mitä etsit / ostat kirppiksiltä? huutonetistä?

  • Viestiketjun aloittaja marjaleena
  • Ensimmäinen viesti
mama
Kirpputorilta ostan lapsille hyväkuntoisia (mielellään uudenveroisia) vaatteita, jotka miellyttävät silmää. En osta vanhoja, rumia, nyppyyntyneitä yms. vaatteita. Myös kenkiä ostan. Hintaa saa olla vähän enemmänkin, kunhan nyt ovat halvempia kuin kaupasta, mutta huonokuntoista tavaraa en osta.
 
Boogyman
huutonetistä en mitään....mutta kirppareita jos välillä kieretään niin etsin materiaaleja uusiin juttuihin, esim. ikkunaverhoista hameita, pitsiverhoista on tehty päivävarjoja yms. ihan suoraan käyttöön en siis osta. Toinen juttu on jos löydän antiikkikaupoista jotain kivaa mitä ei tarvitse entisöidä. Tosin nytkin ostetaan vauvan sänky ja entisöidään se sitten :D
 
Hauskoja vaatteita lapsille, sellasia uusretro-tyylisiä ja värikkäitä ja edullisia. Hmmm, no en kai muuta...lastenvaatetta juu lähinnä. Joskus ostelin erikoisia laseja ja mittoja sun muita ja teräsastioita, mut nyt on niitäkin jemmassa kaapissa...
 
Ostin juuri lasten ulkoilu- ja kesävaatteita, ja kestovaippoja =) Käytännöllistä ja käyttökuntoista, sellaista mitä tarvitsen mutta en pysty uutena ostamaan (esim vedenpitävä keväthaalari ovh 80e paikkeilla, maksoin 30e)
 
Miia
Oon ostanut kaikkea mahdollista alumiinivanteista sohvapöytään ja lähes kaiken mitä lapset tarvii fillareista kenkiin ja vaatteisiin. Huutista käytän tosi paljon ja kirppareilla käyn aina välistä. Miksi maksaa uudesta maltaita kun käytettynä löytyy yhtä hyviä. Ja kyllä meillä on pärjätty ei-reiman-haalareilla.... Mä kun en merkistä suostu maksamaan, ne halvemmat on oikeesti ihan yhtä hyvät.
 
Nyt justiinsa etsin sellasta 70 luvun kukka-lehtipöytää, jossa on yleensä kolme osaa, kaks levyllistä taso-osaa ja sitten sellanen musta muovinen allas, jossa voi vaikka just niitä kukkia pitää. Tiedätte varmaan, jos olette ikinä nähneet mitä tarkoitan. :D
 
manna
huutiksesta ostan yksittäisiä vaatteita lähinnä lapsille, paketit ovat usein järkyttävän hintaisia, vaikka kappalehinnaltaan varmaankin ok. Kirpparilta etsin lasten vaatteiden lisäksi itsellekin jotain kivaa. Ehkä kenkiäkin, mutta ne täytyy olla uutta vastaavat.
 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Nyt justiinsa etsin sellasta 70 luvun kukka-lehtipöytää, jossa on yleensä kolme osaa, kaks levyllistä taso-osaa ja sitten sellanen musta muovinen allas, jossa voi vaikka just niitä kukkia pitää. Tiedätte varmaan, jos olette ikinä nähneet mitä tarkoitan. :D
Tiedän! Oletko käynyt katsomassa kierrätyskeskuksesta? tuntuu, että noita "ihanuuksia" on tarjolla pilvin pimein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Nyt justiinsa etsin sellasta 70 luvun kukka-lehtipöytää, jossa on yleensä kolme osaa, kaks levyllistä taso-osaa ja sitten sellanen musta muovinen allas, jossa voi vaikka just niitä kukkia pitää. Tiedätte varmaan, jos olette ikinä nähneet mitä tarkoitan. :D
Tiedän! Oletko käynyt katsomassa kierrätyskeskuksesta? tuntuu, että noita "ihanuuksia" on tarjolla pilvin pimein.
En ole saanut itseäni viel omia kirppiksia kauemmas... mutta kiitos vinkistä, mä arvelinkin, että näitä mun aarteita saattais olla jossain lähes uloskannon vaivallakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjaleena:
Tarkentakaa vielä minkä kokoista vaatetta etsitte? Paljonko maksatte?

Tytölle 140cm
pojalle 140cm
pojalle 86-98cm
tytölle 80-92cm

Hinnat tavallisista vaatteita 0,10cent-5e, haalarit ym ulkovaatteet voi olla hiukan kalliimpiakin. Kenkiä ja alusvaatteita en kirppiksiltä osta. Kumisaappaita tosin oon ostanu, niillä on niin vähän käyttöö.
 

Yhteistyössä