Mitä aamu- ja iltapalaa 1-vuotiaalle

• Viestiketjun aloittaja Molla
  • Ensimmäinen viesti
Kokeileppa talkmuroja makeuttamattomana, viilit, jogurtit yms. karjalanpiirakka samalla menee puuro huomaamatta.

Noissa talkmuroissa on hyvät ravintoarvot eikä paljon sokeria. Ohra, ruis ja kaura oli viljat jota käytettiin jos oikein muistan.

Kokeilenpa linkittää sinulle tästä aiheesta jokunen aika sitten aikaansaadun pinon..

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=506881

keskustelussa oli lähinnä muistaakseni vaan aamupaloista, mutta samoja juttujahan voi käyttää iltapalankin suhteen...

no minä olen tässä kuussa 1v täyttävälle antanut välillä talkkunaa aamu/iltapalaksi piimän kera.Joskus olen realin ruisleipää palastellut annospaloiksi ja hedelmäsosetta.Meillä kyllä ollaan vielä tykätty puuroista ja niitä vaihtelen ettei aina tule anettua samaa.Välillä teen maitoon ja välillä veteen.Niin ja oletko kokeillut vispipuuroa?!

Meillä kyllä maistuu puuro, mutta vaihtelua on saatu aikaan seuraavista:

weetabix korvikemaitoon ja sekaan banaania tms
"pirtelö", johon sekaisin korvikemaito, banaania tms. ja leipää/puurohiutaleita
leipää, korvikemaitoa ja hedelmää

Pojalla maitoallergia, joten meillä ei ole annettu jugurttia, viiliä yms, mutta ne on hyviä vaihtoehtoja ja voi tarjota vaikka myslin kanssa. mysleissä ja muroissa kannattaa tutkia tarkkaan ainesosat, koska niissä voi olla hujastikin sokeria, suolaa tai rasvaa! Nuo weetabixit, talk murot ja perusmyslit on hyviä.

Puuroja yritän tehdä monipuolisesti eri hiutaleista (ruis, vehnä, kaura, neljän viljan, riisi, tattari, hirssi) ja sekaan erilaisia marjoja tai hedelmiä vaihtelevasti.<br><br>

Yhteistyössä