Mitä voi tehdä äidille, joka kohtelee todella törkeästi lapsiaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskomatonta

Vieras
Aina, kun kyseiseen henkilöön olen törmännyt (esim. puistossa) hän on lapsilleen (lähinnä pojalle) ahdistavan ilkeä ja törkeä. Naisella on n. 2-vuotis poika ja ihan pieni tyttö vauva. Poika on villi ja vissiin uhmaa yms. ja tällä äidillä menee hermot ihan totaalisesti ja koko ajan.

Huutaa ja sättii poikaa ja haukkuu tyhmäks ja idiootiks yms. Otteet on kovakouraisia lasta kohtaan ja vaatii ihan liikoja tolta 2-vuotiaalta. Poika ei sais tehdä suunnilleen mitään ja täytyis käyttäytyä täydellisesti. Sano mm. yks päivä lapselle, että kukaan ei siitä välitä ym. Ja kun ei ole vaan kerran kun näin oli vaan AINA.

Olen yrittänyt jutella naiselle ja sanonut, et ei toi huutaminen auta mitään, nätisti yritin puhua. Hän alkoi huutaa mulle, miten helppo mun on sanoo (??) ja et v*ttuako puutun hänen asioihin...

minä tekisin ilmoituksen lastensuojeluun tai neuvolaan, jos tunnet hänet niin aina helpompi, jos et tunne niin ilmoita neuvolaan jossa tiedetään varmasti kuka tuntomerkkeihin sopii...kuulostaa kamalalle ja sääliksi käy tuota pientä poikaa :( jos puistossa käyttäytyy noin, miten äiti kohtelee poikaa kotona kun ei ole muita näkemässä :( :(

mä en tiedä.kun se puuttuminen ei ole helppoa IRL.
mulla on yksi tuttu joka on kautta aikojen haukkunut lastaan saatanan vammaseks, vitun idiootiksi jne. lapsi on nyt 6v ja nyt kun on jo omatoimisempi ( = pois äidin jaloista ), niin on vähentynyt.
ja tää äiti on vieläpä lastenhoitoalalla työssä.

Hänellä on varmasti paha olo. En usko, että kukaan kohtelee lastaan huonosti pelkkää ilkeyttään. Eikä asiaa tosiaan auta se, että joku ulkopuolinen tulee "neuvomaan", viittaan siis ketjun aloittajaan. Syynä voi olla esim. masennus ja väsyminen vilkkaaseen lapseen. Kun keinot loppuvat, väkivalta tulee kuvioihin. Ja kuten kaikki tiedämme, siitä ei seuraa mitään hyvää. Ehkä tosiaan ilmoitus lastensuojeluun olisi paikallaan niin äiti voisi saada tarvitsemaansa apua.

Tuli mieleen, että onko puisto jossa käytte ns. asukaspuisto eli onko siellä kunnan työntekijöitä töissä? Jos on niin voisit ehkä käydä juttelemassa myös heille asiasta josko he voisivat ottaa äitiin ja varsinkin isompaan lapseen kontaktia ja ns. auktoriteetilla saada juteltua äidin kanssa äidin jaksamisesta ja pienen lapsen kasvattamisesta. Mikäli puistossa tai lähistöllä olisi myös joku lapsiparkkihomma, niin voisivat ehdottaa sitä äidille että saisi vaikka kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa.

Ja se äidin äänensävy on karmiva... Olen tosiaan miettinyt, että soitan neuvolaan tai johonkin lastensuojeluun, mutta en tiedä onko se "aiheellista" tai miten se kuvio sit menee? Haluiaisn et äiti saisi APUA tilanteeseensa. Väsynyt varmaan ja muuta, mutta tolleen ei lapsille voi puhua ei millään!! Itsekin alan jo ahdistuun lasten puolesta :/

Ja se äidin äänensävy on karmiva... Olen tosiaan miettinyt, että soitan neuvolaan tai johonkin lastensuojeluun, mutta en tiedä onko se "aiheellista" tai miten se kuvio sit menee? Haluiaisn et äiti saisi APUA tilanteeseensa. Väsynyt varmaan ja muuta, mutta tolleen ei lapsille voi puhua ei millään!! Itsekin alan jo ahdistuun lasten puolesta :/

Ihan hyvin voit soittaa neuvolaan, jos tiedät minkä alueen neuvolassa käyvät (ja varmaan tiedät jos samassa lähipuistossa käytte). Se äiti on vielä joku päivä onnellinen että joku puuttuu tilanteeseen.

Mä olen aina kääntäny selkäni jos näen jotain tuollaista. Mä en puuttuisi toisten asioihin, jokainen kasvattaa lapsen omalla tyylillään, jos joku tukistaa niin anti mennä vaan, en puutu enkä tartu. Mulle on aivan yksi lysti mitä muut tekee, aivan sama.

Mä olen aina kääntäny selkäni jos näen jotain tuollaista. Mä en puuttuisi toisten asioihin, jokainen kasvattaa lapsen omalla tyylillään, jos joku tukistaa niin anti mennä vaan, en puutu enkä tartu. Mulle on aivan yksi lysti mitä muut tekee, aivan sama.

Oletpa ihana ihminen, toivottavasti siinä kohtaa kun mut ryöstetään tai raiskataan, on joku muu paikalla kuin sinä.

No en todellakaa auta edes sellaista jos näen että raiskataan. Otan koirani syliini ja juoksen ennemmin karkuun. Ikinä en ole toisten asioihin puuttunu. Selvitköön jokainen omalla tyylillään.

Yhteistyössä