mitä älytöntä/hauskaa olet sanonut synnytyksessä.. :D

  • Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
No en mä tiedä onko tää hauskaa, mutta älytöntä ainakin... olin siis synnyttänyt jo reilut 1,5 vuorokautta, enkä ollut (tietenkään) syönyt koko aikana mitään. Sitten kun sektion aika koitti ja vatsa avattiin - niin samalla, kun lääkärit sanoi, että nyt täällä on suolet vähän pahasti edessä (ja kuului sellaista lotinaa), niin mulle tuli hillitön nälkä, ja pyysin miestä tilaamaan mulle kinkkupizzan. Mies melkein pyörtyi (oli enemmän tilanteen tasalla kuin minä) ja kätilö repes hervottomaan nauruun. Harva nainen kai on ajatellut lapsensa syntymän hetkellä enemmän pizza kuin sitä tulevaa ihmettä.


:D

No mulla vähän samaa asiaa koskeva. Kätilön kanssa oltiin huoneessa ja kysyin siin supistusten lomassa et saanko jotain syötävää kun en kerinnyt mitään kotona syömään. Kätilö ei luvannut. Laitoshuoltaja sitten kun vauva oli syntynyt toi syötävää ja sanoi tuodessaan että täällä on nälkäiselle äidille ruokaa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja auh:
Ponnistusvaiheessa huusin kätilölle "sul on sormet mun perseessä, ota ne pois!!!". :ashamed:
Vauvan pää taisi painaa kun oli melkein puoli päätä jo ulkona mutta ihan tuntui siltä että kätilön sormi sojotti siellä persiissä.
Miekin luulin, että kätilö oli tumpannu sormensa väärään koloon, kun tuntu että jotain siellä persiissä on mikä ei sinne kuulu :| En kuitenkaan ilennyt mitään sanoa, ajattelin vaan että kaippa se hommansa osaa ja mie nyt vaan keskityn tähän lapsen punkaamiseen.
 
Selja
Mä kokeilin "kakkosen" synnytyksessä eka kerran ilokaasua ja se olikin niin mukavaa ainetta kipuihin, että kysyin kätilöltä siinä "pikku pieruissa" että saisiko sitä laitetta joskus lainata kotiinkin :)
 
:LOL: :LOL: *reps*

Avautuminen kesti verrattain kauan (sairaalassa melkein 10h) ja yritin siinä sitten keksiä jotain hyviä rentoutumiskeinoja. Kätilö ehdotti lämmintä suihkua ja sinne painelinkin heti paikalla. Tyksissä on jaetut suihkut, ja viereisen salin rouva oli mitä ilmeisimmin käynyt kyseisessä suihkussa juuri synnytyksensä päätteeksi. Avasin oven, yökkäsin, lätkäisin oven NOPEASTI kiinni ja tokaisin kätilölle, että "tonne on joku teurastettu!"

Vedet menivät spontaanisti sairaalassa pari tuntia ennen ponnistusta. Olin euforisessa olotilassa - epiduraalipuudutuksen suomilla päiväunilla kun hoitaja tuli tsekkaamaan oloa. Huomasin kun lämmintä nestettä leviää pitkin persiin alustaa ja kysyin nolona hoitajalta että "kuuluko inkotenssivaivat synnytykseen? Mä en näet saa tätä suihkua katki"

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja oh:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Kätilö kysyi ponnistusvaiheessa haluaisinko kokeilla vauvan päätä. Vastasin siihen vienosti,että "ei kiinnosta räplätä sen päätä vaan haluan sen saatana ulos sieltä". :snotty:
tä? :eek:
Multa kysyttiin tuota samaa. Minä sanoin, että jos minä nyt kokeilen sieltä pimperostani pullottavaa lapsen päätä, niin lähden juoksemalla pakoon! :D
Joo mikä siinä on et ne kysyy tätä???? Tuntuu ihan luonnottomalta!!! :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja oh:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Kätilö kysyi ponnistusvaiheessa haluaisinko kokeilla vauvan päätä. Vastasin siihen vienosti,että "ei kiinnosta räplätä sen päätä vaan haluan sen saatana ulos sieltä". :snotty:
tä? :eek:
Multa kysyttiin tuota samaa. Minä sanoin, että jos minä nyt kokeilen sieltä pimperostani pullottavaa lapsen päätä, niin lähden juoksemalla pakoon! :D
Joo mikä siinä on et ne kysyy tätä???? Tuntuu ihan luonnottomalta!!! :)
No ne varmaan kysyy siksi kun jotkut haluaa kokeilla? Mikäs siinä luonnotonta olisi?

