että aikuiset haluaa ne omat vapaansa ja menonsa ja lapset pois jaloista?

vieras
ei varmaan etua ole. Mutta millä tavoin muuten ratkaisisitte asian niin, että lapsi näkisi kumpaakin vanhempaa yhtä paljon? Mun mielestä se ajaa kuitenkin edelle.
Juurihan se sanottiin, lapset asuu talossa ja vanhemmat vaihtaa paikkaa vuoroviikoin.

Niin sun mielestä
asutaan todella lähekkäin ja musta isälläkin on oikeus viettää arkea lapsensa kanssa. ja ennenkaikkea lapsella isänsä kanssa.
Ei kaikki siitä järjestelystä kärsi, se on varma !

Mun mielestä ei tosiaankaan yhtään mitään. Mä olen vakaasti sitä mieltä että on oltava selkeesti yksi koti ja sit toisen luona käydään niinku "kylässä". Mä en ymmärrä sitä että lapsia riepotellaan paikasta toiseen. Eihän lapset kotiudu ikinä mihinkään kun ne on vuoroin siellä ja täällä ja sit välllä voi olla muuallaki jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Niin sun mielestä
Ja aika moni kärsii, se on ihan yhtä varma.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kyllä minä olen tällä vanhanaikasella kannalla että lomalla kerran vuodessa näkee paripäivää isää, mitäs ajatteli sillä alapäällään.
Jaa kuka? Se lapsi vai?
Yleensä pilkun edessä oleva on se merkitsevä, mitä pilkun jälkeen sanotaan. Ihan perusäidinkielioppia!
No ihanko totta. Musta vaan oli typerää että ajattelet asian sen kautta että pääset miehellesi kostamaan. Entäs se lapsen paras?
En lapsen parhaista tiedä, me kyllä asutaan ihan yhdessä edelleen ja alotettiin seurustelu ku sä synnyit eli 91 vuonna. Mutta eromiset yleensä johtuu miehen pettämisestä että jos meillä noin kävis niin kyllä olis miehen oma moka ja lapset äkkiä unohtaa että kerta vuoteen riittäis mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Namelli:
Niin sun mielestä
Ja aika moni kärsii, se on ihan yhtä varma.

Varmasti moni kärsiikin mutta en mä menis väittämään että just badassin lapsi kärsii.

Kyllä minä olen tällä vanhanaikasella kannalla että lomalla kerran vuodessa näkee paripäivää isää, mitäs ajatteli sillä alapäällään.
Jaa kuka? Se lapsi vai?
Yleensä pilkun edessä oleva on se merkitsevä, mitä pilkun jälkeen sanotaan. Ihan perusäidinkielioppia!
No ihanko totta. Musta vaan oli typerää että ajattelet asian sen kautta että pääset miehellesi kostamaan. Entäs se lapsen paras?
En lapsen parhaista tiedä, me kyllä asutaan ihan yhdessä edelleen ja alotettiin seurustelu ku sä synnyit eli 91 vuonna. Mutta eromiset yleensä johtuu miehen pettämisestä että jos meillä noin kävis niin kyllä olis miehen oma moka ja lapset äkkiä unohtaa että kerta vuoteen riittäis mainiosti.
Voitko kertoa mistä revit tuon tilaston että eroomiset yleensä johtuu miehen pettämisestä? Perseestäsi? Ja mitä laskutaitoon tulee... Niin.

Juurihan se sanottiin, lapset asuu talossa ja vanhemmat vaihtaa paikkaa vuoroviikoin.
semmosesta tulee lapsille turvaton olo, kokemusta on. aikuiset tekevät sen kodin, ei se talo. lasten on parempi muuttaa kahden kodin väliä kun asuttaa jotain taloa jossa vanhemmat käy vierailemassa.

vieras
Voitko kertoa mistä revit tuon tilaston että eroomiset yleensä johtuu miehen pettämisestä? Perseestäsi? Ja mitä laskutaitoon tulee... Niin.
Tilastot voit ihan ite kuukkelilla tutkia, tai sitten sillä perseelläs jos luulet siellä jotain olevan. Sorimoka, en kattonutkaan sun profiilias enneku nyt, mutta aika hyvin arvattu kirjoituksien perusteella!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
semmosesta tulee lapsille turvaton olo, kokemusta on. aikuiset tekevät sen kodin, ei se talo. lasten on parempi muuttaa kahden kodin väliä kun asuttaa jotain taloa jossa vanhemmat käy vierailemassa.
Ei jotain taloa, vaan lasten kotia joka on ollut koti siihenkin saakka.

