mitä 2 viikkoiselle vauvalle päälle rattaisiin?

Olipas törkee toi eka vastaus. :eek:

Jos on kesäisen lämmin (siis ei kylmää viimaa tms.), voi laittaa ihan vaan yhden kerroksen vaatetta ja ohuen puuvillahatun. Voihan laittaa ohuen peiton päälle/toisen ohuen kerroksen vaatteita, jos tuntuu, että on kylmä...

Vaunuissa tulee tosi kuuma, jos aurinko paistaa. Kannattaa kokeilla vauvan niskasta, että onko kuuma, kylmä tms.

Meidän kolmoselle piti laittaa (synty heinäkuussa) pitkään ulkona vielä puuvillatumput, kun sillä oli kädet aina ihan jäässä (huono ääreisverenkierto vauvoilla usein).
=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 13:37 tiinu kirjoitti:
SIIS MITÄ? ET TIEDÄ...KÄYTÄ NYT MAALAISJÄRKEÄ!!!!!!!!!! \|O
Kylläpäs on täällä taas järkyttävää käyttäytymistä, kun toinen asiallisesti kysyy!!! EI kaikkea voi heti tietää, varsinkaa jos on ensimmäinen lapsi!!
oten Tiinu, mieti vähän käyttäytymistäs!!

Minä en ole mikään kokenut äiti vielä, mutta laittaisin varmaan 2 viikon ikäiselle päälle pitkähiaisen bodyn, ohuet housut, sukat ja jonkun ohuen lakin.
Kannattaa tietysti seurata vauvan lämpöä niskasta ja lisätä/vähentää vaatetta tarpeen mukaan! Ja muista pitää vauvasi varjossa.

Ja tällä lämpötilalla voi olla vauvelin kanssa ulkona huoletta niin kauan kuin viihtyy, kunhan vaan muistaa seurata vauvan lämpötilaa!!=)
 
Vauvat niin yksilöllisiä.

MEillä tosi helposti hikoilevaa sorttia, ni päällä oli body,suolipotkarit ja fleecehaalari+tumput,töppöset(sukat alle) ja lakki. Vaunuissa oli vaan tuo jalkasuoja(topattu) Ja oli kuitenkin vähä hikinen. Mut tuolleen suunnillee.
Iteki saa aina miettiä, ett mitä minäki päivänä ku lämpötila vaihtelee 5-25 asteen välillä ;)

Mut kokeilemalla oppii. Ja aluks kannattaa olla ihan vähän aikaa, ehkäpä vartti. Ja mulla on aina harso siinä tuulensuojana kuomussa:)
 
päähän lakki, sellainen että korvat menee piiloon. sisävaatteiden päälle vaikkapa toinen vaatekerros (esim hupullinen villapuku, se hengittää sopivasti), käsiin ja jalkoihin puuvillaiset tumput ja sukat ja niiden päälle vielä villaiset. kädet ja jalat viilenevät helposti vauvalla. sitten vain menoksi :) itse kyllä laittaisin vauvan vielä makuupussiin ja pitäisin poissa auringosta, täällä kun tuulee melkoisesti. kokeile niskasta vauvan oloa, jos se on lämmin niin vaatetta on sopivasti. :) :flower:

mutta jos teillä on sellainen seisova keli, voi sen makuupussin jättää ihan hyvin poiskin. <br><br>
 
Kaija, en kyllä ihmettele jos vaavisi hikoilee...

Siis jos todella puet 25 asteen lämpötilaan fleecehaalarin vielä yhen kerroksen päälle!!! Ei siis millään pahalla.. mut luulen että ihan body, sukat, housut, lakki ja ehkä tumput riittää jos vielä paksu jalkapeite on päällä!!! Kannattee miettiä miten kuuma siellä peiton alla on, ku tuulikaan ei sinne pääse ja harso vielä eessä, eli ilmakaan ei kunnolla vaihdu!!
 

Yhteistyössä