Itsekään en kyllä tosiaankaan halunnut. Teki mieli kysyä että voidaanko nyt kuitenkin keskittyä sen lapsen ulos saamiseen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja oh:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Kätilö kysyi ponnistusvaiheessa haluaisinko kokeilla vauvan päätä. Vastasin siihen vienosti,että "ei kiinnosta räplätä sen päätä vaan haluan sen saatana ulos sieltä". :snotty:
tä? :eek:
Multa kysyttiin tuota samaa. Minä sanoin, että jos minä nyt kokeilen sieltä pimperostani pullottavaa lapsen päätä, niin lähden juoksemalla pakoon! :D
Joo mikä siinä on et ne kysyy tätä???? Tuntuu ihan luonnottomalta!!! :)


mäkään en tahtonut kokeilla. Ei olisi ollut kiva osua vahingossa omaan venyneeseen toosaan tai johonkin. Ja limainen vauvantukka ei välttämättä olisi ollut kovin ihanan tuntuinen siinä vaiheessa synnytystä..
No ne varmaan kysyy siksi kun jotkut haluaa kokeilla? Mikäs siinä luonnotonta olisi?

Itsekään en kyllä tosiaankaan halunnut. Teki mieli kysyä että voidaanko nyt kuitenkin keskittyä sen lapsen ulos saamiseen.
 
Maaria
Kävelin tokasta synnärille kahdelta yöllä pakkasessa (-19astetta). Sanoin että tulin synnyttämään. kätilö kysyi että koska supistukset ovat alkaneet. Sanoin ettei ole tullut vielä ensimmäistäkään mutta mulla on sellainen tunne että syntyy aika pian. No, eihän se todesta mua ottanu... Odottelin puol tuntia ennekuin pääsin vastaanottohuoneeseen. Tuli muuten kätilölle kiire.. Ensimmäinen supistus klo 2.30, vaatteiden vaihto ja synnytyssaliin, tyttö ulkona klo 3. Yhdellä ponnistuksella meni vedet, syntyi tyttö ja istukka. Minä ihmeissäni, kätilö otti tytön vastaan ilman hanskoja ja minä kysyin että voisitko soittaa mun miehelle kun se tulee autolla perässä että synty jo ei kiirettä :)
 
*
vasta synnyttäneenä hirveen pissahädän vallassa etsin vessaa osaston käytävällä. Ovessa luki "huuhteluhuone" ja mä fiksuna kysyin ohikulkevalta hoitajalta, et onko tuolla vessa? Katto vähä pitkään ja sanoi et "ei, kyllä se vessa on tuossa missä lukee pesuhuone..."
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä espoosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Selja:
Mä kokeilin "kakkosen" synnytyksessä eka kerran ilokaasua ja se olikin niin mukavaa ainetta kipuihin, että kysyin kätilöltä siinä "pikku pieruissa" että saisiko sitä laitetta joskus lainata kotiinkin :)
Mikä noissa aineissa viehättää? Mä yritin, mutten oo pystynyt edes kokeilemaan.
Mä olisin kanssa vieny sen mukanani jos olisin irti saanu. :D

Mut nukettiin nyt hiljattin (pari vuotta viime synnytyksen jälkeen) ja kun sain sen naamarin niin ilostuin kovasti kun luulin saavani ilokaasua. Mut se olikin vaan happea. :'( :D
 
vieras
Tulin sairaalaan ponnistusvaiheen alkaessa, ja ovella oli vastassa opiskelija. Sanoin hänelle heti, että tästä saat helpot direktiivipisteet eikä tartte ees kauaa odotella. Ohjaava kätilö oli tuomassa mulle pyörätuolia ja kysyi josko haluaisin istua matkan synnytyshuoneeseen. Totesin vaan, että mitäs luulet pystynkö istumaan kun on vauvan pää melkeen ulkona :) Onneks oli tuttu kätilö ettei tykännyt huonoa :)
 
vadelma
:LOL: ihania!

