Mitä virsiä, auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä virsiä teillä on ollut kastetilaisuudessa, mä en montaa tunne ja porukka joka tulee ei kovin uskonnollista - joten jotain kaunista...?

Sitten jos vielä joku osaa vastata - mistä pappi puhuu tilaisuudessa, siitä perheestäkö, vanhemmista ja lapsesta (mitä kysellyt tapaamisessa) vai kuinka?

"Ystävä sä lapsien" taitaa olla yleisimmästä päästä.
Mä en tosta tapaamisesta niin osaa sanoa, kun anoppi oli meitin pappi, mut olihan meillä jonkinlainen keskustelu missä käytiin läpi mitä rukouksia ja virsiä halutaan ja kerrottiin kummit jne. Mut tosiaan hänen ei hirveesti tarvinnut meidän perheeseen erikseen tutustua. ;)

meillä oli esikosta tuo ystävä sä lapsien ja kakkosella maan korvessa kulkevi lapsosen tie :heart: tälle kolmoselle haluaisin sen mikko alatalon suojelusenkelin, mutta ei ole varsinaisesti virsi, mutta kai sen silti voisi laulaa...?

sori, jatkuu, 490 Mä silmät luon ylös taovaaseen..., 492 ystävä sä lapsien..., Suojelusenkeli eli Maan korvessa kulkevi... , ja Mä olen niin pienoinen... Riippuu papista puhuuko enempi perheestä vai vetääkö ihan virallisen kaavan mukaan. Nykyisin isovanhempien, kummien, vanhempien ja sisatusten toivotaan osallistuvan toimitukseen lukemalla ääneen rukoukset (papilla valmiina )

Meillä oli Maan korvessa kulkevi.
Se on kyllä semmonen kaipale että alkaa itkettään...
Ja isä luki sen raamatunpätkän mikä piti lukea sekä piti kastekynttilää.
Ja pappi puhui lähinnä kasteen merkityksestä ja kummien tehtävästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä virsiä teillä on ollut kastetilaisuudessa, mä en montaa tunne ja porukka joka tulee ei kovin uskonnollista - joten jotain kaunista...?

Sitten jos vielä joku osaa vastata - mistä pappi puhuu tilaisuudessa, siitä perheestäkö, vanhemmista ja lapsesta (mitä kysellyt tapaamisessa) vai kuinka?

Meillä laulettiin ystävä sä lapsien, ja mä silmät luon ylös taivaaseen.
Meidän tyttö kastettiin laskiaisena, ja pappi puhui menneestä joulusta, miten se oli varmasti meidän perheelle erilainen, ja siitä, miten meidän vanhempien vanhemmat on kasvattanu ja tukenu meitä elämämme aikana, ja että tehtävä siirtyy nyt meille, kun nyt itsekin olemme vanhempia.
Eihän sitä siinä tilanteessa osaa kuunnella (tai en minä ainakaan!!) että mitä se pappi puhuu, mut appiukko kuvasi kastetilaisuuden, ja siitä on ollu sit mukava katsoa jälkeenpäin. Ja se on tytön lempiohjelma nykyään, omat kastajaiset.

ei tarvi olla virsi, vaan voisi olla vaikkapa:

Ihme ja kumma -laulu

Auringossa aina varjo seuraa kulkijaa. Kun päivä painuu pilveen, niin varjo katoaa. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.. jne

on kaunis

Yhteistyössä