Mitä ajattelette: Lapsi on kuollut ja bloggaaja laittaa hänestä kuvan arkussaan blogiinsa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27855115]Teenkö mielestänne pahasti, jos sen blogilinkin laitan? Julkinen blogi ja olen kyllä niin aidosti pahoillani perheen puolesta.[/QUOTE]
Älä laita, ole kiltti.

Mun mielestäni tuollainen ei ole sopivaa :(
 
........................
[QUOTE="aloittaja";27855115]Teenkö mielestänne pahasti, jos sen blogilinkin laitan? Julkinen blogi ja olen kyllä niin aidosti pahoillani perheen puolesta.[/QUOTE]

Julkinen blogi on julkinen ja blogin pitäjäkin sen varmaan tietää. Eli et tee väärin. Väärin tekisit silloin, jos olisit kopioinut jonkun päiväkirjasta sivun ja sitä levittelisit täällä.
 
Pidän kuolemaa luonnollisena enkä näe kuolleen kuvaamisessa mitään väärää.

Kuitenkin jos itse olisin tuossa tilanteessa, siis pitänyt blogia vakavasti sairaasta ja sittemmin menehtyneestä lapsesta en usko että laittaisin hänestä kuolleena kuvaa sinne. Jotenkin koen sen liian... henkilökohtaisena. Kotona lipaston päällä tms tuo kuva voisi olla.
 
........................
Aika jännä, että jos kuvan laittaminen blogiin on jees ja luonnollista, niin asiasta ei saisi kuitenkaan tällä palstalla puhua eikä blogia linkittää. Jotenkin ristiriitaista kenties?
 
"vieras"
Aika jännä, että jos kuvan laittaminen blogiin on jees ja luonnollista, niin asiasta ei saisi kuitenkaan tällä palstalla puhua eikä blogia linkittää. Jotenkin ristiriitaista kenties?
Ollaan nyt ihan rehellisiä, ainoa syy miksi se kuva linkitettäisiin tänne on se että ihmisen uteliaisuus tyydyttyy.

Mun mielestä kaikkia kuolleita täytyy kunnioittaa, kuvan linkitys luvattomasti keskustelupalstoille ei sitä ole
Jos kuvan ottaja halua kuvan jakaa tänne, niin sitten se on ok.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"viiraska"
OK. Tässä ehkä nähdään jo sitä, miksi en itse laittaisi kuvia julkiseen jakoon. Kun on tällaista tirkistelynhalua. Kuva on ok, jos sen näkevät blogin seuraajat ja satunnaiset surffailijat, mutta jos linkki julkaistaan ja moni mamma oikein kiirehtii näkemään kuvan KUOLLLEESTA LAPSIRAUKASTA, alkaa olla jo sopimattoman puolella. Minusta. Voihan bloginpitäjä kokea sitä kautta saamansa myötätuntoiset ja kauhistelevat viestit laajana tukena.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27855193]Ollaan nyt ihan rehellisiä, ainoa syy miksi se kuva linkitettäisiin tänne on se että ihmisen uteliaisuus tyydyttyy.

Mun mielestä kaikkia kuolleita täytyy kunnioittaa, kuvan linkitys luvattomasti keskustelupalstoille ei sitä ole
Jos kuvan ottaja halua kuvan jakaa tänne, niin sitten se on ok.[/QUOTE]
Juuri näin.

On pikkuisen eri asia jakaa tuollainen asia blogin lukijoidelle, kuin levittää se keskustelupalstoille räävittäväksi. Näillä palstoilla on sen verran sairasta porukkaa, ettei sitä ole tarpeen tänne levitellä.

Kunnioitusta sekä vainajaa, että hänen omaisiaan kohtaan. Kiitos!
 
........................
[QUOTE="vieras";27855193]Ollaan nyt ihan rehellisiä, ainoa syy miksi se kuva linkitettäisiin tänne on se että ihmisen uteliaisuus tyydyttyy.

Mun mielestä kaikkia kuolleita täytyy kunnioittaa, kuvan linkitys luvattomasti keskustelupalstoille ei sitä ole
Jos kuvan ottaja halua kuvan jakaa tänne, niin sitten se on ok.[/QUOTE]

Ollaan nyt rehellisiä, ainut syy, miksi joku laittaisi kuvan kuolleesta lapsestaan julkisesti nettiin, on huomionhaku ja julkisuudenkipeys.
Mun mielestä kaikkia kuolleita täytyy kunnioittaa, kuvan laittaminen ilman kuolleen lupaa nettiin ei sitä ole.
 
