Mitä avuksi ummetukseen ?

  • Viestiketjun aloittaja voihan itku
  • Ensimmäinen viesti
Kolmen Äippä
Muistaakseni Levolac sopii kaikenikäisille, myös Levolac- tipat.Saa apteekista ilman ressua....
Luumumehu ( kaupasta )taitaa kans tehota noin pienelle suht hyvin - tai sitten mallasuute ( apteekkitavaraa )
Ja lääkityksen jälkeen lämmin kylpy saa kakan liikkeelle.
 
Ellivelli
Meilla on toiminut tarvittaessa mallasuute, saa ainakin apteekista, ehka myos normaalista kaupasta, kaytetaan myos leivontaan. Korvikkeeseen sekoitettuna ollaan annettu ja asiansa on ajanut. Purkissa mukana selkeat annostusohjeet.
 
vauvahieronta
Vauvan hellä hieronta; Natusan-öljyä vatsalle ja silitystä ylhäältä alas. Aloitat liikkeen, mistä kylkiluut loppuu ja ihan alavatsaan saakka. Välillä koukistat vauvan jalkoja "polvet koukkuun"-siis hellästi.
 
Kolmen Äippä
Juu, toi hieronta muuten toimi sitten meilläkin jossain vaiheessa
suht hyvin ;o) Kannattaa siis kokeilla !
Muistaakseni Liberolta on tullut sellaisia julisteitakin,
missä tämä oikeaoppinen vauvan hieronta selostetaan kuvien kera....
kysy sitä neuvolastasi tai suoraan www.libero.fi

Ja sitten tuli mieleeni, että myös omena löysentää joillakin vatsaa;
jos imetät , syö itse sitä niin vaikuttaa vauvaan.
Jos et imetä, anna omenasosetta ja katso vaikutus ;O)
 
mami5
Jotkut vauvat kakkaavat harvemmin, mutta jos hän kärsii kovasta vatsasta suosittelen apteekista saatavaa mallasuutetta jota annetaan 1dl maitoon 1tl sekoitettuna kerran vuorokaudessa :)
 
microlax
On kuulemma normaalia, että pieni rintamaidolla oleva vauva voi olla kakkaamatta jopa 10 päivää. Mikäli vauva ei kummemmin oirehdi, ei asiasta tarvitse olla huolissan. Mikäli vauva on kärttyinen, kannattaa todellakin ottaa tuo mallasuute käyttöön (meillä kärsittiin ummetuksesta.. tai rintamaidolla olevalla lapsella ei kai sitä käsitettä käytetä, mutta kuitenkin... Käytimme kuitenkin tuota mallasuutetta apuna. (sekoitin omaan maitoon ja laitoin ruiskulla tai lusikalla suuhun)
Lääkäri aikanaan suositteli sitä meille, sillä hänen mukaansa oli tärkeää, että vatsa saataisiin toimimaan hieman useammin, sillä kun lapsen kanssa aloitetaan kiinteät, kakkausvälillä on taipumusta pidentyä entisestään. Tällä mallasuutteella olisi siis tarkoitus saada suolistoa tottumaan vähän tiheämpään toimintaan)
Voin kyllä lohduttaa, että tuon ikäisellä vauvalla se rytmi voi ihan hyvin vielä muuttua. Muistan nimittäin itse, että juurikin tuossa iässä meidän neiti kakkaili harvakseltaan ja jouduttiinpa kerran päivystyksessäkin käymään,olipa vatsa niin kipeä.
Mikrolax on myös apteekista saatava peräruiske, jota voi käyttää vauvoilla. Keskustelisin tosin sen käytöstä eka esim. neuvolan kanssa.
Niin ja ainahan on se kuumemittari kikka. Sitä on myös käytetty meillä pari kertaa ja sieltä se kakka on tullutkin. (Toimii, jos on ollut kakkaamatta pitkän aikaa)
..sekava viesti, sillä minulla on kiire, mutta toivottavasti oli apua. Muistan kun itse painiskelin samojen ongelmien kanssa..) :D Tsemppiä kakkojen kanssa ;D
 
microlax vielä
niin vielä tuosta mallasuutteen annostelusta. Minä ainakin "struittasin" pullosta pikkuisen ruokalusikan kärkeen ja pumppailin sekaan maitoa. En saanut pumpattua desiä, vain sen verran, että mallasuutteesta tuli sellaista juoksevampaa ja neitokainen sai sen nieltyä.
 
Mallasuute
Hei!

Meillä ei toiminut tuo mallasuute, koska juoma oli arvatenkin hyvin pahanmakuista eikä vauva suostunut sitä juomaan. Levolacia käytettiin, mutta ei se tuntunut auttavan yhtään. Panttausennätys oli 14 päivää (3 kk:n iässä), mutta vatsa pikkuhiljaa siitä löyseni ja nyt (yli 1v.) kakka tulee lähes päivittäin.
 

Yhteistyössä