Mitä voin tehdä kun meidän rivitalossa naapuri pitää koiraansa vapaana pihallaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi naapuri

Vieras
ja eihän tossa ole mitään kun parin sentin pensas aita välissä, että sapettaa!
mitä tässä voi tehdä? naapurit pitää koiraa aina vapaana se ei ole ikinä kiinni, miten semmosia mennä neuvomaan ilman että suututtaa? vai ilmotanko isännöitsijälle, tämä kun vuokratalo kuitenkin?

niin, jos siis ei lähe mihinkään eikä juokse siitä aidasta läpi edes teidän lasten kirmatessa pihalla niin onko ongelmaa? jos se ei kuse eikä pasko niin että tienoo haisee, niin ei kai se ku anna piskin olla

entisenä rivitalossa asujana ja koiran omistajana... niin meidän ainakin täytyi kysyä isännöitsijältä lupa jopa siihen että saatiin aidata piha koiran takia. joten ehkä se isännöitsijä vois keskustella tämän naapurin kanssa... siitä että miten naapurisi siihen suhtautuu onkin eri asia

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
No jos se kerta pysyy omalla pihallaan niin turha sun on siitä vinkua, olis sitä aitaa metri tai sentti.

no pysyy toistaseksi, mistä mä tiiän pysyykö vai ei mutta meidän poika ei uskalla olla meidän pihalla kun se koira tosi iso ja tulee ihan siihen pensaitten eteen seisoon......eipä huvita alkaa esim palloa potkiin jne

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
No jos se kerta pysyy omalla pihallaan niin turha sun on siitä vinkua, olis sitä aitaa metri tai sentti.

no pysyy toistaseksi, mistä mä tiiän pysyykö vai ei mutta meidän poika ei uskalla olla meidän pihalla kun se koira tosi iso ja tulee ihan siihen pensaitten eteen seisoon......eipä huvita alkaa esim palloa potkiin jne

Sun ei kuule auta, kun mennä vaan sen lapsesi kanssa ulos, ja olla välittämättä koirasta. Jos se on koulutettu siten, et sen pitää pysyä tietyn alueen sisäpuolella, niin luotat siihen, et se kans pysyy. Mut jos se tulee sieltä oman pihan alueelta pois, niin sit sä voit puuttua siihen asiaan. Siinä omalla alueellaan se koira saa olla irti, mutta ei yleisellä alueella.

niin ollaan siis vasta muutettu tähän ja joku nuori pariskunta tossa asuu ton koiransa kanssa, ei olla siis vielä edes testattu miten koira reagoi kun poika ei edes halua mennä takapihalle jos se koira siellä ! mun mielestä se pitäs olla kiinni tai edes aita laittaa, mietin vaan että jos jollain kokemuksia miten tämän asian ilmaisisi. ei kuiten huvita alkaa suututtaan uusia lähinaapureita jos eivät ite edes ole ton vertaa tajunneet.

niin ollaan siis vasta muutettu tähän ja joku nuori pariskunta tossa asuu ton koiransa kanssa, ei olla siis vielä edes testattu miten koira reagoi kun poika ei edes halua mennä takapihalle jos se koira siellä ! mun mielestä se pitäs olla kiinni tai edes aita laittaa, mietin vaan että jos jollain kokemuksia miten tämän asian ilmaisisi. ei kuiten huvita alkaa suututtaan uusia lähinaapureita jos eivät ite edes ole ton vertaa tajunneet.

No jospa nut ensin kokeilet mennä pahallesi vaikka potkimaan sitä palloa ja sit jos koira ei pysy omalla puolellaan niin sitten valitat, jookos?

Se taas miten poikais suhtautuu koiraan joka omalla pihallaan ei taas ole millään tavalla naapurisi ongelma.

Ota asia naapurien kanssa puheeksi, ihan hyvässä hengessä. Minusta voisit ihan hyvin käydä asiallisesti kysymässä onko koira tottunut lapsiin ja lasten ääniin, miten reagoi palopeleihin aidan takana, lasten kiljahduksiin jne. Oman lapsesi terveys on sinun vastuullasi, joten tee jotain sen eteen. Jos koira ei ole tottunut lapsiin, niin voisit ehdottaa koiran pitämistä kiinni.

