Mitä ajattelisit tällaisesta pph.sta?

  • Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti
juuh
Joka päivä VAIN kävelee lasten kanssa. Ei käy puistoissa. Omalla pihalla (okt) saattaa olla hetken kävelylenkkien jälkeen. Pienimmät istuvat ja isommat kävelee. Muuten vaikuttaa ihan mukavalta , vanhemman puoleiselta rouvalta.
 
"Pph"
Mene kysymään miksi hän toimii niin, sitten sun ei tarvi enää ihmetellä. :) Omasta puolestani voin kertoa kaikille ihmettelijöille, että aamulla lähden lasten kanssa pihasta pois, käymme kävelyllä tai leikkipuistossa. Iltapäivisin olemme pihalla leikkimässä. Onneksi minun hoitolasteni vanhemmat kannustavat liikuttamaan lapsiaan. Heille kävelymme ei ole ongelma. Harmi että jollee ulkopuoliselle on. :D
 
"ypph"
itse sain valitusta kun kävelytin muppuja puistoon johon matkaa on noin 400m. Eli pienin 3 v istui joskus rattaissa mutta muut kylä käveli kun ikää oli jo 4v. Välillä sai tuo 3 v kävellä koska liikunta kuuluu myös kasvatukseen.

Mammat vaan kuskaa isoja lapsia kärryis ja järkyttyvät jos joutuvat kävelemään. Leikin voimalla lapset saattaa kävellä kilometrejä. Siitä pitää vain tehdä mielenkiintoista ja aikuisen olla läsnä havannoimassa ympäristöä.

TUokin pph voi kävellä lasten kanssa siksi paljon koska ympärillä oleva luonto muuttuu nyt todella paljon syksyn tullen. Ja kyllä vain, lapsenne on siitä kiinnostunut ja huomaisitte tekin jos vaan joskus te vanhemmmat hiukan pysähtyisitte.

Pidän hyvänä kävelyä, Nälkä kasvaa, uni tulee ja saa tutkia luontoa sekä ympäristöä. Mistä tiedät mitä tekevät kävellessä? Loruttelevat lapsen havannoimia juttuja yms? Opettelevat liikennesääntöjä?
Kävely on vanhempien mielestä kirosana vaikka sillä on iso merkitys lapsen tulevalle liikunnalle ja kunnolle.
Lapset eivät tarvitse aina leikkipuistoa jotta viihtyvät. He eivät tarvi härveleitä ja hirveleitä ympärilleen viihdyttääkseen itseään vaan siihen riittä omat jalat kädet ja silmät sekä vapaus liikkua turvallisen aikuisen johdolla ympäristössä

Joten ole huoleti. Kysy hoitajalta mitä tekevät kun kävelevät? Kysy lapselta mitä näkivät kun kävelivät?
 
"Pph"
Ypph, kirjoituksesi osui nappiin. Jos joku kuuntelisi tarkkaan minun ja lasten kävelyreissuja, saattais silmät avautua: siinä tehdään muutakin kuin liikutetaan jalkoja.
 
hellsbells
Mun on vaikea uskoa että he VAIN kävelevät.
Mäkin käyn lähes päivittäin mun 3-vuotiaan ja vaunuissa olevan vauvan kanssa kävelylenkillä. Kävellään noin tunti, hyvin jaksaa tuo lapsi. Matkalla ihmetellään ötököitä, ihmisiä, autoja, käpyjä, mitä nyt ikinä. Joskus harvoin pysähdytään leikkipuistoon keinumaan.
Kävely tekee vaan hyvää. Ihmettelen vähän tuota yhtä viestiä, missä kerrotaan että 3-vuotias istuu (joskus) rattaissa 400metrin matkan?? Melkosta pullamössöä vanhemmat kasvattavat.
 
"Hoitaja"
Meille tulee oikein kouluttaja puhumaan liikunnan merkityksestä.
Liikkuminen on muutakin kun meneminen urheiluseuran toimintaan mukaan.

Myös iltaisin vanhempien pitäisi liikuttaa lapsia muutakin kuin autolla tai rattaissa.
 
"Pph"
Jos jokin pph:n käytöksessä tai käytännöissä ihmetyttää, niin kehottaisin kysymään. Me saadaan itse kehitellä tapoja ja käytäntöjä, mutta meidän on osattava ne perustella jos joku vanhempi niistä kysyy. Jos hoitaja ei osaa kertoa miksi mitäkin tekee, niin sitten on hoitajalla itsellään miettimisen paikka. Näin on ohjaalamme meitä valistanut.
 
pph möys
Mistä se ap tietää, että joka päivä VAIN kävelevät?

