Mitä ajatuksia nimi Nuppu sinussa herättää?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Lemppari
Nuppu on mun mielestä lempinimi, ollu mun lempinimi koko elämäni. En oikein osaa ajatella sitä "oikeena nimenä" vaikka ihmiset on alkanu viime aikoina kastaa lapsiaan Nupuiks.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
söpö pieni hörökorvainen ja pystytukkainen tyttövauva. :D
Osuit lähes nappiin, mutta korvat eivät ole höröt. Meiltä löytyy Nuppu-niminen vauva kotoa ja olenkin mietiskellyt, mitä ihmiset nimestä ajattelevat, kun kukaan ei ole (uskaltanut?) sanonut mitään.
 
äiskä
Mieleen tulee pieni, söpö tyttövauva tai taaperoikäinen tyttö vaikkapa saparoiden kera. Siis sopii pikku lapselle. Toisaalta tulee mieleen, että on lempinimi. Ei ole oikein nimi minun mieleeni, mutta nimet on mielipideasioita. En osaa ajatella aikuisen etunimenä... vain siis lempinimenä aikuisella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihana nimi pienelle lapselle. Se, sopiiko nimi keski-ikäiselle naiselle, on sitten eri asia. Nimen pitäisi olla sellainen että se "kestää" läpi elämän.
Niinpä. Äitini kohta seitsenkymppinen serkku on nimeltään Nuppu, ja mun mielestä se nimi on aika koominen sen ikäiselle.. :whistle:
 
Lemppari
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
keski-ikäinen, kulahtanut nainen olisikin varsinainen Nuppu. Vielä jos olis vähän alkoholiongelmaa lisäks :whistle:
Todella :D Ja mua nolotti jo teininä kun äiti kutsu Nupuks kaikkien kavereiden edessä eikä mun oikeella nimellä. Ja sukulaiset kuittaili että onko kiva olla vieläki pikku kullanNuppu vaikka ikää on jo 15 :D No enää ei häiritse mutta sillo hävetti :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihana nimi pienelle lapselle. Se, sopiiko nimi keski-ikäiselle naiselle, on sitten eri asia. Nimen pitäisi olla sellainen että se "kestää" läpi elämän.
Niinpä. Äitini kohta seitsenkymppinen serkku on nimeltään Nuppu, ja mun mielestä se nimi on aika koominen sen ikäiselle.. :whistle:
Meidän tytöllä on tavallinen toinennimi, jonka voi halutessaan ottaa "isona" käyttöön. Ja voihan nimen muutenkin vaihtaa (mitä en kyllä toivo).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lemppari:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
keski-ikäinen, kulahtanut nainen olisikin varsinainen Nuppu. Vielä jos olis vähän alkoholiongelmaa lisäks :whistle:
Todella :D Ja mua nolotti jo teininä kun äiti kutsu Nupuks kaikkien kavereiden edessä eikä mun oikeella nimellä. Ja sukulaiset kuittaili että onko kiva olla vieläki pikku kullanNuppu vaikka ikää on jo 15 :D No enää ei häiritse mutta sillo hävetti :D
Mä en ajattele lasta kutsuessani, että hän olisi ruusun nuppu tai "kullannuppu", vaan Nuppu, pelkästään. En miellä esim. Helmi-nimeäkään helmeksi. Ymmärrätte varmaan, mitä ajan takaa.
 
Lemppari
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lemppari:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
keski-ikäinen, kulahtanut nainen olisikin varsinainen Nuppu. Vielä jos olis vähän alkoholiongelmaa lisäks :whistle:
Todella :D Ja mua nolotti jo teininä kun äiti kutsu Nupuks kaikkien kavereiden edessä eikä mun oikeella nimellä. Ja sukulaiset kuittaili että onko kiva olla vieläki pikku kullanNuppu vaikka ikää on jo 15 :D No enää ei häiritse mutta sillo hävetti :D
Mä en ajattele lasta kutsuessani, että hän olisi ruusun nuppu tai "kullannuppu", vaan Nuppu, pelkästään. En miellä esim. Helmi-nimeäkään helmeksi. Ymmärrätte varmaan, mitä ajan takaa.
Juu ei varmaan meijän äitikään, varsinkaan vuosien jälkeen mutta ne muut ihmiset ajatteli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihana nimi pienelle lapselle. Se, sopiiko nimi keski-ikäiselle naiselle, on sitten eri asia. Nimen pitäisi olla sellainen että se "kestää" läpi elämän.
Niinpä. Äitini kohta seitsenkymppinen serkku on nimeltään Nuppu, ja mun mielestä se nimi on aika koominen sen ikäiselle.. :whistle:
Mun mielestä siinä ei ole mitään koomista, koska hän on kuitenkin ollut sen niminen aina =)
Ihminen tulee nimensä "näköiseksi".
 

Yhteistyössä