[QUOTE="vieras";28950205]Minä taas ihmettelen tuollaisia ihmisiä, jotka ei koskaan kyrsiinny vauvan itkusta. Vai voiko olla mahdollista, että on sitten niin helppohoitoinen vauva, joka ei paljoa itke.
Muutenkin olen miettinyt, että ainako pitää olla sormea heristelemässä, jos joku ilmaisee negatiivisia tunteita. Kun sekin on yhtä luonnollista kuin ne positiiviset tunteet. En tiedä, onko se nykyisin, vai onko aina ollut näin, mutta aina pitäisi olla niin hillitty, hallittu, seesteinen, onnellinen ja kiitollinen, vaikkei olisi viikkoihin saanut kunnolla nukuttua. Olisi niin paljon helpompaa, kun välillä voisi suoraan sanoa, että v-tuttaa se parkuminen ja tulkaa joku auttamaan, haluan päästä nukkumaan ainakin viikoksi.[/QUOTE]
Mun anoppi totesi joskus että jokaiselle äidille tulee hetkiä, jolloin tekisi mieli pistää lapsi postilaatikkoon ja postimaksu jonnekin Afrikkaan tai mahdollisimman kauas. Mutta siltimsen hakisi pois ennen kuin laatikko tyhjennetään. Se oli minusta niin osuvasti sanottu, että allekirjoitan sen täysin. Negatiiviset tunteet on ok ja niitä saa olla ja niistä pitää saada myös puhua. Turhaa sellainen sädekehän kiillottaminen ja teeskenteleminen, että lapsen kanssa elämä on aina autuasta...