Mitä vierihoito käytännössä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Tarkoittaako se sitä, että vauva on koko ajan siinä äidin vieressä samalla sängyllä ja lähellä vai onko sekin vierihoitoa, että on siinä vieressä omassa sängyssä?

Mietin vaan, kun neuvolakorttiin on merkitty että lapsi oli ajoittain vierihoidossa..

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Se tarkottaa sitä, että se vauva on ollut sinun hoidettavana, ei kokoaikaa lastenhuoneessa.

On ollut koko ajan minun hoidossa ja vierellä. Välillä omassa sängyssä, välillä minun vieressä. Silti korttiin on laitettu, että ajoittain..
Eipä tuolla sinänsä merkitystä tietty ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Se tarkottaa sitä, että se vauva on ollut sinun hoidettavana, ei kokoaikaa lastenhuoneessa.

On ollut koko ajan minun hoidossa ja vierellä. Välillä omassa sängyssä, välillä minun vieressä. Silti korttiin on laitettu, että ajoittain..

Kaikki yötkinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Mulla luki molempien lasten neuvolakorteissa samalla tavalla, vaikka olivat koko ajan mun hoidossa. Esikoinen oli tosin ensimmäisen yön lastenosastolla tehotarkkailussa, mutta sitten kun pääsi sieltä, niin koko ajan itse hoidin.

Kysyin asiaa neuvolasta, niin terkkari sanoi, että laittavat synnärillä rastin aina siihen kohtaan, oli hoitanut itse tai ei. Ei tiennyt terkkarikaan miksi.

mulla taisi lukea just toisin päin, eli vaikka vauva oli ensimmäiset yöt lastenhuoneessa (sektio, eli olin ihan tokkurassa pari päivää) niin silti mulla lukee että lapsi ollut vierihoidossa, eikä mitään osittain tms. outooo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet hetkeksikin vienyt lapsen sinne hoitohuoneeseen (joko päivällä tai yöllä), niin silloin on ajoittainen vierihoito.

No yhden kerran hoitaja otti vauvan aamulla, punnitsi ja pesi sen. Itse en ollut mukana lastenhoitohuoneessa. Muuten oli tietenkin koko ajan vieressä, myös yöt.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
no vaasassa ei ole muutakun vieri hoito. Kansliaan pitää viedä lapsi jos haluaa et katotaan perään. mut pakko se jollekin esim suihkun ajaksi jättää.

Etkö sä kotonakaan käy suihkussa, jos sulla on vauva??!!

Kyllä mä ainakin kävin sairaalassa suihkussa, kun vauva nukkui. Siinähän se oli kuitenkin n.2 metrin päässä musta, suihkuoven toisella puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet hetkeksikin vienyt lapsen sinne hoitohuoneeseen (joko päivällä tai yöllä), niin silloin on ajoittainen vierihoito.

No yhden kerran hoitaja otti vauvan aamulla, punnitsi ja pesi sen. Itse en ollut mukana lastenhoitohuoneessa. Muuten oli tietenkin koko ajan vieressä, myös yöt.

Niin ja täällä ei edes ole muuta kuin vierihoito. Suihkujen yms sellaisten ajan nukkui siellä sängyssään, ei kuitenkaan tullut suihkuun mukaan. :D

Yhteistyössä