Lapsi ei osaa kotona nukkua yksin, vaan tarvii äidin viereensä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonosti nukkuva lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonosti nukkuva lapsi

Vieras
Asun lasten kanssa yksin ja tällä hetkellä molemmat lapset nukkuvat mun vieressä. Nuorempi tosin osaa nukkua omassakin sängyssä, mutta koska vanhempi nukkuu mun vieressä, niin sekin sinne haluaa ja olen antanut tulla.
Mutta siis ongelma on tuo esikoinen, joka herää todella herkästi, jos minä en ole vieressä. Aamulla jos herään aikaisin, niin ei mene kauaa kun lapsi tulee perässä, illalla jos lapset nukahtava ajoissa ja ajattelen itse vielä valvoa, niin eipä yleensä kauaa mene kun vanhempi tulee yläkerrasta alas mun viereen. Nytkin nukkuu tuossa sohvalla mun vieressä, kerran vein sein jo sänkyyn nukkumaan, mutta itkien sieltä tuli vähän ajan päästä takaisin.

Toisaalta tämä on aika kuluttavaa, kun toinen tarvii koko ajan viereensä minut. Isällään nukkuu omassa sängyssään, tosin siellä ei kuulemma edes saa mennä viereen.

Lapsi on nyt 4-vuotias ja on sellainen äidin sylivauva ajoittain, vaikka muuten on kylä hyvinkin reipas ja rohkea nuori mies.

Meillä on tällaista ollut ihan vauvasta asti.

Onko muilla tällaisia lapsia?

Joo, meillä vanhempi lapsi osaa jo nukkua suurimman osan yöstä omassa sängyssä, mutta pienempi (2v) on samanlainen kuin esikoisesi. Aika rasittavaa välillä. Noh, itsepä on perhepedin aikanaan katsonut parhaaksi, joten itsepä tän tilanteen on luonut. Toisaalta mietin, olisinko nukkunut kuopuksen vauva-aikana ollenkaan, jos tämä ei olisi nukkunut vieressä. Siis mikä on muna, mikä kana...? Esikoinen on aina ollut tosi hyvä nukkumaan, eikä ollut ongelmia omaan sänkyyn siirtymisen kanssa.

Yhteistyössä