Mitä ajattelisitte jos tuore miesystävä sanoisi mahdollisesta raskaudesta näin?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Mies on sanonut, että ei halua enää lapsia. Jos tulisin raskaaksi, niin hän ei isyyttä ottaisi. Eilen puhuttiin lääkkeistä ja siitä kun ei aina tahdo muistaa ottaa niitä. Sanoin, että jos mä unohdan ottaa pillereitä niin sillä on sitten pitkävaikutteisia seurauksia. Mies sanoi, että joo hän ei sitten siihen puutu.

Eli jos tulisin raskaaksi minipillereistä huolimatta niin jäisin luultavasti yksin lapsen kanssa. :( Aborttia en pystyisi tekemään vaikka jäisin yksin ja talous ei ole paras mahdollinen.

Taustatietona, että mulla on itsellä yksi lapsi ja olen 30v. Miehellä on kolme lasta ja mies täyttää parin vuoden päästä 50v.

On se miehille helppoa tuo vastuusta vetäytyminen. : /
 
"a p"
[QUOTE="Vesta";24790087]Sinä voit omasta puolestasi pitää huolen ehkäisystä. Sitä kutsutaan vastuuksi.[/QUOTE]

No ei se noin voi mennä, että mies saa livetä vastuusta! Kyllä mä pidänkin huolta ehkäisystä, mutta minipillerit eivät ole niin varmat kuin yhdistelmäpillerit!

Miehet voivat mennä sterilisaatioon tai käyttää kortsua jos eivät lapsia halua.
 
"vieras"
Miten ap voit sanoa käyttäväsi pillereitä ehkäisyyn kun et edes muista ottaa niitä? Lähinnä kuullostaa siltä että etsit keinoja tulla raskaaksi.

Jos lapsia haluat lisää, etsi sellainen mies joka niitä myös haluaa.
 
Eikö se ole hyvä että hän tekee hyvin selväksi alun alkaen miten homma menee? Eipähän ainakaan tule epäselvyyksiä. Eikö olisi aika paljon ikävämpää jos hän antais ymmärtää että lapsi olis ihan ok ja sitten jos vahinko kävisi, pakenisi paikalta.

Sinä tiedät että kannattaa pitää ehkäisystä huolta, käyttäkää vaikka tuplavarmistusta jos huolettaa pillerien muistaminen, tai vaihda kierukkaan joka on ainakin suht luotettava ja huoltovapaa. Tai sitten kukin kantaa tavallaan seuraukset jos vahinko käy. Mieshän ei isyyttä voi kieltää jos sellainen tilanne eteen tulee, elatusvelvolliseksi joutuisi, mutta eihän se oikeustoimin taistelu ja lapsen isättömyys kenellekään mukavaa olisi.
 
"vieras"
Jos mies on 50-vuotias ja hänellä on jo kolme lasta, niin on täysin ymmärrettävää, ettei hän halua enää lapsia. Minä suosittelisin hänelle vasektomiaa, jos seurustelisin hänen kanssaan. Jos haluaisin lisää lapsia, niin silloin hän ei olisi minulle sopiva mies.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790103]No ei se noin voi mennä, että mies saa livetä vastuusta! Kyllä mä pidänkin huolta ehkäisystä, mutta minipillerit eivät ole niin varmat kuin yhdistelmäpillerit!

Miehet voivat mennä sterilisaatioon tai käyttää kortsua jos eivät lapsia halua.[/QUOTE]

Kasva aikuiseksi.
 
Miksi sä sitten syöt pillereitä jos unohdat ottaa niitä? Sellaisiakin ehkäisykeinoja on mitä ei tarvitse itse muistaa, esimerkiksi implantti tai kierukka. Miten mulle tulee tästä sellainen olo että haluat tehdä lapsen "vahingossa". Ymmärrän kyllä miestäsi, 50-vuotias ei varmasti halua siihen vauvarumbaan enää.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";24790098]No, mies on ainakin rehellinen. Se on myös vastuun kantamista. Jos kaipaisin lisää lapsia, miettisin vakavasti kannattaako suhdetta jatkaa. Jos en kaipaisi lapsia, hankkisin varmemman ehkäisykeinon. Jos itse unohtelet ottaa pillereitä, miksi siirrät vastuun miehelle?[/QUOTE]

Missä ap sanoi, että unohtaa ottaa pillerinsä? Sanoi miehelle että JOS hän unohtaisi ottaa, niin seuraukset olis pitkäkestosemmat ku sillä että mies unohtelee omia lääkkeitään syödä..

