Mitä ajattelisit, jos päiväkodin johtaja haluaisi tulla teille

  • Viestiketjun aloittaja lapsen omahoitajan kanssa
  • Ensimmäinen viesti
matkailija
Mun mielestä tuommoinen systeemi olis hyvä muuallakin kuin Helsingissä. Pääsisi sitten tutustumaan omahoitajaan paremmin, ja hänkin lapseen. En todellakaan kokisi kyttäyksenä.

Ja noista juoruista, joka työpaikalla varmaan kulkee niitä..
 
ääh
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Häh! mä en ole ikinä ennen kuullutkaan moisesta käytännöstä.

No jaa tarkemmin ajateltuna varmaan ihan hyvä juttu lapsen kannalta saisi rauhassa tutustua uuteen ihmiseen.
en ole kuullut minäkään ja sentäs 3 lasta hoidossa ollut....
 
Kyllähän myös esim. lapsen tuleva omahoitaja voi joissain pk:ssa käydä vanhempien suostumuksella tutustumassa kotiin. Siinä ei ole kyse mistään kyttäämisestä vaan ihan siitä, että nähdään lapsi omassa, tutussa ympäristössään ja näin lapseen voi tutustua nopeammin ja saada lapsen luottamus helpommin.
Kyl päiväkotitätit tietää mitä arki kotona on eikä elämä mitään ruusuilla tanssimista ole. Mutta mun tietämyksen ja kokemuksen mukaan kyse ei tod ole mistään kyttäämisestä ja vikojen etsimisestä!
 
Meillä tuo käytäntö on myös neuvolassa, kun ekaa lasta tässä odottelen. Kysyivät kohteliaasti, että sopiiko se. Kyllähän mua se vähän jännittää, mutta musta on toisaalta tosi mukavaa että tulevat ja näkevät oikeesti vaivaa sen eteen, että me tunnetaan ittemme tarpeeksi valmiiksi olemaan vanhempia.

Ymmärrän että koti voi tuntua jollekin tosi henkilökohtaiselta paikalta, mihin ei haluaisi vieraita, mutta kun se on kuitenkin se lapsen paras minkä pitäs olla tärkeintä.
 
Gluteus maximus
täällä ihan normaali käytäntö. Lasten ns. omahoitaja tuli kotiin katsomaan lapsia ja tutustumaan heihin. Minusta ihan ok. juttu. Juotiin kahvia ja juteltiin mukavia.
 

Yhteistyössä