Minä en sanonut mitään hauskaa. Oikeastaan en sanonut yhtään mitään. Ärisin ja murisin vain niin, että synnytyksen jälkeen oli kurkku kamalan kipeä ja ääni melkein pois.
 
joopas
Alkuperäinen kirjoittaja Lapaliina:
Olin varma toista synnyttäessäni, että poika on tulossa. Kaikki oli mennyt samoin kuin ensimmäisessä raskaudessa. -Esikoiseni oli (suureksi yllätyksekseni) oli poika.
Toinen lapsi syntyi imukuppiavusteisesti ja kun oli maailmaan saatu -sanoi lääkäri, et:
Katsos kumpi tuli?!
-Poika, vastasin.
Katsos uudelleen, kehoitti taas lääkäri.
-No poika, vastasin.
Ei tästä kyllä poikaa saa tekemälläkään.
-No, tyttö sitten -tuumasin.
;)
Mulla taas oli 2 tyttöä ja olin ihan varma, että 3. on tyttö myös. KUn vauva syntyi, kätilö näytti lapsen: Katsos kuka täältä tuli. Vastasin, että se on väärää "lajiketta" eikä varmaankaan ole mun. Kätilö vastas: Tämä on kuulkaa rouva vielä napanuoralla teissä kiinni.
 
Minä sanoin siinä vaiheessa kun synnytyksestä ei meinannut tulla mitään ( ennen välilihan leikkausta) että tässä saa ihan uuden merkityksen vanha sanonta että HELPPOA KUIN LAPSEN TEKO! Kätilö sanoi että nyt isä taitaa kerjätä turpaansa...
 
asiallista
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minä sanoin siinä vaiheessa kun synnytyksestä ei meinannut tulla mitään ( ennen välilihan leikkausta) että tässä saa ihan uuden merkityksen vanha sanonta että HELPPOA KUIN LAPSEN TEKO! Kätilö sanoi että nyt isä taitaa kerjätä turpaansa...
Ihme tapauksia? Mun mies ei puhunut mitään, ei myöskään kätilöt.
 
Siiri
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minä sanoin siinä vaiheessa kun synnytyksestä ei meinannut tulla mitään ( ennen välilihan leikkausta) että tässä saa ihan uuden merkityksen vanha sanonta että HELPPOA KUIN LAPSEN TEKO! Kätilö sanoi että nyt isä taitaa kerjätä turpaansa...
Mukava kätilö teillä :)

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja oh:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Kätilö kysyi ponnistusvaiheessa haluaisinko kokeilla vauvan päätä. Vastasin siihen vienosti,että "ei kiinnosta räplätä sen päätä vaan haluan sen saatana ulos sieltä". :snotty:
tä? :eek:
Multa kysyttiin tuota samaa. Minä sanoin, että jos minä nyt kokeilen sieltä pimperostani pullottavaa lapsen päätä, niin lähden juoksemalla pakoon! :D
Joo mikä siinä on et ne kysyy tätä???? Tuntuu ihan luonnottomalta!!! :)
No ne varmaan kysyy siksi kun jotkut haluaa kokeilla? Mikäs siinä luonnotonta olisi?

Itsekään en kyllä tosiaankaan halunnut. Teki mieli kysyä että voidaanko nyt kuitenkin keskittyä sen lapsen ulos saamiseen.
kyllä mä kokeilin eikä ollut yhtään luonnotonta.
 
Kristiina
Olen saanut kaikki lapseni ilman kivnlievitystä koska avautuminen tapahtuu todella nopeasti.

Kuopuksen synnytyksessä oli supistukset jo aika kipeitä ja teki mieli laulaa ukko nooaata helvetin lujaa ja korkeelta. Kätilö kävi huoneessa ja kysyi mieheltä että miksi istut siellä nurkassa? Mies siihen että meneppäs metri lähemmäs tota naista ja saat turpaas... Kätilö ihmeissään kysyy että tarvitsetko jotakin lääkettä ja mies siihen että kannattaa varmaan laittaa hanskat käteen, kun kolmas kerta alkaa tosta ukko nooasta niin sitte varmaa ponnistetaan ;) Ja niinhän siinä kävi.
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten

Yhteistyössä