mitä annat vanhemmillesi joululahjaksi? muistaako vanhempasi sinua?

  • Viestiketjun aloittaja ei keksi mitään
  • Ensimmäinen viesti
fdhs
Mä saan äidiltäni pitkin vuotta villasukkia, lapasia, huiveja ja pipoja, viltinkin on neulonut. Jouluna en saa mitään, ellei nyt sitten just ole sattunut uudet sukat valmistumaan. Vanhemmilleni annamme lasten valokuvia, mutta ei muuta. Heillä kun todella on kaikkea ja haluavat vanhemmiten pikemminkin vähentää tavaraa kun lisätä sitä... kirjojakaan eivät halua, mieluummin käyvät kirjastossa.
 
"Vieras"
Vietämme jouluaaton vanhempieni luona joten heille aina ostamme lahjoja. Hekin ostavat lahjoja lastenlapsille sekä jonkun yhteisen lahjan minulle ja miehelleni/ koko perheelle. Anoppilaan viedään ennen joulua joilukukka ja jotain omia leipomuksia.

Meillä suositaan "aineettomia" lahjoja koska kaikilla on tavaraa paikat pullollaan. Vanhemmilleni olemme hankkineet teatteriliput väliaikatarjoiluineen tammikuulle sekä jalkahoitoon lahjakortit molemmille. Lapsetkin saavat mummulta ja ukilta liput Disney on Ice esitykseen (ja me saamme samalla vapaaillan) jne...
 
PLAY
No tuota, ois varmaan kiva jotain saada, mutta jotenkin jäänyt tuo ostelu vuosien saatossa pienempään koko ajan. Aina ei oo hirveen läheistäkään ollut, joten ei silloin kauheesti auta ostelu. Itsekään en halua saada mitään "ihankivaa", jos tietää, että se on ostettu vaan, että onpahan jotain tuollekin:/ Raha-asioista meinannu joskus olla juttua, kun olen sanonut, että en pysty sellaseen osteluun, kun ehkä toisella puolella sukua. Minusta se on ihan reilusti sanottu ja tosiasia! En ole appivanhemmilleni yhtä läheinen, kun toiset, mutta kyllä he ovat minut kuitenkin hyväksyneet. Joten lapsi saa heiltä jotakin ihan kunnollista, sekä mieheni, mutta minä en. Osallistutaan yleensä perheenä johonkin yhteislahjaan heille muiden kanssa. En tällä hetkellä tiedä haluaisinko heiltä jotakin lahjoja...eikä varmaan ole päivän tärkein miettimisen aihekaan ;)
 
"vieras"
Meillä minun vanhempani ovat jouluhulluja joten he ostavat kahdelle lapselleni varmaan kymmenen lahjaa kummallekkin eikä niinkään halpoja vaan mitä nämä ovat toivoneet legoja ym. Samoin veljeni perheelle. Ostavat myös meille muillekkin eli minulle, miehelle, veljelleni ja sen vaimolle useamman paketin. Me muistamme myös heitä eli yleensä on joku lahjakortti laitettu kylpylään, jalkahoitoon, hierontaan mitä nyt milloinkin.
Mieheni vanhemmat ostavat myös lapsille toivotut lahjat yleensä kans jotain kymmenen pakettia. Ostavat myös minulle ja miehellekkin jonkin yhteisen lahjan. Lisäksi kummit muistavat kummilapsiaan joten hukumme lasten lahjoihin....
 
"vieras"
Annan vanhemmilleni yleensä jotain heidän harrastuksiinsa liittyvää lahjaksi, itsekin saan yleensä jotain pientä "perustavaraa" (saippuaa, sukkia, konvehteja tmv.). Lapsi saa heiltä myös pienen lahjan. Ajattelen joka joulu että tänä vuonna en käytä niin paljon vaivaa ja rahaa vanhempieni ja sisarusteni lahjojen hankintaan mutta en pysty sit kuitenkaan pysymään päätöksessäni, tykkään niin älyttömästi ostaa lahjoja ;)

Miehen vanhemmille ollaan myös ostettu lahjat, yleensä jotain hyödyllistä käyttöön tulevaa (esim. lämpimät työhaalarit, kintaita ym. tavaraa jota oikeasti kuluu maatilalla ja joutuu ostamaan aina uutta) koska heillä on kaapit täynnä tavaraa.
 
Tilasin isälleni vuodeksi ristikkolehden, missä myös sudokuja.
Äitille ostin laadukkaan kasvorasvan ja töppöset.
Jotakin yhteistä heille vielä ostan ja tietenkin suklaata. :)

Vanhempani ovat tähän asti ostaneet todella paljon joululahjoja vaikka olen jo itse lähes 25v.
 
Äidille ostin hopeanvärisen kaulahuivin ja yves rocherin tuotteita, ehkä ostan viellä pienen
likööripullon.
Isä on kuollut, joten vien kynttilän isän haudalle.

Kyllä tuo äiti uhkas ostaa sukkia ja suklaarasian, vaikka mie oon sanonu ettei tarvia ostaa mitään. :D
Paras lahja olis kyllä se että äidin syöpäkasvain voitaisiin leikata ja äiti parantuisi syövästä.
 
Kyllä ostetaan puolin ja toisin lahjoja.
Äidille olen ostanut jonkun lancomen paketin, missä on kolme eri voidetta. Lisäksi saa kampaajalle lahjakortin, arabian muumikannun, kalenterin ja karkkia.

Iskälle olen ostanu fleeceasun, hiihtosukat ja hiihtohanskat, kalenterin, karkkia ja varmaan ehkä jonkun kirjan vielä ostan.

Tiedän saavani joululahjaksi ainakin sen, että maksavat mun autoveron. Isä antaa rahaa joka joulu ja jotain tekniikkaa, esim. autolaturi, dvd-soitin tms on tullut aikaisempina vuosina.
Äidiltä varmaan tulee kosmetiikkaa, villasukat, ehkä joku koru tms.. mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät :)
 
"Beejii"
On yleisessä tiedossa, että meillä on taloudellisesti vähän tiukkaa tällä hetkellä.... Molemmat isovanhemmat muistavat kyllä lapsia ja miehen vanhemmat muistavat yleensä meitä vanhempiakin. Tuskin odottavat meiltä mitään, mutta nyt ollaan ostettu ukille kaulahuivi ja mummille uusi yöpaita. Mun äidille pitäisi vielä jotain pientä kivaa keksiä. :)
 
"hmm"
kudoin äidilleni tälläiset: http://www.garnstudio.com/lang/us/pattern.php?id=4875&lang=us
ja isäni novitan ohjeiden mukaan lampola-lankaasta kudotut töppöset otin juuri pesukoneesta huovutuksesta. tuli aivan mahtavan kiinteät ja paksut, oikein jännittää että pääsee antamaan nämä aattona :D

vanhemmilta yleisesti saan lahjoja.
 

Yhteistyössä