A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:onko kappalainen kappeliseurakunnan pappi?
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:Alkuperäinen kirjoittaja mie:onko kappalainen kappeliseurakunnan pappi?
Mä googletin...
Wikipedia:
vakinainen pappi, jota tuomiokapitulilla ei ole oikeutta siirtää tarveharkintaisesti toiseen seurakuntaan.
Kappalaisen virkojen vähyys verrattuna seurakuntapastorin virkoihin on perua vanhasta menettelystä, jolla seurakuntakirkkoa tai kappelia kohti oli vain yksi riittävää kokemusta ja suoritettua kirkollista jatkokoulutusta edellyttävä papinvirka, jona toimi juuri kappalaisen virka. Näin turvattiin, että jokaista kirkkoa kohti oli vähintään yksi kokenut pappi.
Alkuperäinen kirjoittaja kirkossa töissä:Kappalainen valitaan seurakunnan virkaan äänestyksellä ja pastori on tuomiokapitulin vapaasti "siirreltävä" Mun käsittääkseni koulutuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa
Alkuperäinen kirjoittaja kirkossa töissä:Kappalainen valitaan seurakunnan virkaan äänestyksellä ja pastori on tuomiokapitulin vapaasti "siirreltävä" Mun käsittääkseni koulutuksella ei ole mitään tekemistä asian kanssa
onpa outoaWikipedia:
Seurakuntapastorin virkaan voi hakea myös teologian maisteri, jolla ei ole pappisvihkimystä.