Mitään mahkuja plussaan enää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivova

Vieras
Mulla on pco ja syön metformiinia. Nyt eka kierto jossa mukana myös clomit kp 5-9. Ennen tätä kiertoa oli kierrot 40-50 luokkaa eli ei hajua miten nyt käy...
Ovistestejä (12-17) tein ja sainkin niihin yhtäpaksua viivaa kontrolliviivan kanssa. Kp 14 ehkä aavistuksen vahvempi varsinkin toiselta sivulta se testiviiva... Tein sit huvikseni vielä kp 20 ja tuli taas vahva (kuin kp 14) viiva, kp 21 oli jo hailakka...
Nyt menossa kp 28 ja aamulla apteekin omalla selvä nega :( Vieläkö on mahkuja?

Jotku saa myöhäsiä plussia, mä kp 41, mut en kyl tehny ovistestiä, eli ovulaatio oli paljon myöhemmin ku sulla. Aika huonot mahkut jos ei ees haamua tullu. Mut pidän sulle silti peukkuja!

Tässä vinkkejä pco:n kanssa raskautumiseen:
Laihduta, elä terveellisesti (vältä sokeria) ja treenaa paljon ni tärppää varmasti luomuna. Mulla pco, ja tärppäs heti kun näin tein. Ja lääkkeitä en ehtiny edes kokeilemaan vaikka olin varma etten ovuloi. Olin näköjään väärässä... Eli voi tärpätä vaik on pitkät kierrotkin! Ei aina tartte turvauta lääkkeisiin, eiks clomit voi aiheuttaa myös monisikiöraskauksia?

No tuota jos sulla oli ovis sillon kp 14, sen pitäisi näkyä jo testissä jos olet raskaana. Mutta toisaalta, sulla pitäisi sitten alkaa menkatkin hetkenä minä. Jos sulla olikin ovis vasta kp 20, ei se vielä voi mitenkään näyttää plussaa. Menkat pitäisi alkaa n. 14 päivää tuosta eli vasta kp 34, tällöin se plussakin vasta näkyy jos raskaana olet.

Tosin, clomithan pitäisi saada aikaan se ovulaatio ja sen pitäisi ajoittua siihen kp 10-14 välille. Voihan se olla niin, että kroppa on yrittänyt ovulaatiota mutta epäonnistunut. Positiivinen ovulaatiotesti ei vielä tarkoita, että ovulaatio on tapahtunut, se tarkoittaa vaan että lh-huippu on ollut, mikä tietty yleensä viittaa siihen että ovis tapahtuu pian sen jälkeen, mutta voi se ovis peruuntuakin.

Jos menkat ei ala, tee uusi testi muutaman päivän päästä (jos nyt oli nega, kannattaa odottaa vähintään pari päivää koska hcg tuplaantuu joka toinen päivä ). Jos sekin on nega, tekisin uuden testin vasta kp 34 jälkeen jos sillonkaan ei ole menkat alkaneet. Jos sekin on nega, odottaisin rauhassa menkkoja. Varsinkin jos on vasta ensimmäinen kierto menossa clomeilla, monilla kestää useampi kierto ennen kuin ne alkaa toimimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Kokeiles Clearblue-testillä. Ultrasta saadun la:n mukaan se näytti mulle plussan jo viikko oviksesta :whistle:

Saako noita apteekista? Kallis? Ei jaksais tuhlata rahaa mut ei huvittas tk:honkaan mennä antaa näytettä. Pikkuinen kylä ja juorut leviää :(

Mä arvasin et asetin ihan liian kovat toiveet heti ekaan clomi-kiertoon ja nyt olo ihan itkuinen ja pettynyt ;(

tässä on vähän vähemmän tieteellisesti tutkittua statistiikkaa clomeista ja raskautumismahdollisuuksista

statistiikka nyysitty "svårt att få barn" puolelta familjeliv.se:sä

115 nimimerkkiä vuodesta 2004 on ilmoittanu missä kierrossa on raskautunut Clomien avulla (siellä pergotime)
ja tässä on tulos:

Ostimulerat: 4, 3% (5 st)
Kuuri 1: 31,3% (36 st)
Kuuri 2: 25,2% (29 st)
Kuuri 3: 20,9 % (24 st)
Kuuri 4: 12,2% (14 st)
Kuuri 5: 3,5% (4 st)
Kuuri 6: 2,6% (3 st)
Kuuri 7: 1,7% (2 st)
Kuuri 8: 1,7% (2 st)
Kuuri 9: 0% (0 st)
Kuuri 10: 1,7% (2 st)

eli 77,4% raskautui ensimmäisen 3 kuurin sisällä. mahdollisuus kuudenen kuurin jälkeen raskautuminen oli siis 5,2%
Näistä raskauksista valitettavasti päättyi keskenmenoon 10,4%
listan ensimmäisestä 85 vauvasti 41 kpl oli tyttöjä ja 45 poikia. (kahdesta ei ilmoitettu ja 5 raskautta meni kesken)

ja tosiaan niinku tuossa jo joku sanoki, niin jos sulla oli ovis vasta myöhemmin, niin sitten se ei voi näyttää vielä mitään. ja jos oisitki raskaana, voi olla että sun hcg arvot vaan ei nouse niin nopeeta ku toisilla. siks kannattaa odottaa vielä et jos menkkoja ei kuulu, niin sitte testaat taas. mulle gyne sano että harvoissa tapauksissa clomit voi kans siirtää ovista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Kokeiles Clearblue-testillä. Ultrasta saadun la:n mukaan se näytti mulle plussan jo viikko oviksesta :whistle:

Saako noita apteekista? Kallis? Ei jaksais tuhlata rahaa mut ei huvittas tk:honkaan mennä antaa näytettä. Pikkuinen kylä ja juorut leviää :(

Mä arvasin et asetin ihan liian kovat toiveet heti ekaan clomi-kiertoon ja nyt olo ihan itkuinen ja pettynyt ;(

Joo saa... Oliskos ollut tuplapakkaus jotain 14e suurinpiirtein eli tulisko siitä sitten n. 7e kappalehinnaksi. Muisti hiukan pätkii, mut kovin paljoa se ei tuosta heitä.

Yhteistyössä