Mitä " vihaat " kesässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyrkinkokosia kimalaisia,itikoita ja aamuyöhön kestävää moporallia ikkunan alla,ikkunaa ei tietenkään voi laittaa kiinni kun muuten läkähtyy. Muuta ei tuu mieleen,kesä on :heart:

[QUOTE="mää";26305245]Kerroppa keinos muillekin, niin ei muidenkaan tartte vihata hellettä! :)[/QUOTE]
- kuumassa suihkussa käyminen
- kylmäkalleja ennen nukkumaanmenoa sänkyyn
- tuulettimet
- kuumat juomat (ei kahvi, se laittaa sydämen tykyttämään)
- sumutinpulloon vettä ja sitä voi sumuttaa kasvoilleen
- kotioloissa haalealla vedellä kostutettu pyyhe tai lakana vaatteeksi

Noilla pärjäsin viime kesän ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26305304:
- kuumassa suihkussa käyminen
- kylmäkalleja ennen nukkumaanmenoa sänkyyn
- tuulettimet
- kuumat juomat (ei kahvi, se laittaa sydämen tykyttämään)
- sumutinpulloon vettä ja sitä voi sumuttaa kasvoilleen
- kotioloissa haalealla vedellä kostutettu pyyhe tai lakana vaatteeksi

Noilla pärjäsin viime kesän ihan hyvin.

Mä olin raskaana kesän 2010 ja silloin mulla oli kotiasuna lakana johon oli leikattu päänreikä ja jota säännöllisesti kävin uittamassa jääkylmässä vedessä :D Toimii!

Mä olin kanssa raskaana kesän 2010 (laskettu aika elokuussa) ja voi huoh, kun ne helteet alkoi jo toukokuussa! Mulla oli sitten pakkasessa aina kaurapussi ja vesipullo ja kaurapussia pidin niskassa ja vesipullolla sitten haudoin otsaa, vatsaa jne. Vatsakummun päällä pidin kylmään veteen kastettua pyyhettä. Tuuletin hyrräsi yötä myöden. Välillä kävin viileässä suihkussa ja ostin sellaisen lasten mehujäämuotin, johon tein mehujäitä ja söin varmaan kymmenen päivässä. Tänä kesänä taas raskaana, saapas nähdä kuinka tuskaisaksi heittäytyy. Juhannuksena olisi puoliväli menossa.

Mulla on oikeastaan kaksi asiaa jotka ei nappaa. Liika lämpö ja satunnaisesti mun mies terassilla. Se ei siedä ampiaisia, joten terassilla syöminen ja kiireettömyydestä nauttiminen on vähän niin ja näin jos mun mies näkee ampiaisen :kieh:

Mä olin kanssa raskaana kesän 2010 (laskettu aika elokuussa) ja voi huoh, kun ne helteet alkoi jo toukokuussa! Mulla oli sitten pakkasessa aina kaurapussi ja vesipullo ja kaurapussia pidin niskassa ja vesipullolla sitten haudoin otsaa, vatsaa jne. Vatsakummun päällä pidin kylmään veteen kastettua pyyhettä. Tuuletin hyrräsi yötä myöden. Välillä kävin viileässä suihkussa ja ostin sellaisen lasten mehujäämuotin, johon tein mehujäitä ja söin varmaan kymmenen päivässä. Tänä kesänä taas raskaana, saapas nähdä kuinka tuskaisaksi heittäytyy. Juhannuksena olisi puoliväli menossa.

Mäkin oon tämän kesän raskaana :D Tosin laskettuaika "jo" heinäkuussa joten ehkä tällä kertaa vältän pahimmat helleaallot..

Hahaa, mun ketju :kieh:

Kuumuus, hikiset yöt, aurinkoihottuma, hyttyset ja kärpäset ja kaikki muut inhat ötökät, pakkomökkeily ja kaikki muu lomasuorittaminen ja tietenkin aina silloin sataa, kun ohjelmassa on joku Puuhamaa.

Parasta kesässä on se, kun se loppuu :saint:

Mulla samat inhokit kuin monella muullakin eli helle ja ötökät. Helle ärsyttää silloin erityisen paljon jos ei ole mahdollisuutta päästä vaikka järveen uimaan ja viilentymään ja tuskaisen kuumat yöt. Ötökät taas inhottaa eniten silloin jos yrität vaikka istua pihalla tai terassilla ja siihen tulee joku ampiainen pörräämään.

[QUOTE="vieras";26305183]Varmaan tämän kesän jälkeen kuumuutta, kun tuli ostettua asunto, jossa vaan etelänpuoleisia ikkunoita.[/QUOTE]

Been there, done that! Riippuu tietysti keleistä, mutta hellekesän sattuessa alat todellakin odotella syksyä jo hyvissä ajoin...

Kesähäitä :(
Oletetaan että jokaisella on aikaa/rahaa osallistua koko viikonlopun 100-200e maksaviin polttareihin sekä häihin jossain kaukana huitsin nevadassa.
Viime kesänä tuli 4 kutsua parhaana loma-aikana , 8 viikonloppua kiinni :( ei kiitos .

Hämähäkkejä ja ukkosta. Toisaalta liikaa kuumuutta inhoan myös, mutta se ei ole enää ongelma kun viime keväänä hankittiin ilmalämpöpumppu. Kotona on ihanan viileä nyt, joten sen kuumuudeen kestää muuallakin paljon paremmin kun tietää, että kotiintullessa on satavarmasti viileä.

Yhteistyössä