Mitä vauvalle päälle ulos päiväunille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peulalo keskellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peulalo keskellä

Vieras
Vauva 2 kk, mitä päälle kun -2, joko toppapuvun alle fleece tai villahaalari? -Nukkuu äippäpakkauksen makuupussissa ja kantokopassa jossa fleecevuori.

Vauva vaunuihin ja ulos päiväunille myös talvipakkasella on suomalaisperheisiin iskostunut tapa. Ohjeet vauvojen ulkona nukuttamiseen antoi arkkiatri Arvo Ylppö jo 1920-luvulla, mutta vasta nyt tätä hoitokäytäntöä ja sen terveysvaikutuksia on alettu tutkia tieteellisesti.

Plussakeleistä koviin pakkasiin vaihtelevat talvisäät vaikeuttavat vanhempien valintaa siitä, mitä he pukisivat vauvalleen päälle vaunuihin. - Lapsilla on ollut kylmiä käsiä ja jalkoja ulkona nukkumisen jälkeen. Osa lapsista on ollut hikisiä. Voisi ajatella, että pukeminen ei ole aina osunut oikein kohdilleen.

Aihe kokonaisuudessaan: http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotim aa/2007/12/594629

Mihin tämä tutkimus päätyi, sitä en löytänyt. Tietääkö joku?

Kokeilemalla se melkein selviää.. toiset hikoaa helpommin kuin toiset. Ehkä itse en vielä tuolla pakkasella laittaisi fleecepukua väliin. Ehkä hieman paksummat sisävaatteet vaan. Hyvät lämpimät tossut, käsineet jne. Lämpömittari vaunuissa on ihan hyvä väline..

Olen itse laittanut jo villavaatteet aamuisin ja pussissa myös nukkuu. Ei ole päämärkänä herännyt, että ei ole liikaa ainakaan ollut. Toppahaalari odottamassa kovempia pakkasia, mutta vuorellinen haalari kyllä jo päällä. Kun kovat pakkaset tulee laitan vaunukoppaan vielä lampaanvilla taljan joka on erittäin lämmin ja hyvä.

Ei mitään muuta toppapuvun alle kuin sisävaatteet, tumput käteen ja huppu päähän.

Kuten sanottu, mitä laitat on kun -15 astetta jos nyt jo olet pukenut toppiksen alle noin paljon.

Yhteistyössä