Minäpä tässä päivänä eräänä kuuntelin parikin eri tapausta.
Toisessa ei äitiä haittaa yhtään vaikka lapsi asuu vuoroviikoin isällään ja siellä ryypätään aika rankastikkin, ihmetytty hieman kyllä minua vaikka kyseessä kolmannella oleva lapsi :/

Toinen valitti ääneen (juuri eronneena) että kun ei se koskaan tehnyt lasten kanssa mitään, eikä lapset siellä isällään oikein viihdy, ja samaan lauseeseen, että enhän mä voi pakottaa sitä vain viikonloppuisäksi :eek:
Pikkasen kyllä tuli kostomeininki mulle mieleen :whistle:

Mutta toisilla se varmasti toimiikin, toisilla taas ei. Minä itse en haluaisi omiani röykyttää edestakaisin joka toinen viikko :)

Tilastot voit ihan ite kuukkelilla tutkia, tai sitten sillä perseelläs jos luulet siellä jotain olevan. Sorimoka, en kattonutkaan sun profiilias enneku nyt, mutta aika hyvin arvattu kirjoituksien perusteella![/quote]

:hug:

Mitä siihen tilastoon tulee, olet väärässä.

"minä en lapsiani laittais heittopusseiks ja minä en riepottelis lapsiani kahden kodin välillä ja minä en kestäis kuinka lapseni kärsis kun joutuis kulkemaan kahden kodin väliä ja plaaplaaplaaaaaaaa" kuinka moni teistä haluaa kuunnella sitä sydäntäsärkevää itkua kun on isiä ikävä? haluan isin luo? "sori et voi mennä ku mä en halua et sä oot heittopussi" :saint:

ihan oikeesti, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja sen saa täällä sanoa, mut sit kun se tilanne on omalla kohdalla niin oikeesti sitä tahtoo lapsen parasta.
meillä piti olla viikko ja viikko-systeemi jo vuosi sitten, mutta se ei viel sopinut lapselle, joten siirrettiin.
nykyään lapsi on jokatoisen viikonlopun isillä, joka perjantai isillä, sovittaessa viikolla isillä ja jonain päivänä jokatoisen viikon isillä.
ehkä olis eri juttu jos oltais erottu ku lapsi on vaik tokalla luokalla, mut koska erottiin lapsen ollessa ½vuotta, niin se ei muusta tiedä ja on oikeasti onnellinen ja tasapainoinen. myös neuvolantädin, lääkärin ja lähipiirin ja muutaman muun mielestä jotka sen on tavannut.

me tehdään lapsen isän kanssa kaikkemme että lapsella olis hyvä olla ja että se olis onnellinen ja helvetin hyvin on siinä onnistuttu tähän asti, toivottavasti onnistutaan jatkossakin.

tää ketju nosti mun niskavillat pystyyn ja sai mut niin puolustuskannalle, et parempi ehkä et annan vaan olla. amen.

mielipide
Mä olen sitä mieltä että kaikki lapset kärsii vanhempien erosta ja varsinkin jos joutuvat heittopusseiksi kahden "kodin" välillä.
Lapset tuntevat ettei heillä ole kotia ja aina jompaakumpaa vanhempaa on ikävä yms.

