Mitä yli puolivuotiaat vauvanne syövät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmenäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neljännelle ostin lähes kaikki kaupasta, olen yh ja tuntui siltä että vauva-aika on tosi lyhyt, ehtii sitä oikeaa ruokaa syömään myöhemminkin. Ostin lähinnä luomusoseita, Semperiä ja Hippiä, kun boikotoin Nestleä. Puurot tein itse ja käytin paljon kotimaisia marjoja puuron kanssa, lisäksi vauva söi sormiruokana vähän kaikkea. Nyt "vauva" on 1v1kk ja syö samaa ruokaa kuin muutkin, on varustettu hyvällä ruokahalulla eikä kotiruokaan siirtyminen tuottanut mitään ongelmia.

Meillä ½-1-vuotiaana lapsi söi kotitekoisia soseita, paitsi marja- ja hedelmäsoseita ostimme välipalaksi valmiina (Piltin). Toki jos sattui olemaan sesonki mustikoissa, päärynöissä jne. keitin kiisseliksi tai raastoin. Kasvis- ja lihasoseet kaikki tein itse, kun lapsi ei suostunut kaupan soseita syömään. Niitä kyllä kokeiltiin reissuissa, mutta kylmälaukun raahaamiseksi meni... Soseita muutin lapsen kasvaessa aina vain enemmän kohti niitä ruokia, joita muutenkin syömme ja noin 1-vuotiaana siirtyi samaan ruokaan kuin mitä muut syövät (suolattomana) ja ehkä noin 1v 2kk on syönyt ihan samaa kuin muut, kun meillä muutenkin tehdään vähäsuolaisia ruokia.

Meillä on 8 kk lapsi. Puurot teen puoliksi kaurapuuroa jonka sakeutan ja "makeutan" kaupan puurojauheella. Kaapista löytyy kaupan hedelmäsoseet ja kaikenlaisia purkkiruokia. Joskus teen ruuan itse kokonaan lapselle ja joskus teen osan esim. soseutan kasviksia ja sekoitan kaupan ruokaan. Emme käytä vain yhtä merkkiä vaan ihan mielialan mukaan otamme mitä kaupan hyllystä mukaan tarttuu. :)

Yhteistyössä