Me lähdetään joka päivä kävellen omasta pihasta (okt) ja tullaan takaisin 1½-2 tunnin kuluttua. Eli jos näkee vain alku ja loppuosan ulkoilustamme, voisi kuvitella, että me vain kävelemme. Todellisuudessa käymme eri leikkikentillä, joita on lähistöllä useita, osallistumme satutunneille, käymme liikuntahallilla, metsä- ymsretkillä, talvella luistelemassa ja pulkkamäessä. Lisäksi me vain kävelemme silloin kun voi hyppiä vesilätäköissä tai rikkoa syksyn ensimmäisiä jäätyneitä lätäköitä.
 
peesi
[QUOTE="ypph";26994496]
Pidän hyvänä kävelyä, Nälkä kasvaa, uni tulee ja saa tutkia luontoa sekä ympäristöä. Mistä tiedät mitä tekevät kävellessä? Loruttelevat lapsen havannoimia juttuja yms? Opettelevat liikennesääntöjä?
Kävely on vanhempien mielestä kirosana vaikka sillä on iso merkitys lapsen tulevalle liikunnalle ja kunnolle.
Lapset eivät tarvitse aina leikkipuistoa jotta viihtyvät. He eivät tarvi härveleitä ja hirveleitä ympärilleen viihdyttääkseen itseään vaan siihen riittä omat jalat kädet ja silmät sekä vapaus liikkua turvallisen aikuisen johdolla ympäristössä

?[/QUOTE]

Leikkipuisto on niille laiskemmanpulsekeille mammoille parempi vaihtoehto. Lapset leikkii ja mamma voi löydä hanurin penkiin. Välillä kun vähän kiikuttaa niin avot. Samat telineet ja liu'ut päivästä toiseen. Smat kieputtimet ja valmiiksi pureskellut leikit.

Hienoa että jaksat paneutua lasten kanssa ympäröivän maailman. Kävellen sen havainnointi oikeasti hoituu parhaiten ja samalla tulee liikuttua. On totta että lasten työ on leikkiä. Mutta kyllä toinen puoli on oppia ympäröivästä maailmasta. Ei se ole mikään lapsen taivas jos päivästä toiseen vaan leikkii samassa puistossa ja oppii tasen sen mitä puiston ympärillä on. VAAN sen
 
"Mamma"
Ajattelisin, että siinäpä vasta mukava ja vastuuntuntoinen perhepäivähoitaja kun ulkoilee lasten kanssa. Mä en tiedä, mistä nykyajan vanhemmat ovat saaneet päähänsä että lapset tarvitsevat kauheasti eri virikkeitä. Lapselle riittä normaali elämä.
Voisitko kuvitella, että sama pph kävelyllä ollessaan kertoo lapsille luonnosta, tekee havaintoja kasveista, linnuista, eläimistä ja ympäristöstä? Voi olla aikas avartava lapselle tuollainen kävelyretki!
Meilläkään ei lähistöllä ole edes mitään leikkipuistoja, mutta meidän 3v aina uudelleen ja uudellee pyytää, että mennään kävelylle.Haluaa katsella lintuja, kukkia, katsoa näkyykö marjoja ja sieniä, kuuntelee ääniä ym. Minusta parasta mahdollista lapselle. Ei lapsi tarvitse kieputtimia, liukumäkiä, ja vemputtimia. Mielikuvitus kehittyy ja samalla sivussa vahingossa tietämyskin karttuu.=)
 
"pph"
Me ollaan tasapuolisesti sekä omalla pihalla että lähialueen puistossa. Pidän itse tärkeämpänä sitä, että lapset saavat käyttää koko ulkoiluajan leikkimiseen kuin siirtymiseen leikkialueelle, siksi emme tee usein kävelylenkkejä. En myöskään koe että minun hoitajana pitää totuttaa lapsi pitkiin kävelylenkkeihin, en näe siinä mitään mieltä. Tämä ei tarkoita sitä, ettemmekö me koskaan kävelisi kilometrin päässä olevaan puistoon. Teemme sen kyllä. Mutta emme joka päivä.
 
"pph"
Me kävelemme joko lähipuistoon ja jopa melkein 2 km päähän joskus. Kävelyä tulee joinakin päivinä siis paljon ja joskus vähemmän. Ei kuitenkaan mitään hoputusta vaan rauhassa kävellään ja keskustellaan ympäristöstä. Lapset näkevät ja kokevat paljon kävellessäkin. Yksi asia mitä ihmettelen on se, miten vähän esim. päiväkodeissa ulkoillaan ja liikutaan!!?? Joku lapsi saattaa päivästä toiseen tehdä hiekkakakkuja liikkumatta juuri ollenkaan ja toinen sitten juoksee. Missä ovat pk:ien kävelylenkit ja retket?
 
kyllä mun mielestä kävely on järkevämpää ulkoilua, kuin hiekkalaatikolla istuminen! ja mistä ap tietää, etteivät käy puistossa?

meidänkin (4v ja vauva) ulkoilut useimmiten kävelylenkki, kun ei omaa pihaa ole ja lähimpään leikkipuistoon (josta löytyy vain keinu ja hiekkalaatikko...) on 2km, mutta ei me vaan kävellä, vaan leikitään esim. hippaa, jutellaan ja ihmetellään...
 
Meillä on ainakin ihana puisto tuossa 1-5km päässä ja kävellään sinne, koska oma piha on aika tylsä eikä siellä (kään) ole ketään muita lapsia, joten ihan sama kummassa on, sekä samalla minä saan hyötyliikuntaa! Näkee maisemia, sekä keksii jotain muutakin tekemistä.

Kyllä mä ainakin arvostaisin jos meidän PPH kävelyttäisi lapsia.
 

Yhteistyössä