Mitä ajattelette nuoresta naisesta joka...

  • Viestiketjun aloittaja kysymys hassu
  • Ensimmäinen viesti
hei
No jos kaupassa vastaan tulisit, en ajattelisi susta mitään. :)

Mutta omalle tytölleni en toivo, että noin aikaisin alkaa viettämään tuollasta elämää. Siis sais rellestää mun mielestä vapaana pidempään. :)
 
e
Että ei taida olla ainakaan akateeminen koulutus.
Ja että jäipä nuoruus lyhyeksi, itse haluan viettää pitemmän, toivottavasti tämä elämäntapa kuitenkin sopii kyseiselle henkilölle :)
 
ap
Yläasteen jälkeen 4v koulussa. Minuahan tuo siis koski =)
Itse olen terveellä tavalla (?) ylpeä itsestäni. Siitä että ammatin olen hankkinut vaikka lapset nuorena tehnyt =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Että ei taida olla ainakaan akateeminen koulutus.
Ja että jäipä nuoruus lyhyeksi, itse haluan viettää pitemmän, toivottavasti tämä elämäntapa kuitenkin sopii kyseiselle henkilölle :)
Lyhyeksi kieltämättä jäi, eikä ihan tarkoituksella, mutta olen pistänyt asiat kuntoon että tällä paketilla voidaan jatkaa =)

 
juu juu
Joo se rellestäminenhän ihmisestä paremman tekee. Jos se on jäänyt väliin, niin voi voi. Mikähän sillä on vikana... Ihan niinku ihmisestä ei muuten vois kehittyä normaalia.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
Joo se rellestäminenhän ihmisestä paremman tekee. Jos se on jäänyt väliin, niin voi voi. Mikähän sillä on vikana... Ihan niinku ihmisestä ei muuten vois kehittyä normaalia.
Siinä on vissi pointti, että kun on riittävästi kiertänyt maailmaa ja vertaillut vaihtoehtoja, tekemistään valinnoista voi olla varmempi. :)

Niin se vain on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sd:
ajattelen sitä että nyt saattaisi olla hyvä hetki jatkokoulutukselle. tauko lapsien tekoon. ajattelen että onnistunut elämä.
Lapset mulla 5v ja 4v. Olen kyllä miettinyt lähteäkö ammattikorkeaan. Hieman kyllä pelottava ajatus kumminkin, kun kerrankin talous on hyvällä mallilla =)

 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
Joo se rellestäminenhän ihmisestä paremman tekee. Jos se on jäänyt väliin, niin voi voi. Mikähän sillä on vikana... Ihan niinku ihmisestä ei muuten vois kehittyä normaalia.
Siinä on vissi pointti, että kun on riittävästi kiertänyt maailmaa ja vertaillut vaihtoehtoja, tekemistään valinnoista voi olla varmempi. :)

Niin se vain on.
Näin se EI ole. Itselläni akateeminen koulutus ja tuttavapiirissä MONI on jäänyt lopullisesti naimattomana ja perheettömänä maailmaa kiertämään ja rellestämään.

Rellestämistä arvostetaan nykyään ihan liikaa eikä älytä, että se jää helposti pysyväksi tilaksi!
 
e
Täytän joulukuussa 23. Vauva syntyy (jos kaikki menee hyvin) marraskuussa, eli sitten olen yhden lapsen äiti, naimisissa, ammattiin lukenut ja tällä hetkellä töissä.:) Valmistuin ammattikorkeakoulusta viime marraskuussa, en nyt sitten tiedä onko kolme ja puoli vuotta vielä lyhyt koulutus? En koe jääneeni nuoruudestani paitsi (ehkä miehiä on ollut keskimääräistä vähemmän kun nuoresta kuitenkin oon mieheni kanssa alkanut seurustella) ja rellestämään oon kerinnyt kyllä tässä naimisissaoloaikanakin jos se nyt sitten siihen nuoruuteen täytyy välttämättä kuulua.:D

Eli siis vastaus kysymykseen; en ajattele oikeastaan mitään. Kyllä 23-vuotias on jo sen verran kypsä, että pystyy asiat hoitamaan. Tietenkään en suosittele missään nimessä perheen perustamista tällä iällä jos ei koe siihen olevansa vielä valmis, mutta tiedä, että osa voi olla.:)
 
juu
No mutta, mäpäs kysyn nyt, että mihin se nuoruus katoaa vaikka olisikin ammatti ja lapsia?? :O Siis täh, mä en ymmärrä yhtään. Mä olen 21 vuotias, yhden lapsen äiti, olen ammattini lukenut ja tällä hetkellä kotona, mutta kohta työelämässä taasen ja elän kyllä ihan nuoruutta vielä. Käyn silloin tällöin ulkona tuulettumassa jne. Miten se lapsi estää elämästä nuoruuttaan???
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
ihmettelen, että mitä sitä pitää täällä kysellä?
Mielenkiinnosta. Koska itse ajattelisin, että onpas lapset nuorena tehty, mutta hyvä että naimisissa, voisi kuvitella että vakaa parisuhde. Ja se, että ei ole jääty kotiin pitkiksi ajoiksi lasten teon jälkeen, vaan on otettu vastuu ja lähdetty hankkimaan ne pahvit joilla pääsee "oikeisiin töihin", mikä nyt sitten on kenenkin mielestä oikea työ. =)

Mutta näkemykseni on ilmeisesti osaltaan poikkeava massasta, ei niinkään positiivinen asia tuo kertomani elämäntilanne sitten kai ole. Halusin siis erilaisia näkemyksiä (ja täällähän niitä saa ). =)
 

Yhteistyössä