Nyt pakko sanoa että mikä helvetti tämä ilmiö on;
"Mitä? Joku laittanu kuolleesta lapsesta kuvan? Mikä linkki? Haluan käydä katsomassa sen kuvan!" ???? Kuka terve ihminen erikseen haluaa käydä vilkaisemassa sen kuvan ihan vain siksi että siinä on kuollut lapsi? Jos ei muuten ole blogia seurannut? SAIRASTA!
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
"vieras"
Ollaan nyt rehellisiä, ainut syy, miksi joku laittaisi kuvan kuolleesta lapsestaan julkisesti nettiin, on huomionhaku ja julkisuudenkipeys.
Mun mielestä kaikkia kuolleita täytyy kunnioittaa, kuvan laittaminen ilman kuolleen lupaa nettiin ei sitä ole.
Katso nyt, sitä linkkiä ei ole vielä edes laitettu ja jo ensimmäinen herjaava,valheellinen ja asiaton viesti kuolleen lapsen vanhemmista laitettu.

Ei linkkejä,kiitos.
 
........................
Mua tässä taas ihmetyttää eniten se, että ihmiset pitävät blogeja jotenkin pyhinä, internetistä erillisenä maailmana.
Jos joku aloittaisin täällä oman ketjun lapsestaan ja päättäisi sen kuvaan kuolleesta lapsesta, niin luultavasti asiaa päiviteltäisiin ja paheksuttaisiin maailman tappiin saakka. Mutta kun kuva on blogissa, niin asia on jotenkin eri. Ei se kuulkaa ole, ihan samassa internet-nimisessä paikassa ne molemmat on.
 
Etsivä löytää. Se, joka todella haluaa silkkaa uteliaisuuttaan etsiä blogin käsiinsä, sen kyllä vielä löytää. Mutta minnekään yleisille keskustelupalstoille sitä ei kannate laittaa, tämäkin esimerkiksi on kuitenkin ohikulkijoidenkin tavoitettavissa.

Vaikka kukaan ei pahaa sillä tarkoita, tokihan se kiinnostaa kaikki mitä toisen ihmisen elämä tarjoaa, mutta jos ette tunne bloginpitäjää ettekä taustaa sille minkä sairauden uuvuttamana, kuinka monien vuosien taistelun jälkeen tämä pieni potilas on nukkunut pois. Ja te menette sinne vaan yhden ainoan kuvan takia, että näkisitte tämän vainajan arkussa viimeisellä matkallaan. Säälittävää kyttäämistä ja toisten asioiden urkkimista, varsinkaan kun ei tiedetä asian todellisia laitoja ollenkaan.

Annetaan asian jo olla!
Kunnioittakaa vainajan muistoa sekä omaisten pohjatonta surua, tuskaa.

Kiitos.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Mua tässä taas ihmetyttää eniten se, että ihmiset pitävät blogeja jotenkin pyhinä, internetistä erillisenä maailmana.
Jos joku aloittaisin täällä oman ketjun lapsestaan ja päättäisi sen kuvaan kuolleesta lapsesta, niin luultavasti asiaa päiviteltäisiin ja paheksuttaisiin maailman tappiin saakka. Mutta kun kuva on blogissa, niin asia on jotenkin eri. Ei se kuulkaa ole, ihan samassa internet-nimisessä paikassa ne molemmat on.
Taitaa jotakuta hiukan vituttaa kun se google-niminen internetpaikka ei löydäkään kuolleen lapsen kuvalla varustettua blogia?
 
Jos blogi on ns. päiväkirjablogi omasta elämästä, niin ymmärrän. Jos taas julkisuushakuisempi blogi, jolla paljon ihan vieraita lukijoita ja mainostajia ( esim kaunis pieni elämä tms) niin.... ihmettelisin vähän. Riippuu siis siitä millainen blogi on kyseessä.
 
"enaa"
Etsivä löytää. Se, joka todella haluaa silkkaa uteliaisuuttaan etsiä blogin käsiinsä, sen kyllä vielä löytää. Mutta minnekään yleisille keskustelupalstoille sitä ei kannate laittaa, tämäkin esimerkiksi on kuitenkin ohikulkijoidenkin tavoitettavissa.

Vaikka kukaan ei pahaa sillä tarkoita, tokihan se kiinnostaa kaikki mitä toisen ihmisen elämä tarjoaa, mutta jos ette tunne bloginpitäjää ettekä taustaa sille minkä sairauden uuvuttamana, kuinka monien vuosien taistelun jälkeen tämä pieni potilas on nukkunut pois. Ja te menette sinne vaan yhden ainoan kuvan takia, että näkisitte tämän vainajan arkussa viimeisellä matkallaan. Säälittävää kyttäämistä ja toisten asioiden urkkimista, varsinkaan kun ei tiedetä asian todellisia laitoja ollenkaan.

Annetaan asian jo olla!
Kunnioittakaa vainajan muistoa sekä omaisten pohjatonta surua, tuskaa.

