Mitään vinkkiä synn.jälkeiseen hiustenlähtöön????

22.07.2006
979
0
16
Hyi helvata ällöttää tää hiustenlähtö! Pari viikkoa sitten alkoi (vauva 3kk, täysimetys) ja pahenee vaan! Koko ajan kutittaa jossain ja puhtaat pyykitkin on hiuksissa ja sänky ja lattiat ja lattiakaivo ja vauvan nyrkissä ja tuteissa! Onneksi on valea tukka, tumma näkyisi vielä paremmin joka paikassa.

Pidän tukan päivisin kiinni, mutta silti sitä on joka v....n paikassa! AAARGH!!!

Onko ainoa keino kalju?

kuulostaa NIIN titulta,mulla alkoi hiustenlähtö siinä 4kk synnytyksen jälkeen..ja sitä kans sitten lähti!!nyt vauvali 10kk ja tilanne taas tasaantunut normaaliksi. Toki hiukset ovat nyt ohuemmat, muttei enää lähde yhtään normaalia enempää. Eiköhän se siitä taas!

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
kalkkitabletteja!!!

toki kannattaa kalkkiakin syödä, etenkin kun imettää..mut valitettavasti tohon hiustenlähtöön vaikuttaa niin suurelta osin hormonit, ettei nekään tilannetta juurikaan muuta:/

Mullakin lähti tämän kolmannen jälkeen reippaasti hiuksia..tuntui, että jääkö päähän yhtään. Vitamiinitbl syön vieläkin. Kampaaja sanoi, että ne hiukset jotka jäi lähtemättä raskausaikana tippuu sitten kun hormonitoiminta muuttuu.
Mää leikkautin hiukset lyhyiksi. Ei tietty kaikille sovi se. Mulla hiuksia lähti jonkun kuukautta ja sitten rauhoittui.

Hiukset, jotka raskausaikana olisivat olleet "vaihtovuorossa" vaihtuvat nyt kerralla. Kroppa on raskauden ajan säästänyt ei-niin-oleellisissa- asioissa.

Eipä kai tuolle mitään voi.

Ei mulla mitään neuvoa ole, mutta tiedän tunteen!! Mulla vielä pitkä tumma tukka ja sitä oli joka paikka täynnä. Ootappas kun muutaman kuukauden päästä alkaa sänkeä kasvamaan :) Mulla törrötti otsalla lyhyitä haituvia tosi pitkään :) Näytti ihan siltä, että olisin leikannut ohuet otsahiukset. Edelleenkin lähtee tukkaa ajoittain ihan kamalasti. Ennen synnytystä en kärsinyt vaivasta, mut nykyisin tulee sellaisia aaltoja pari-kolme krt vuodessa. Ei oo kivaa, mut johtuu kuulema hormooneista kampaajan mukaan. Apua vois löytyä kampaajalta, mutta itte oon vaan kärsinyt aina sen pari kuukautta kun kestää kerrallaa. Tsemppiä.

Mulla myös tyttö nyt 3kk, ja hiusten lähtö on valtavaa. Onneks on paksu tukka, ehkä muutama karva viä jääkin. Mulla ei koskaan oo hiusten lähtöön auttanu mikään poppakonsti, mut kyl ne sit takas on kasvanu kun imetyskin loppunut.

Ei siihen mikään auta... Mulla jokaisen synnytyksen jälkeen, just tässä vaiheessa kun vauva on reilu 2kk se alkaa. Ja nyt on joku viikko sitten alkanut... Äkkiä on puolet tukasta tippunut ja sen todella näkee |O

Kiusallista juu, ja hauskaa tuossa itseni kohdalla oli vielä se, että tukka kasvoi kohisten ja voi äärimmäisen paksusti raskauden ajan ja sitten -raps vaan-tukka lähtevi...voi kuttu! Kiva olla liuruletti. Enkä haluais leikatakaan fledaa kun se ei oo koskaan ollut nääääin pitkä... :D

En sitte olekaan ainoa puolet tukasta menettänyt!! Imetys jatkuu ihan normaalisti, ja vielä 2-33kk aion jatkaa. Sen jälkeen kuulemma se tukan kasvukin sitte alkaisi.??
Ja myös "alatukka" on jääny uinumaan. Kävin 2kk ennen synnytystä poistamassa alakarvat kosmetologilla vahaus-systeemillä. Sen jälkeen ei ole sinne vieläkään uutta kasvustoa tullut. Muutamia hassuja haituvia siellä näkyy olevan? Toisaalta hyvä näin..

Alkuperäinen kirjoittaja 5kk vaavin äiti:
En sitte olekaan ainoa puolet tukasta menettänyt!! Imetys jatkuu ihan normaalisti, ja vielä 2-33kk aion jatkaa. Sen jälkeen kuulemma se tukan kasvukin sitte alkaisi.??

Mulla alkoi hiustenlähtö vasta imetyksen loputtua :(

minulla ainakaan ei ole imetys mitenkään ollut osallisena tukalähtöön, eri aikaa ja eri määrät tukkaa lähteny, eikä riippunu ollenkaan imetyksestä. luulen sen olevan hormonalista tai jotain. enivei, uusi kampaus auttaa, taitavan kampaajan käsittelyssä. ravintolisiä pitäs syö 3kk, että määrät elimistössä auttas mihinkään ja siihen mennessä tukalähtökausi on jo ohi.

Mulla vauva täyttää kohta 4kk ja nyt on alkanut hiukset lähteä päästä....ihan järkyttävää! Onneksi on ihana lukea etten ole asian kanssa yksin. Toinen lapsi on jo 3,5vuotta ja taisi olla sama juttu silloin. En muista edes miten siinä kävi. Mulla on kyllä usein näihin aikoihin vuosittain sulkasato, mutta ei se nyt tällaista ole, että sitä on joka paikassa. No ei sitä viimeksikään kaljuuntunut, joten kai se tästä. Niin siis ihan täysimetyksellä ollaan...

Yhteistyössä