Mitä vauvoilla päällä sisällä kesällä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä pidätte vauvalla sisällä päällä helteillä (ikkunat auki vai kiinni, pitääkö veto ottaa kesälläkin huomioon)?

Entä ulkona, pitääkö varpaat ja varsinkin sormet suojata kanssa TARKASTI auringolta?

Onko samat suositukset ikähaitarilla pari kk - vuosi?
 
Meillä usein sisällä vain lyhythihainen body, jos lämmintä, mutta en nyt suoraan tuuletusikkunan alle vauvaa laita. Vauva nyt 5kk ja annan olla helteillä vaunuissa myös bodyssa ja ilman hattua koska vaunuun ei tuule. Ja kyllä saa aurinko vähän paistaa vauvan iholle, en siis suojaa aurinkoisella ilmalla pitkillä vaatteilla ihoa. Kohtuus kaikessa.
 
Meillä' näillä säillä ollut pitkähih. body ja housut. Sisällä jos kuumenee niin housut pois. Ulkona pidän varjossa. Vaunuissa nukkuessa ei hattua, mutta kun tuo jo istuu ym. niin lierihattu silloin päässä. Kämmeniä en ole suojannut. Jaloissa ohuet sukat. Hellettä ei olla nyt ehditty kokemaan tänä kesänä :( Silloin varmaan varpasillaan.
 
no entäs jos kyseessä yli puol vuotias ja rattaissa ulkona? Eikai saa avojaloin olla...jos ei oo aurinkovarjoa...

sisälläkö ette pidä KUIN bodya, jalat siis paljaana - entäs yöllä nukkuessa?
 
Kai se ensisijasesti riippuu lämpötilasta. Kun oma poikani syntyi kesäkuussa 2005, oli ihan tolkuttoman kuuma kesä ja lapsi nukkui usein rattaissa pelkkä vaippa päällä. Mitään pitkähihaista tai -lahkeista ei ollut varmaan päällä koko kesänä...
 
Meillä oli sisällä lyhythihainen paita/body ja shortsit sekä sukat aina jalassa.

Ja terassin ovi auki kun oli jättihelteet.

Rattaissa suojasin muuten kaikki pait kyllä sormet sai aurinkoa. Ja ne sukat edelleen jalassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiuh:
no entäs jos kyseessä yli puol vuotias ja rattaissa ulkona? Eikai saa avojaloin olla...jos ei oo aurinkovarjoa...

sisälläkö ette pidä KUIN bodya, jalat siis paljaana - entäs yöllä nukkuessa?

Meillä kohta 9kk. On rattaissa pitkähihaisessa ja lahkeisessa vaatetuksessa (ohuet vaatteet). Sukat ohuet. Oikein kuumalla sukat pois, jalat ei suoraan aurinkoon. Tänä kesänä ei ole ollutkaan pelkän bodyn kelejä, esikoisella vauvakesänä 2005 oli pelkkää vaippaa päällä (mutta oli niin pieni että vain makasi vaunuissa).

Yöllä on kokoyökkäri, kuumina öinä ollut sellainen lyhythihainen ja lyhytlahkeinen yökkäri, kun satuttiin sellaisia saamaan. Muuten laittaisin lyhythihaisen bodyn kuumaksi yöksi, ettei räplää vaippaa auki.
 
Meil oli ainakin pelkkä lyhythihainen body (vaipan lisäksi) ja tosi kovilla helteillä pelkkä vaippa.
Kesällä 2003 oli ajoittain niin kuuma et poju oli vaunuissa pelkkä vaippa päällä...toki auringolta suojattuna.
 
Pian 6kk, sisällä ja ulkona pelkkä lyhythihainen body päällä näillä helteillä. +ulkona hattu päässä. Vaunuihin ei paista suoraan aurinko että käsivarret palaisi, jalkojen päällä on yleensä harso suojana.
 

Yhteistyössä