Mitä 1v voi harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja mona
  • Ensimmäinen viesti
mona
Oon kotiäitinä ja mies paljon työmatkoilla. Syksyllä mennään pojan (juuri täyttänyt 1v) kanssa muskariin, mutta joku muukin harrastus olisi tervetullut viikkoon. En nyt millään keksi mitä se voisi olla. Vauvauintiin en halua..
 
toinen vieras
Haluatko itsellesi lisää sosiaalisia tilanteita? Menkää johonkin perhekerhoon niin pääset jorisemaan muiden kanssa! Lapsi ei varmaankaan kaipaa/tarvitse muskarin lisäksi muita virikkeitä :)
 
ekekek
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Haluatko itsellesi lisää sosiaalisia tilanteita? Menkää johonkin perhekerhoon niin pääset jorisemaan muiden kanssa! Lapsi ei varmaankaan kaipaa/tarvitse muskarin lisäksi muita virikkeitä :)
peesi.
Ite kävin seurakunnan perhekerhossa ja kunnan avoimessa päiväkodissa tapaamassa muita äitejä. Lapsi niitä ei olisi tarvinnut mut minä kylläkin.
Joissain kunnissa on esim. mll:n perhekahviloita, niissäkin on mukava käydä.
 
hu
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja tatskattu:
eiköhän 1v.lle riitä puisto, luonnon ihmettely yms.
peesi! 1vee on vielä kovin pieni harrastamaan.
Totta. Ei lapsi tarvi harrastuksia, mutta äiti tarvii vaihtelua päiviinsä. Eikä mulle ainakaan riitä pelkkä puisto ja luonnon ihmettely. Tylsistyn kuoliaaksi.
 
mites
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Oon kotiäitinä ja mies paljon työmatkoilla. Syksyllä mennään pojan (juuri täyttänyt 1v) kanssa muskariin, mutta joku muukin harrastus olisi tervetullut viikkoon. En nyt millään keksi mitä se voisi olla. Vauvauintiin en halua..
Baletti ja taitoluistelu?
 
ap
Kiitos kaikista vastauksista. Harrastuksia kaipaan siis juurikin vaihtelun takia. Poika ei viihdy yhtään yksinään, enkä tosiaan jaksa häntä leikittää kotona päivästä toiseen koko ajan. Isä siis usein viisikin vuorokautta putkeen reissussa.Ehkä meitin sit sitä perhekerhoa..
 
bzd
Huh! Vai ei yksivuotias tarvitse tekemistä.. Me ollaan lapsen kanssa kuljettu äiti-vauva jumpissa, uinnissa, tansseissa 3-kuisesta lähtien ja voin kertoa, että lapsesta on tullut todella sosiaalinen. On siis nyt reilu yksivuotias ja aina minne mennäänkin on tervehtimässä ventovieraita ja tutustumassa lapsiin. On kyllä aikas harvinainen näky tuolla. Joten mammat, jotka ei ole raaskinut harrastaa, niin kyllä sen huomaa muustakin kuin ulkomuodosta. Missään vaiheessa ei ole lapsi kapinoinut harrastuksissa, vaan on ollut niissä innoissaan. Saa nyt nähdä miten uudet harrastukset ja uudet piirit houkuttavat näin kesän jälkeen, mutta uskon että erittäin hyvin. Jokainen tietty tekee niin kuin omasta mielestään parhaaksi näkee, mutta ajattelin nyt vaan tuoda senkin näkökulman ilmi, että kyllä lapsi saa niistä touhuista jos ja vaikka mitä, enemmän kuin äiti (/isä).

Vaihtoehtojahan on monia: äiti-lapsitanssi, jumppa, muskari, värikylpy, perhekerhot yms.
 

Yhteistyössä