Mitä ekassa neuvolassa tehdään?

...
Meillä ei vielä kuunneltu noin aikaisessa vaiheessa sydänääniä. Niin ja meillä oli suosituksena että isä olisi mukana, yhdessä sitten täyteltiin niitä lappusia. :)
 
joo
mä olin ekassa neuvolassa viikko sitten... elä käy pissillä ennen... olis pitäny pissiä purkkiin mut ei pissittäny yhtään... otettiin verikokeella hemoglobiini, punnittiin ja mitattiin verenpaine... ei vielä mitään kuunteluja kun ei niiden laitteilla kuulemma vielä kuule... joskin kävin 7+5... varailtiin ultaraika, lääkäriaika ja labra-aika (osallistun siis seulontaan) ja täti selitteli kaikki käytännöt ja mitä tuleman pitää noin niinku neuvolan kannalta... 1,5 tuntia meni... varaudu siihen että vaikka alkoholinkäyttö olis nolla niin ne tenttaa siittä ja kyselee et kokeeko miehen alkoholin käytön ongelmaks... mä ainakin sain kaikkia lippuja ja lappuja kotiin ennen neuvolaa et täyttelin kotona ja sit käytiin siä läpi ja sain kaikkia oppaita yms sieltä sit taas mukaan...
 
Eka kerralla oli verenpaine ja paino+tuhat lappusta ja kaikenmaailma pöpinää asioista. Eka uä oli niskapoimu sielä rv 12+. Sydänääniä täälä ei kuunnella ennen rv 10+. Kuulin ne ekakerran vasta rv 15 lekurissa kun ei ollu tossa välissä neuvolaa.
 

Yhteistyössä