että siis lapset asuu aina samassa talossa ja äiti ja isä vuoroviikoin käy asumassa siinä lasten kanssa,niinkö?no mutta onhan tuossa tilanteessa samoin aina toista vanhempaa ikävä,elikkä ikuna ei saa erota ettei lapset joudu kahden kodin väliin,tapahtu mitä vaan,siis??????totta kai ero on aina lapselle vaikea mutta vanhempien asenteet helpottavat eroa ja tapaukset ja lapset ovat erilaisia jotenka annetaan kaikkien mennä asian läpi niinkuin lasten parhaaksi näkevät

Sirkkeli
Mun tytär käy todella epäsäännöllisesti monta kertaa viikossa isänsä luona. Välillä on yötä, välillä pari tuntia, välillä isä käy meil kahvil, toisinaan isä vie vain harrastuksiin/lääkäriin jne. Erottiin, kun likka oli puol'vuotias. Kaikki ovat kehuneet, että miten on rauhallinen, tasapainoinen likka, tarhantädit ja opet sanoo että toimii kuin unelma :)

Alkuperäinen kirjoittaja Laguna:
että siis lapset asuu aina samassa talossa ja äiti ja isä vuoroviikoin käy asumassa siinä lasten kanssa,niinkö?no mutta onhan tuossa tilanteessa samoin aina toista vanhempaa ikävä,elikkä ikuna ei saa erota ettei lapset joudu kahden kodin väliin,tapahtu mitä vaan,siis??????totta kai ero on aina lapselle vaikea mutta vanhempien asenteet helpottavat eroa ja tapaukset ja lapset ovat erilaisia jotenka annetaan kaikkien mennä asian läpi niinkuin lasten parhaaksi näkevät
peesiä tälle...

mun tuttava eros ny ja he aikovat tehdä kutakuinkin näin et puolet ajasta isällä, puolet äidillä. ja YKSI syistä se että molemmat töissä ja mielummin että lapset vanhempiensa kanssa kuin hoidossa vieraalla ja lapsilla säilyy päivärytmi. kumpikin koti tehdään kodiksi, kotoisaksi...

ja vaikka näin ei tehtäs ni jos molemmat vanhemmat on kiinnostuneita lapsistaan niin kaksi kotiahan vääjäämättä tulee kun vanhemmilla eri osoite!!! joo totta varmaan toinen oisi ns enemmän koti, mutta olisihan se ihana jos lapsi tuntisi molempien vanhempien kanssa, molempien vanhempien kotona olonsa kotoisaksi...

vieras
Mitä hyötyä on ap:lle päivitellä asiaa? Usein täällä on näitä "en ymmärrä.."-aloituksia minkä perimmäinen tarkoitus ei suinkaan ole yrittää ymmärtää ja saada näkökulmaa mihinkään, vaan oma mielipide on ja pysyy, ja halutaan voivotella toisinajattelijoiden lasten kohtaloa.

Itse uskon että toimintatapoja on niin monia kuin perheitäkin ja vanhemmat jotka ap:n mainitseman kaltaiseen järjestelyyn päätyy ovat varmasti tehneet päätöksen oman perheen mieltymysten ja tarpeiden mukaan. Mulla ei ole siihen mitään sanomista.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Mä olen sitä mieltä että kaikki lapset kärsii vanhempien erosta ja varsinkin jos joutuvat heittopusseiksi kahden "kodin" välillä.
Lapset tuntevat ettei heillä ole kotia ja aina jompaakumpaa vanhempaa on ikävä yms.
Ihan pakko kysyä,että eikös lapsilla sitten ole isiä ikävä jos sitä näkee vain sen joka toinen viikonloppu...?Kyllä munki mielestä molemmilla vanhemmilla on oikeus olla lapsien kanssa,kuten lapsilla myös kummankin vanhemman.Ero satuttaa aina lasta,en usko että sellaista ratkaisua on olemassakaan mikä ei mitenkään vaikuttaisi lapseen.Mistä kohtaa on lapsen/isän etu,että saa tavata lasta 4-5pv/kk?kuka on tutkinut millä tavoin se vaikuttaa lapseen ja isä/lapsi-suhteeseen?

Yhteistyössä