Kiitos.
En mä ainakaan yhden kuvan takia blogia menisi lukemaan. Ennemminkin vertaistuen takia. :( Kuvia kun löytyy kaikille halukkaille kuolleista lapsista google kuvahaun kautta. ;)
 
........................
[QUOTE="vieras";27855358]Taitaa jotakuta hiukan vituttaa kun se google-niminen internetpaikka ei löydäkään kuolleen lapsen kuvalla varustettua blogia?[/QUOTE]

No itse asiassa, vaikka se ei sinulle kuulu eikä varmaan sinua kiinnostakaan, mua ei ko. kuva kiinnosta enkä tarvitse sitä linkkiä. Mua vaan huvittaa tämä keskustelun taso ja argumentointi täällä. Ja sulle tiedoksi, että täällä internet-nimisessä paikassa on paljonkin kuvia kuolleista lapsista (ja aikuisista), että jos joku niitä haluaa nähdä, niin ihan varmasti niitä löytää.
 
jotku on outoja
[QUOTE="sini";27855075]Kuvan laiton minä kyllä ymmärrän ja sen että avoimesti puhutaan asioista. Ei se minusta mitenkään huononna vainajan muistoa.

Enemmän ihmetyttää he jotka eivät kerro asioista oikeilla nimillä. Esim. mieheni lapsuuden ystävä menehtyi äkillisesti.Ja siitä ei kerrottu oikeestaan kenellekkään.Ja kuolinsyytä ei tiedä kukaan. Miehenikin sai tietää asiasta melkein vuosi kuoleman jälkeen. Mun mielestä tuollainen salailu on varsinki outoa.[/QUOTE]

Mullakin kuoli vuosi sitten työkaveri syöpään. Olin hänen kanssaan kaveria, kävimme ulkona yhdessä, joskus ulkomaillakin. Koko sairauden ajan tekstailtiin ja joskus nähtiinkin. Kun syöpä uusiutui, hän kertoi siitä. Sen jälkeen ei mitään. Kuolemasta kuulin kun töissä oli suruliputus. En tiedä, missä oli hautajaiset, en tiedä minne on haudattu, lehdessä ei ollut ilmoitusta. Minun mielestä todella outoa
 
........................
Mullakin kuoli vuosi sitten työkaveri syöpään. Olin hänen kanssaan kaveria, kävimme ulkona yhdessä, joskus ulkomaillakin. Koko sairauden ajan tekstailtiin ja joskus nähtiinkin. Kun syöpä uusiutui, hän kertoi siitä. Sen jälkeen ei mitään. Kuolemasta kuulin kun töissä oli suruliputus. En tiedä, missä oli hautajaiset, en tiedä minne on haudattu, lehdessä ei ollut ilmoitusta. Minun mielestä todella outoa
Ehkä ystäväsi oli todella sairas, eikä jaksanut pitää jokaista ajantasalla sairautensa tilasta? Ehkä hänen sukulaisensa eivät tienneet sinusta, eivätkä siksi osanneet ilmoittaa sinulle hautajaisista? Tai ehkä halusivat pitää hautajaiset ihan perhepiirissä?
 
Itse tuskin laittaisin (arvailen, en tiedä), mutta ymmärrän että joku toinen laittaa.

Kuva on sitä paitsi erittäin kaunis ja herkkä, sen lisäksi että on surullinen. Kuvassa on silti kuitenkin hänen lapsensa.
 
Toivoin tosiaan, ettei tuota blogia oltais tänne linkitetty!

Tosin, jos yhtään omaa myötätuntoa, jättää kaatamatta sontaa tämän bloggarin niskaan. Eiköhän hänellä ole jo tarpeeksi vaikeaa ollut.
 
"vieras"
INCL- sairauden kanssa tiedetään heti alusta pitäen mitä kohti ollaan matkalla. Siinä mielessä ymmärrän hyvin tuon blogin ja kuvankin. Kuolema on niissä perheissä läsnä aina, jokapäiväisessä elämässä ja lapsen lyhyen elämän vääjaämätön lopputulos, osa elämää. Kun taas suurin osa meistä kohtaavat kuolemaa ja sairauksia vain etäisesti- se on tabu ja pelottava kaukainen asia. Siksi joillekin tuntuu kuvan julkaiseminen ja blogi jotenkin vieraalta ja väärältä. Osanotto blogistin perheelle.

Itse olen saattohoitanut äitiäni parantumattoman sairauden (ALS) aikana. Kun dg tulee, ei ole toivoa, loppu on elämää kuoleman varjossa, ottaen irti kaikki mahdollinen mitä jäljellä olevasta on. Hiipuva, riutuva keho mutta järki joka leikkaa loppuun asti normaalisti.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä