Mitä vauvalle muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiksi ekan kerran
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Otatko äitiyspakkauksen? Siellä kun on kaikkee pientä kuten hiusharja ja kynsisakset, harsoja puklurievuiksi jne. Hoitoöljy ja peppuvoide, sinkkivoide.
Hoitotaso tai -alusta voi olla hyvä alkuun, mut meillä jäi rakentelemani hoitopöytä käytöstä jo noin 4 kk.
Kestovaippoja :D

hanki myös itsellesi yhtä ja toista:

rintapumppu, rintakumit, tuttipullo, tuttelia,
verkkoliivit imetyksen alkupäiviksi
suklaata maidon nostamiseen
paksuja kunnollisia siteitä
kantoliina, mielellään pehmeä, paksu ja trikoinen; siitä on iloa teille molemmille
imetystyynystä tai muutamasta ylimääräisestä tyynystä on iloa
joku uusi huopa (vauvan kanssa pari sellaista ohutta fleecehuopaa on aina tarpeen)
lisää suklaata, joka kuntouttaa ja vahvistaa äitiä
kylpyöljyä

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Otatko äitiyspakkauksen? Siellä kun on kaikkee pientä kuten hiusharja ja kynsisakset, harsoja puklurievuiksi jne. Hoitoöljy ja peppuvoide, sinkkivoide.
Hoitotaso tai -alusta voi olla hyvä alkuun, mut meillä jäi rakentelemani hoitopöytä käytöstä jo noin 4 kk.
Kestovaippoja :D

En ota koska en pitänyt vaatteista.

Kantoliinaa suosittelen minäkin. Onko sulla tarpeeksi pussilakanoita/lakanoita vauvalle, entä harsoja? Oma kuumemittari on myös hyvä olla. Meillä mitataan pyllystä, joten molemmilla lapsilla oma ja vielä aikuisille oma, koska minä en ainakaan tunge kainalooni mitään mikä on ollut jonkun... Vaikka on pestykin välillä. Perusvoidetta ja vauvaöljyä voi tarvita kanssa ja sitten tulee mieleen huppupyyhe. Tutti ja tuttiketju? Hoitolaukku?

Mä suosittelen lämpimästi lansinoh-nännivoidetta. Auttaa paljon paremmin kuin Bepanthenit sun muut siinä imetyksen alussa. Sitä myydään apteekissa. Pieni tuubi ja maksaa n. 8 euroa, mutta on kyllä niin riittävää että mun ei tarvinnut toista tuubia ostaa. Laita sitä jo sairaalakassiin. Samoin ne omat imetysliivit kannattaa olla jo laitoksella, koska ainakin TYKSin liivit oli niin epämukavat ettei mitään määrää. Ja ota tosi reilun kokoiset ja miellyttävän tuntuiset (esim. urheilluliivit) koska maidon noustessa pari päivää synnytyksen jälkeen ne rinnat on käsittämättömän arat, ja kaikki saumat tuntuu ikäviltä. Ja jos ne liivit on liian isot, niin ei mitään ongelmaa, koska sitten niihin mahtuu hyvin liivinsuojat ja vaikkapa kaalinlehdet . Ostapa sitä kaaliakin kotio, niitä lehtiä kun kaulitset ja heität liiveihin niin auttaa kummasti siihen kuumotukseen. Ja kannattaa myös keittää tutti sinne sairaalakassiin että saat sen jo kotimatkalla käyttöön sikäli mikäli on tarvetta sille.

Niin juu ja talkki on loistavaa tavaraa, meillä se oli ainut apu vaippaihottumaan. Sinkkivoide vaan pahensi, mutta talkki kuivas näppylät päivässä pois, ja poissa ovat pysyneetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
korviketta varalle

mä ostin esikoiselle, kun niin neuvottiin ja kaappiin jäi. Jos ei ihan korvessa asu, niin ei se oma maito niin äkkiä ihan seinään lopu, ettei kauppaan/kioskille pääsisi hakemaan. Varmaan isommilta huoltoasemiltakin saa, siis sellaisilta, joissa myydään muutakin ruokaa. Kuopukselle en enää edes viitinyt ostaa ja eipä ollut tarvettakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
korviketta varalle

mä ostin esikoiselle, kun niin neuvottiin ja kaappiin jäi. Jos ei ihan korvessa asu, niin ei se oma maito niin äkkiä ihan seinään lopu, ettei kauppaan/kioskille pääsisi hakemaan. Varmaan isommilta huoltoasemiltakin saa, siis sellaisilta, joissa myydään muutakin ruokaa. Kuopukselle en enää edes viitinyt ostaa ja eipä ollut tarvettakaan.

No kukin tekee niinkun parhaaksi näkee. Mulla on tuosta vähän toisenlainen juttu, että siksi ostan aina varalle

Tuli vielä mieleen sellaiset pyöreät vanulaput. Meillä atoopikon ihoa puhdistettiin vauvaöljyyn kastetulla vanulapulla. Iho ei kestänyt jatkuvaa pesua maitokakkavaiheessa ja puhdistuspyyhkeet pahensi ihon tilannetta entisestään, joten suihkautin vauvaöljyä vanulappuun ja hyvin toimi. Reissuun voi pakata valmiiksi öljyttyjä lappuja vaikka minigripp-pussiin.

Yhteistyössä