Mitä ajattelette, jos toisen lapsen vie hoitoon ja toinen on vielä viettää kuumeetonta päivää kotona?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tässä siis kysyn vain mielipidettä, meillä kun nuorempi huomenna menee hoitoon ja minä töihin ja isompi menee isovanhemmille viettämään kuumeetonta päivää. Lapsella ei tällä hetkellä ole kuumetta, mutta aamulla oli vielä vähän lämpöä, että siksi en huomenna laita sitä vielä hoitoon.
 
"vieras"
No tuohan on hyvä järjestely, mikä siinä voisi ketään haitata? Meillä ainakin kaikki hoitokuntoiset ovat aina olleet hoidossa, jos en ole itse ollut kotona hoitamassa, vaan isovanhemmat ovat hoitaneet sairaan.
 
"Eee"
Meillä on tänään toinen hoidossa ja toinen kuumeessa kotona. Itse olen kotona ja teen töitä etänä. En todellakaan tekisi töitä, jos terve muksu olisi täällä.
 
määä
Mä ymmärrän, että toisen vie hoitoon. Mun mielestä sen toisen on usei parempi olla hoidossa, kuin kotona, jossa sisarus on kuumeessa. Eihän se kipeää lasta hoitava vanhempi pääse terveen lapsen kanssa esim. ulkoilemaan eikä mitään, kun hoitaa kipeää. Mitä se terve siellä kotona tekee? Odottaa tartuntaa? Ja kun se ehkä sitten saakin ja joutuu jäämään itsekin sairastamaan, niin on sitten siinä vaiheessa jo pelannut ne kaikki pelit, lukenut kirjat ja ollut ulkoilematta vain sen takia, että sisarus on ollut kipeenä.
 
"vieras"
Jos tosiaan tuollainen syy, niin voi viedä toisen hoitoon. Jos olis vatsatauti toisella paranemassa, niin sitten pitäisin toisenkin kotona ettei tartuttais muita.

Ja btw, mun lapsi on just hoidossa ja minä olen täällä kotona.
 
Meillä monesti käytetään mun isää apuna, jos jotain "pientä" sairastelua (kuumeeton päivä, silmätulehdus tms.) ja silloin vien pappalaan vain sen kipeän lapsen hoitoon. toinen siinätapauksessa päiväkotiin. Samoten joskus, kun esikko oli sairastanut ensin ja kupopus heti perään, niin vietiin esikko jo päiväkotiin kun alkoi monen päivän kotonaolon jälkeen hyppimään pitkin seiniä. Ulos kun ei päästy, kun toinen lapsista kuitenkin kipeänä. nykyään onneksi esikoinen jo sen ikäinen että voi laittaa pihalle ilman aikuista.
 
"just"
NO jos olisin viemässä sen "kipeen" lapsen mummolaan, niin silloin ihan jees, että toinen menee hoitoon.

Jos itse hoidan kotona, niin molemmat tarhaikäiset ovat kotona. Meillä just 2,5v kuumessa ja sielä mies on hänen ja 5v isoveljen kanssa kotona. Eiskoinen koulussa. Huomenna jään itse kotiin ja ajattelin silloinkin pitää molemmat kotona. Musta jo helpompaa, ku ei tarvitse sen kipeän kanssa mitään kuskauksia hoitaa.
Ja toi 5v kyllä keksii tekemistä eikä tylsisty kuoliaaksi ;)
 

Yhteistyössä