Mitä eroa on yhteisöpedakogin ja sosionomin koulutuksilla?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
sosionomi
Moon sosionomi mutta noiden eroja on turha lähtee täällä selvittää ,kun siinä menis vuosi :p. Joten käy lukasee netistä niin saat parhaan käsityksen, koska harva on kumpaakin opiskellut niin harvalla on oikeesti mitääm hajua siitä millaset erot. Ja eri amkeissa on sosionominkin koulutus erilaista joten se vaihtelee myös paikkakunnittain (esim. toisissa painotetaan luovaan terapiaan kun taas toisissa sitä ei ole juuri lainkaan....)

hmm
no en kovin tarkkaan tiedä, mutta mun käsityksen mukaan ne suurimmat erot on siinä, että yhteisöpedagogi sijoittuu (kai) pääosin nuorisopuolen hommiin ja järjestötyöhön.??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marleena-84:
Molemmat työskenetlee usein samoilla aloilla, mutta sosionomin koulutus antaa paremman pätevyyden jos haluaa sosiaalipuolelle työhön.
Miten paremman?
mun ystävä on ensin opiskellut yhteisöpedagogiksi ja opiskelee nyt vielä sosionomiksi, kun on kuulemma paremmat valmiudet johtaviin virkoihin vaimitensemeni.. esimerkiksi lastensuojelupuolella sosionomilla on vissiin enemmän kysyntää kuin yhteisöpedagogilla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marleena-84:
Molemmat työskenetlee usein samoilla aloilla, mutta sosionomin koulutus antaa paremman pätevyyden jos haluaa sosiaalipuolelle työhön.
Miten paremman?
mun ystävä on ensin opiskellut yhteisöpedagogiksi ja opiskelee nyt vielä sosionomiksi, kun on kuulemma paremmat valmiudet johtaviin virkoihin vaimitensemeni.. esimerkiksi lastensuojelupuolella sosionomilla on vissiin enemmän kysyntää kuin yhteisöpedagogilla.
Mua ei nuo johtohommat kiinnosta, ni mietin tota pedakogia.. Eikös koulutus oo kuitenkin saman mittainen?

hmm
onks toi yhteisöpedagogi yliopiston juttuja? Vai sosinomista joku suuntaus? Ku sosionomihan on amk ja käsittääkseni yhteisöpedagogi yliopiston? Joten onhan siinä jo senki pohjalta jotain eroa. Työllistymisistä ym en tiedä sitten, varmaan riippuu mikä itseä kiinnostaa ja mitä opintoja on kasannut..

Mulla ainakin tutut sosionomit toimii lastensuojelussa.

eikä
Alkuperäinen kirjoittaja pilkunviilaaja:
no kannattaisko apn ensin opetella lukemaan ja kirjoittamaan, se on yhteisöpedaGogi. G:llä siis, ei K:lla. Harjoittelepa lukemista ensin ja sitten haet kouluihin.
Naurattaa vähän =) Ihmiset ne jaksaa aina tarttua näihin..eiköhän ap:ki opi kirjottamaan tuon, jos ko. opiskelujen pariin hakeutuu? ;) Joten tärkeämpää on tosiaan tietää mihin hakee..ja miksi, onko töitä jne.

se ensimmäinen hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onks toi yhteisöpedagogi yliopiston juttuja? Vai sosinomista joku suuntaus? Ku sosionomihan on amk ja käsittääkseni yhteisöpedagogi yliopiston? Joten onhan siinä jo senki pohjalta jotain eroa. Työllistymisistä ym en tiedä sitten, varmaan riippuu mikä itseä kiinnostaa ja mitä opintoja on kasannut..

Mulla ainakin tutut sosionomit toimii lastensuojelussa.
ei ole, vaan amk-tutkinto.

vierailija
Kirkon nuorisotyönohjaajaksi (sosionomi) voi kouluttautua diakonia-ammattikorkeakoulussa ja vastaavat yhteisöpedagogin opinnot voi suorittaa keskipohjanmaan ammattikorkeakoulussa

Yhteistyössä