Osaatteko te lukea.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"a p"
[QUOTE="vieras";24790098]No, mies on ainakin rehellinen. Se on myös vastuun kantamista. Jos kaipaisin lisää lapsia, miettisin vakavasti kannattaako suhdetta jatkaa. Jos en kaipaisi lapsia, hankkisin varmemman ehkäisykeinon. Jos itse unohtelet ottaa pillereitä, miksi siirrät vastuun miehelle?[/QUOTE]

Mä en missään kirjoittanut, että olen unohtanut ottaa pillereitä. Puhuimme yleensäkin lääkkeiden unohtamisesta ja siitä mitä voi seurata jos mies unohtaa omia lääkkeitään. Siinä sitten keskustelun ohessa sanoin tuon oman pillerijuttuni.
 
"mamm"
[QUOTE="vieras";24790108]Miten ap voit sanoa käyttäväsi pillereitä ehkäisyyn kun et edes muista ottaa niitä? Lähinnä kuullostaa siltä että etsit keinoja tulla raskaaksi.

Jos lapsia haluat lisää, etsi sellainen mies joka niitä myös haluaa.[/QUOTE]

peesi. Mies on kuitenki sanonu alusta alkaen rehellisesti ettei enää halua lapsia, kai ihan ymmärrettävääkin kun niitä jo on ja ikääkin on!
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";24790130]Näin hatarapäisen ihmisen ei kannatta käyttää e-pillereitä.

"Eilen puhuttiin lääkkeistä ja siitä kun ei aina tahdo muistaa ottaa niitä"[/QUOTE]

Minä käsitin että mies ei muista syödä omia lääkkeitään, ja nainen totesi siihen että jos hän unohtais omansa niin vaikutukset ois ne mitkä ne ois.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";24790130]Näin hatarapäisen ihmisen ei kannatta käyttää e-pillereitä.

"Eilen puhuttiin lääkkeistä ja siitä kun ei aina tahdo muistaa ottaa niitä"[/QUOTE]

Mä en missään kirjoittanut, että en muista syödä pillereitäni. :)
 
"hmmmmm"
[QUOTE="a p";24790103]No ei se noin voi mennä, että mies saa livetä vastuusta! Kyllä mä pidänkin huolta ehkäisystä, mutta minipillerit eivät ole niin varmat kuin yhdistelmäpillerit!

Miehet voivat mennä sterilisaatioon tai käyttää kortsua jos eivät lapsia halua.[/QUOTE]

Jos ehkäisysta on sovittu yhteisesti, oli se sitten nainen tai mies joka ehkäisee, on se silloin sinun vastuullasi ottaa ne pillerit oikein.

oikein käytettynä ne minipilleritkin on turvallinen ehkäisykeino, mun mielestä on jotenkin typerää syyttää sitten miestä siitä, että hän on vastuuton, jos kerran on sovittu, että lapsia ei tule ja nainen hoitaa ehkäisyn.

toinen vaihtoehto on sitten kondomi, mikäli et osaa pillereitä syödä oikein.

"vahinkoja" ei oikeasti tulisi mikäli niitä ei alitajuntaisesti haluttaisi.
 
sda
Sanot miehelle, että vaadit tuossa kohtaa sitten tuplaehkäisyn. Eli sä jatkat pillereiden syömistä ja mies käyttää sen lisäksi kortsua joka ikinen kerta. Miehelle olisi kyllä vasektomiakin mahdollinen, jos ei kerran niitä lapsia enää ikinä lisää tahdo. Onkohan hän pohtinut sitä vaihtoehtoa?
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep

Yhteistyössä