Mitään mahdollisuuksia? Mistä sen tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helmi

Vieras
Hei,

Söin sata (tai no, seitsemän) vuotta pillereitä. Pari vuotta sitten siirryimme poikaystäväni kanssa takaisin kumiin ja nyt olemme mieheni kanssa jättäneet senkin jo pois. Haikaraa siis kovasti odotamme tulevaksi.

Kun on noita juttuja sitten tullut kuunneltua ehkä liiankin hanakasti... ""Yritettiin yli vuosi ja sitten selvisi, että eihän mulla ees munasolu irtoa!"" jnejne. En myöskään osaa olla niinkuin useimmat neuvovat: ""Unohda koko asia - tulet raskaaksi, kunhan vain et mieti asiaa koko ajan.""

Varasin jo aikaa labrakokeisiin ja sitä kautta sitten lääkärille. Tuntuu niin turhauttavalta kuukausisotalla yrittää, jos sitten loppujen lopuksi selviääkin esimerkiksi, että mitään ovulaatiota ei edes tapahdu. Onko nämä apteekin ovulaatiotestit kuinka luotettavia/varmoja - - tai lähinnä, millaisia kokemuksia teillä on niistä? Olemme tehneet pari raskaustestiä menneen kesän aikana - negatiivista näytti testi kummallakin kerralla, nassu näytti aika surulliselta ja pettyneeltä. Mitä nämä nykyajan tohtorit sitten sanovat siihen, kuinka kauan pitäisi yrittää päästä siihen siunattuun tilaan eli raskaaksi ennenkuin ""saa"" mennä tutkimuksiin ja apua hakemaan?

Nautimme kyllä molemmat (ainakin vielä) siitä itse yrittämisestä, joten sikäli tilanne ei ole toivoton ;) On vaan niin turkasen kova vauvakuume! Katselen odottavien äitien pyöreitä vatsoja ja melkein tunnen kuinka jo nousen viisi senttiä irti maanpinnasta!

Saa tsempata :)

Me kävimme perustutkimuksissa yksityisellä, kun yritystä oli takana 3 kk. Minulla kierto oli aluksi pillereiden jälkeen pidempi (10 v pillereitä) ja halusin varmistaa, että kaikki oli ok. Yksityisellä saimme tehtyä kaikki peruskokeet saman kierron aikana, myös miehen osuuden. Kaikki oli kunnossa, joten ei muuta kuin kotiin yrittämään. Sen jälkeen on kyllä tehty 3 inssiäkin ja seuraavaksi vuorossa ivf joskus alkuvuonna. Näinkin takkuinen tie voi olla, vaikka selvää syytä ei olekaan. Tai sitten kaikki sujuu helposti :)

Apteekin ovulaatiotestejä en ole käyttänyt, vaan käytin Aconin testejä, jotka ovat edullisempia. Niitä voi tilata osoitteesta www.kotitestit.com. Insseissä tehty ultra varmensi sen, että tikut näyttivät minulla oikein. Ovat siis oman kokemukseni mukaan luotettavia.

Mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että käy lääkärissä selvittämässä ainakin joitain perusasioista. Esim. munasarjojen tilanne ultralla jne. Julkinen puoli ei ota hoitaakseen asioita, ennen kuin vuosi yritystä on takana. Paitsi, jos kyseessä on pahat kivut, vuotohäiriöt tms. Yksityisellä hommaan voi laittaa vauhtia ja tutkimukset teettää vaikka heti.

Tsemppiä tutkimuksiin ja yritykseen.

Yhteistyössä