Mitä vauvalle päälle näillä säillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikä maalaisjärki?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikä maalaisjärki?

Vieras
Kyseessä on siis pian 8kk vauva, joka pysyy kyllä hyvin lämpimänä ja hikoilee herkästi.
Mahtaisko vaunulenkin ajaksi riittää, jos sisävaatteiden päälle laittaisi fleecehaalarin + tossut, töppöset ja pipon?
Evotan, tiedetään...

Meillä on ollut 6kk vauvalla sisävaatteiden päällä gollegeasu vain ja ohut pipo sekä ohuet töppöset. On myös tosi kova hikoilemaan. Meidän vauvalle olisi siis ainakin tuo fleecehaalari liikaa.

meillä puolvuotias hikoilis ittensä näännyksiin jos laittaisin fleecehaalarin..aamulla vielä menee,mutta iltapäivällä on ollu bodyn ja potkareiden päällä neuletakki ja collegehousut. Päässä äp:n ohut pipo ja kädessä ei mitään tai ohkaset tumput. Jalassa villasukat.

[QUOTE="vieras";23653002]meinasit sit ihan lämpöhalvauksen aiheuttaa?[/QUOTE]

Miksi ei voi vaan kysymykseen vastata vaan pitää tällaisia typeriä kommentteja jaella?

ei tonne nyt enää mitään haalareita tarvii ja varsinkin jos on vielä vaunuissakin kokoajan! meillä lähti eilen fleecehaalari pois käytöstä ja hyvin pärjäsi n. 4kk ikänen poika hupparilla, kolitsi housuilla, ohuella myssyllä ja sukilla + lapasilla (lapasetki sai repästä pois ku kädet hikos). mun mielestä on hirveen näköstä ku moni vielä näilläki keleillä on topannu vauvansa sinne vaunujen kätköihin makuupussiin ja vielä luukut kiinni kopasta + haalari päällä. (tervetuloo lämpöhalvaus). ja sinne vaunuen koppaan ei ees tuule, joten siellä on vielä lämpimämpi, mitä ulkoilma on.

[QUOTE="vieras";23653023]Miksi ei voi vaan kysymykseen vastata vaan pitää tällaisia typeriä kommentteja jaella?[/QUOTE]

No niinpä. Mut ei kaikki vaan osaa.. jos ei keksi mitään aiheeseen liittyvää järkevää sanottavaa,niin pitää edes jotenkin saada mölyä ulos itsestään ;)

4 kk ikäiselle, pitkähihaisen bodyn, housut, sukat ,pipon ja peiton. tai sitten lh body ja ph siihen päälle.
päivällä poistan peittoa sitten sään mukaan. yhtään ei ole ollut viileä tai liian kuuma.

Juu jätä fleece pois ja vaik kollaripuku sen tilalle. Ota ohut viltti mukaan, saat peitettyä jos on lenkillä tuulista tms. Iltapäivällä ,eilen siis, poju nukkui sisävaatteilla ilman hattua vaunussa tuulettomassa paikassa 3h :) silti oli selkä nihkeä herätessä. Meillä viltti patjana ei makuupussia näillä ilmoilla.

Viimeksi muokattu:
Eri asia olla vaunut paikallaan suojaisessa paikassa (vaikkakin varjossa) kuin olla liikkeellä olevissa vaunuissa. Lisäksi pitäisi tietää, onko käytössä paksusti topattu kantokassi vai kova koppa, jossa jalkapeite.

Sisävaatteet + villasukat + kypärähuppu riittää, jos on topattu kantokassi. Mutta jos on kova koppa, eikä käytä siellä erikseen makuupussia tai peittoa niin kyllä ehdottomasti laittaisin fleecepuvun väliin.

No mä vielä toissapäivänä sitkeesti yritin aiheuttaa lapselleni lämpöhalvausta kun autoon löin ulkoiluvaatteet vielä sisävaatteiden päälle.. :ashamed: Mut eilen luovutin ja annoin olla ulkona rattaissa pelkillä sisävaatteilla, eli pitkähihainen body, kollarit, sukat ja töppöset niin ja hattu tottakai..Mutta jos ite hiihtää topilla ja ohuilla housuilla ja varjossakin +25, niin eiköhän sinttikin ohuemmalla pärjää.. :D

Jos tuulee, laittaisin sisävaatteiden päälle vielä jotain kevyttä vaatetta, mut fleece on jo kyllä liikaa jos on muuten lämmin..

En mä tiedä, itse kai parhaiten lapsesi tunnet..

Meillä ollu nyt 8kk ikäisellä tytöllä pitkähihainen body, ohuet housut,sukat ja ohut kuoripuku päällä kun tykkää möyriä maassa. Jalassa villasukat ja ohut nauhalakki päässä.

Meillä on tällä hetkellä 10kk vanhan vaunuissa bodylla, sukkahousuilla ja kevätpuvulla. Lapaset ja äp-myssy päässä. Makuupussissa puoliksi, kädet ulkona ja pieni tuulenvire käy vaunuihin. Varjossa nukkuu. Vielä ei ole ollut hikinen näin aamu-unilta herätessä. Päiväunille sitten vähennetään sään mukaan... Tosin olen aina ollu huono vähentämään vaatteita lapsilta ja itseltä.

Meillä body, puolipotkarit, ohkaset sukat, kypärämyssy, villahaalari (itse kudottu, ei tiivis) ja ohkaset lapaset aamulla. Iltapäivällä sit ei sukkia eikä lapasia ja vaunujen tuuletusluukku takaa auki.

[QUOTE="ewa";23653343]Meillä body, puolipotkarit, ohkaset sukat, kypärämyssy, villahaalari (itse kudottu, ei tiivis) ja ohkaset lapaset aamulla. Iltapäivällä sit ei sukkia eikä lapasia ja vaunujen tuuletusluukku takaa auki.[/QUOTE]

Ja siis herkästi hikoova puolivuotias.

kamalan vaikeeta tää pukeminen, kun tarkoitus olis et poju nukkuis ne ainoot tärkeät päikkärit vaunuissa... eilen oli jo liian kuuma sisävaatteissa, mitä ihmettä sitä keksii nyt ja kesällä??!

Yhteistyössä