Mitä ajatuksia teillä herättää tuo Marsin asuttaminen?

Ensin olin kiinnostunut ihan samoista asioista, mut kun luin että tapahtumat tullaan televisioimaan (hakuprosessit, siis) niin mulla lopahti mielenkiinto aika pitkälti siihen. Jotenki tuli vähä semmosen rahastamisen tunne, ja se et kuka televisioyhtiö kerää eniten katsojia jne.

Voihan toki olla että mielipide vielä muuttuu, jos projektista tulee jotain dokkarityyppistä pätkää, eikä mitään "Selviytyjät"-tyyppistä saippuaa :)
 
"tuikku"
Mä haluaisin lähteä. Valitettavasti lapsista nuorimmat on liian nuoria pärjäämään ilman äitiä v.2022.
Minä olen ihan vakavissani pyöritellyt mielessäni että laittaisin hakemuksen.
 
"sasa"
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28242906:
Ensiksi nauroin koko uutisotsikolle, mutta mitä enemmän tuosta uutisoidaan, sitä enemmän se kysymyksiä herättää. Miten ne tulee pärjäämään siellä? Millaiset olosuhteet siellä edes on? Mielenkiinnolla kyllä alan seuraamaan koko projektia :)
Hyvä, että ihmiskunta aloittaa harjoittelun. Koska faktahan on se, että maapallolta on ennenpitkää pakko lähteä, mikäli ihmiskunta ei aio kuolla sukupuuttoon. Viimeistään auringon kasvaminen punaiseksi jättiläiseksi päättää elämän maapallolla. Ja koska nämä hommat eivät käy käden käänteessä on pakko oppia kävelemään ennen juoksemiseen ryhtymistä.

Hyvää matkaa vain löytöretkeilijöille. Toivottavasti onnistuvat. Ainakin pääsevät ihmiskunnan historiaan lähdöllään. Ensimmäiset ihmiset jotka asuvat maapallon sijasta toisella planeetalla.
 
[QUOTE="sasa";28243013]
Hyvää matkaa vain löytöretkeilijöille. Toivottavasti onnistuvat. Ainakin pääsevät ihmiskunnan historiaan lähdöllään. Ensimmäiset ihmiset jotka asuvat maapallon sijasta toisella planeetalla.[/QUOTE]

Niin, tätäkin mietin miten isosta asiasta oikeasti on kyse. Tämähän on suoraan kuin jostain scifi-sarjasta missä asutaan eri planeetoilla.. Historiallisesti tulee olemaan varmasti yksi isoimmista tapahtumista meidän aikakautena.
 
[QUOTE="sasa";28243013]Hyvä, että ihmiskunta aloittaa harjoittelun. Koska faktahan on se, että maapallolta on ennenpitkää pakko lähteä, mikäli ihmiskunta ei aio kuolla sukupuuttoon. Viimeistään auringon kasvaminen punaiseksi jättiläiseksi päättää elämän maapallolla. Ja koska nämä hommat eivät käy käden käänteessä on pakko oppia kävelemään ennen juoksemiseen ryhtymistä.

Hyvää matkaa vain löytöretkeilijöille. Toivottavasti onnistuvat. Ainakin pääsevät ihmiskunnan historiaan lähdöllään. Ensimmäiset ihmiset jotka asuvat maapallon sijasta toisella planeetalla.[/QUOTE]
Tuo Marsin asuttaminen ei pelasta elämää siltä lopulta, joka sitä uhkaa Auringon kääntyessä "elinkaarensa" loppuvaiheisiin noin 7 miljardin vuoden kuluttua.
 
Oih, loppuelämä ilman irtokarkkeja, en pystyisi.
Ei minustakaan olisi ikinä tuonne, niin monesta asiasta joutuisi luopumaan.

Tietääkö kukaan tästä projektista enemmän kuin mitä iltalehdessä on kerrottu? Miten ne ihmiset käytännössä voi elää siellä, eihän siellä ole happea? Saavatko he jotain ruokalähetyksiä tarvittaessa, jos eivät saakaan itse viljeltyä siellä mitään?
 
Mä en vielä pysty suhtautumaan siihen tosiasiana. Mua alkaa väkisinkin hymyilyttämään ja päähän tulee kaikenlaisia kummallisia mielikuvia, vanhoista scifi-leffoista :D
Mutta onhan tässä aikaa totutella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28243071:
Ei minustakaan olisi ikinä tuonne, niin monesta asiasta joutuisi luopumaan.

Tietääkö kukaan tästä projektista enemmän kuin mitä iltalehdessä on kerrottu? Miten ne ihmiset käytännössä voi elää siellä, eihän siellä ole happea? Saavatko he jotain ruokalähetyksiä tarvittaessa, jos eivät saakaan itse viljeltyä siellä mitään?
Tarkoituksena on tuoda aina muutaman vuoden välein sinne lisää ihmisiä ja sitten tarvittaessa heidän mukaan myös ruokaa ja muita tarvikkeita jos tullut ongelmia tai muuta vastaavaa.
 
"vieras"
[QUOTE="tuikku";28242962]Mä haluaisin lähteä. Valitettavasti lapsista nuorimmat on liian nuoria pärjäämään ilman äitiä v.2022.
Minä olen ihan vakavissani pyöritellyt mielessäni että laittaisin hakemuksen.[/QUOTE]

Laita ihmeessä, lähtijäksi susta ei kuitenkaan tosipaikan tullen olisi :D
 
"sasa"
Tuo Marsin asuttaminen ei pelasta elämää siltä lopulta, joka sitä uhkaa Auringon kääntyessä "elinkaarensa" loppuvaiheisiin noin 7 miljardin vuoden kuluttua.
No ei niin, mutta ei ihmiskunan osaaminen riitä läheskään vielä siihen, että suoraan lähetettäisiin retkikunta jonnekin Alpha Centaurin tai Tau Cetin planeetoille. Mars on paras planeetta ottaa ensimmäinen askel.
 

Yhteistyössä