Mitä aattelet jos näät vanhan (42 v) odottajan?

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
Kukkeli
Mulla on kerran jääny suu auki kun näin iäkkään odottajan, siis vaikeahan sitä ikää on arvailla mutta nainen kieltämättä näytti 50- vuotiaalta.

Mut muuten en kyllä kiinnitä huomiota minkäikäiseltä odottaja näyttää, tuo vain pisti karkeasti silmään..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24450015:
Sun on tosi helppo ulkopuolisena sanella, kuinka sun vanhemmat jaksais sitä ja tätä, kun ei tarvitse omalle kohdalle ajatella, eikä sen puoleen kukaan velvoita vanhempiasikaan jaksamaan. Onhan se teinien kaitseminen satunnaisesti tapahtuvana varmasti mieltä piristävää puuhaa, mutta entäs 24 tunnin ajan jokaisena vuoden päivänä?
Juu varmasti se olis mun vanhemmille rasittavaa ja isäni rakennusprojektit talot ja sen semmoset vois kärsiä samoin äitini treenaaminen triathlon-matkalle. Mut toisaalta eikös sitä aina sanota et eri tavalla jaksaa kun se on oma ;)

Mä en voi sille mitään jos sä oot 20-kymppisenä jo ihan vittuuntunu ja väsyny, ei sitä sit voi kuvitellakaan olevansa ees 40-kymppisenä siinä kunnossa että teinejä jaksaisi 24/7 :D
 
"tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24449937:
Että voi lapsi parkaa. Voihan olla, että vauva-aika meneekin vielä ihan hyvin, mutta sillä lapsella on oikeus siihen, että hänellä on myös murrosiässä vanhemmat, jotka jaksavat asettaa rajat ja valvoa niitä.
Ihanan leimaavaa ja kapeakatseista ajattelua :)
 
"Apsi"
Säälittää se tuleva lapsi koska vanhemmat on sit kauhean vanhoja kun lapsi lähenee täysikää. Oma äiti oli 45 kun mun esikoinen syntyi ja sanoinkin herjalla et nyt vaan sit yks vielä niillekin niin se meinas ettei luoja nähköön enää omia lapsia et saa nauttia vanhuudesta edes vähän kun lapset lentäneet pesästä. Koen myös et vanhemmat äidit on ihan ylihysteerisiä ja nää mitä mun lähipiirissä on on todella sellaisia ettei lapsia oikein jakseta hoitaakaan vaan ovat hiukan hunningolla. Ei pahalla ketään kohtaan mut itse en kyl ton ikäsenä tulis mieluiten muuta kun mummuksi..
 
[QUOTE="vieras";24450069]Juu varmasti se olis mun vanhemmille rasittavaa ja isäni rakennusprojektit talot ja sen semmoset vois kärsiä samoin äitini treenaaminen triathlon-matkalle. Mut toisaalta eikös sitä aina sanota et eri tavalla jaksaa kun se on oma ;)

Mä en voi sille mitään jos sä oot 20-kymppisenä jo ihan vittuuntunu ja väsyny, ei sitä sit voi kuvitellakaan olevansa ees 40-kymppisenä siinä kunnossa että teinejä jaksaisi 24/7 :D[/QUOTE]

Sinä ilmeisesti käsität jaksamisen vain fyysisenä jaksamisena, mutta jaksamisessa on myös se henkinen puoli. Jaksaako enää sitä, että toinen on itsestä riippuvainen seuraavat 20 vuotta, vai haluaako sitä jo hengähtää ja omistaa aikaansa vain itselle ja omille harrastuksilleen, kuten sinun vanhempiesi tapauksessa urheilu ja rakentaminen.
 
näkökulma
[QUOTE="vieras";24449980]Ja alle kuuskymppinen ei jaksa? Jos mä kattelen omia vanhempiani ovat 64 ja 68 vuotiaat, niin hienosti jaksaisivat useammankin teinin perään katsella ja rajat olis varmaan tiukemmat kuin monella nuorella.

Ap:n kysymykseen, kattoisin et mä en enää kyllä jaksais (oon ite 42v)[/QUOTE]

käyn omien vanhempieni haudalla, kuolivat 54 ja 58 vuotiaina...
 
plm
[QUOTE="vieras";24449577]Mistäs mä nyt sen iän niin tarkkaan tietäisin :O En kyllä varmaan ajattelis yhtään mitään.[/QUOTE]

Peesi, mistä ihmeestä tunnistaa jonkun 42-vuotiaaksi, kertokaa ihmeessä.
 
mama the strange
En ajattelis mitään, ellei odottaja olis TODELLA vanhan näköinen, esim. kuuskympisen näköinen. Enkä sittenkään varmaan ajattelis sen kummempaa, kuin, että onpas käynyt tuuri kun on vielä onnistunut raskautumaan.
Tietty jos tosi tosi vanhan näkönen odottaja olis niin varmaan aattelisin, että onpas mummolla komia kaljamaha.
 
"minttu"
En mitään erityistä, miksi pitäisi? Yksi ystäväni sai juuri kolmannen lapsensa 42-vuotiaana ja työkaverini esikoisensa saman ikäisenä. Mun mielestä 42-vuotias ei edes ole mitenkään "omituisen" vanha...
 

Yhteistyössä