Voittehan te laittaa siihen niiden kohdalle aidan teidän puolelle (esim semmosta kanaverkkoa tms) niin tulee turvallisempi olo pojalle kun näkee ettei koira ihan suoraan pääse teidän puolelle. näin ei ainakaan teidän tarvitsis miettiä et miten ilmasette asian naapureille...

Mene rohkeasti tutustumaan naapureihin ja ota samalla koira puheeksi. Ihan silleen ystävällisesti voit kysäistä että onko taipumusta karkailuun tms, kun poikanne pelkää sitä. Eikä varmaan haittaisi jos koiran ja pojan tutustuttaisi toisiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja gt:
Ota asia naapurien kanssa puheeksi, ihan hyvässä hengessä. Minusta voisit ihan hyvin käydä asiallisesti kysymässä onko koira tottunut lapsiin ja lasten ääniin, miten reagoi palopeleihin aidan takana, lasten kiljahduksiin jne. Oman lapsesi terveys on sinun vastuullasi, joten tee jotain sen eteen. Jos koira ei ole tottunut lapsiin, niin voisit ehdottaa koiran pitämistä kiinni.

En tietysti voi sanoa, et KAIKKI koiranomistajat toimis ja kokis asian näin, mut itse jos muuttaisin rivariin, ja pitäisin koiraa irti omalla piha-alueella, niin kyllä mä aika 100% varma haluaisin olla, et koira on vierasystävällinen, ei vartioi omaa aluetta, ja pysyy myös siinä omalla alueella...

Vaikka me asutaan ok-talossa, niin ei mulla kävis mielen vieressäkään päästää edes tässä koiria irti, jos en luottais siihen, et ne todella pysyy omassa pihassa.

Ehkä vähän ihmettelisin jos joku tulisi kehoittamaan pistämään koiran kiinni omalla pihallani :D Ei lapsen takia voi maailmaa muotoilla uusiksi, ei kun ulos vaan. Lapsihan oppii pelkäämään kun näkee äidin pelokkaan suhtautumisen. Eläinten kanssa pitää toki olla varovainen muttei hysteerinen.

Kokonaan eri asia on jos koira aiheuttaa jotain ongelmia.

Koiraa saa todellakin pitää irti omalla aidatulla pihalla, ei siihen ole kellään mitään oikeutta puuttua! Totuta lapsesi naapurin koiraan ulkoilemalla yhdessä lapsen kanssa siinä omalla pihalla, tai lähtekää potkimaan palloa pallokentälle. Ei siinä rivarin pihassa juuri mitään tekemistä lapselle olekaan, on sen kanssa kuitenkin lähdettävä puistoilemaan ym. Tottuu ne lapsi ja koira toisiinsa ajan mittaan, jos et itse hysteerisyyttäsi tartuta lapseenkin. Ja onhan siinä se aita välissä, jos ei ole, niin pyydä isännöitsijältä lupa ja aitaa oma pihasi.

MUUTA MUUALLE JOS SUA TOMMONEN ASIA POTUTTAA KYLLÄ KOIRA SAA OLLA OMALLA PIHALLA JA PARMPI SEN ON ULKONA OLLA KUIN SISÄLLÄ EI VOI SANOA KU KYLLÄ MUA TOMMOSET VALTTAJAT V.......TAA KOIRA ON IHMISEN PARAS YSTÄVÄ

Meidän taloyhtiössä (nämä on omistusasuntoja) omalla takapihalla saa pitää koiraa vapaana, yhteisille piha-alueille koirilla ei ole asiaa.
Niin kauna kuin se koira pysyy omalla pihallaan, en näe että teillä on mitään todellista syytä asiasta valittaa. Jos se koira sensijaan lähtee vaikkapa pojan palloleikkeihin mukaan ja hyppää aidan yli, niin siinä vaiheessa kyllä sanot jo asiasta.

Yhteistyössä