mitä 8kk vauvat osaa?

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Meillä ryömii (just oppi) melkeen konttaa. Peppu heiluu ja vauva on jatkuvati punnerrusasennossa. Oppi juuri nousemaan itse istumaan. Kirkuu, karjuu ja sanoo mammamma. On tosi tarkaavainen ja innostuva.
 
Meidän nuorimmainen käveli jo tukia vasten ja konttasi kovaa kyytiä tuossa iässä. Nousi seisomaan kun oli 7kk, istumaan nousi jo alle 6kk iässä. Esikoinen taisi olla vähän hitaampi kehityksessään, en ole enää varma... Mutta siis kova on molemmilla ollut hinku liikkeelle. :)

Muoks. Ja söi jo vähän kiinteää, itse kaiken, auttaa ei saa tänä päivänäkään. :D
 
Viimeksi muokattu:
Myöskin ryömii ja melkein konttaa, menee ihan hurjaa vauhtia ympäri kämppää. On ihan erilailla skarppi ja tutkii maailmaa kuin pari kk sitten, eikä ihme kyllä kaikkea tarvitse enää ekana tunkea suuhun vaan ensin sitä voi pyöritellä kädessä, hipelöidä ja ihmetellä ja sitten vasta syödä.

Juttua tulee paljon ja on alkanut huutaa äitäitäitäi millä selkeästi tarkoittaa äiti koska saattaa esim. lattialla ryömiä lähelle, ottaa tiukan tuijotuksen kohti mua ja huutaa tätä kunnes kiinnitän huomioni häneen. Muiden kohdalla käyttää ihan erilaista huutoa. Jotenkin tosi symppistä :)

Istuu jo aika hyvin muttei vielä itse nouse istumaan, mutta kauheesti haluttais kyllä seisoa tukea vasten ja jossain määrin peräti pysyy pystyssä kun saa hyvän otteen jostain, vaikka lantio lähtee kyllä heilumaan aika jouhevasti hetken päästä :D

Ihana pikku söpöliini, mun mussu :heart:
 

Yhteistyössä