Mitä voi pyytää harjotustöistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "essi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"essi"

Vieras
Olen ammatiltani kampaaja, ja ajattelin työn ohessa käydä muutamapäiväiset kurssit myöskin ripsenpidennysten ja geelikynsien tekoon. Ajattelin että hoidan homman niin, että käyn molemmat kurssit samaan aikaan, ja niiden jälkeen teen n. kuukauden verran ns. epävirallisesti kotonani harjoitustöitä vapaaehtoisille. Vapaaehtoiset voi olla kavereita, tutuntuttuja, naapureita jne. ja kerron siis jo asiasta puhuttaessa että en ole vielä asiakkaille näitä tehnyt jne. Minkä verran mielestänne kehtaan pyytää työstä vielä tuossa harjoitusvaiheessa? Pelkät materiaalikustannukset, vaiko jotain pientä vaivanpalkkaa vielä päälle? Tavallaan en kehtaisi pyytää ylimääräistä kun en vielä voi taata mitään työn jäljestä noin aikaisessa vaiheessa, mutta toisaalta mulla menee noihin omaa aikaa työn päälle joka taas on pois ajasta perheeni kanssa. Sekä ripsien, että kynsien tekeminen kestää n. 1,5-2h, materiaaleihin veikkaisin että menee n. 20e (en osaa näistä sen taremmin sanoa kun en ole vielä koskaan tuollaisia tehnyt niin en tiedä materiaalien hinnoistakaan mitään). Tulevaisuudessa liikkeessä näitä toteuttaessani kumpikin laitto tulee maksamaan +/-100e, huolto n.50e.

Mitä itse tekisitte näiden faktojen vallitessa?

Mä pyytäisin esim. ripsistä 20-30 e,ihan ekoista en välttämättä mitään.
Kunnollahan ne pitää tehdä ja ekoja kertoja kun tekee, hyvin todennäköisesti et ehdi mitenkään tehdä niitä 2 tunnissa!
Helposti voi mennä 4-5 tuntiakin.
Matskut maksaa kyllä äkkiä itsensä takaisin,ainakin ripsien kohdalla.

150 e-200 e voi maksaa ripsimatskut ja niistä teet ainakin 10 ripset.
Kotioloissa tehdyistä voi pyytää 40-50 e,kunhan olet ensin harjoitellut.
Harjoittelukappaleista korkeintaan kymppi,pari.

Mä en ihan alussa ainakaan pyytäisi paljon enempää kuin materiaalikustannukset, koska aikaa voi mennä kauan ja lopputulos ei välttämättä ole ihan priimaa, ja "koekaniini" voi joutua uhraamaan reilusti aikaansa saadakseen "vähän sinne päin" ripset ja kynnet. Ajattelisin, että sinä hyödyt tilanteesta niin että saat harjoitella rauhassa, ja asiakkaat toimii harjoitusvälineenä ja saavat siitä palkaksi ne ripset/kynnet. Sitten kun saat vähän tuntumaan hommaan, mutta kaipaat vielä lisäharjoitusta, voisit tehdä esimerkiksi puoleen hintaan, eikös esimerkiksi kampaamoissa ole harjoittelijoiden työt -50%?

Yhteistyössä